Hvad laver du!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Hvad laver du!

Post by Pia »

Lige nu?

Jeg sidder og er lidt øv fordi:
Jeg blev jo tilbudt at deltage i et europæisk samarbejde for naturfagslærere, vi var udvalgt ialt 21 fra Europa og Canada, til at skrive en bog og lave nye metoder til undervisning i fysik, kemi og biologi. Jeg var meget beæret, for der var mange ansøgere til projektet, jeg var eneste studerende, resten er gymnasium lektorer eller professorer.

Efter en del overvejelser har jeg dog valgt at takke nej, men ikke uden et stik i hjertet, for jeg vil virkeligt gerne deltage i den slags projekter. Det ville indebære en del rejseaktivitet i Europa, og samtlige møder lå rigtigt dårligt for mig, så jeg ville være meget presset til næste år i min praktik, bachelor skrivning og eksamener. Derudover synes jeg at jeg har for travlt i forvejen, og jeg vil ikke være mere væk fra min familie.

Jeg skrev dog en venligt afslag og ytrede ønske om at være med senere, når min uddannelse er afsluttet.

Så jeg sidder med en ambivalent følelse, kan jo nok forstås, men man kan jo ikke alt på én gang! :oeje:

Jeg har også en del hestetræning for tiden, men lige denne uge er det sat lidt på stand by, pga eksamenslæsningen. Lidt bliver det dog til, det er bare den mest fantastiske overspringshandling, det dér hesteri :hhansen:

Nåe ja: så overvejer jeg et lille akvarium her til mit skrivebord, jeg så nogle meget fine hos dyrehandlere den anden dag, da vi var inde og købe Signe en hamster. Det er så hyggeligt med planter, vand og et par fisk. De er bare alt for dyre, så det bliver ved drømmende lidt endnu. (jo mindre jo dyrere, er tilsyneladende politikken den slags steder?!)
Er den en der ved om den slags kræver megen pleje, de der helt små?

Nu vil jeg smøre mig en frokostmad og så læse videre :vader:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hvad laver du!

Post by KatieKat »

Jamen jeg sidder og holder første superstriglemøde med vores nye kaptajn.

Min tå er brækket, så jeg sidder med benet oppe og katten ligger og spinder bag min nakke.

Jeg overvejer at tage mig sammen og køre ned og besøge min søster i hendes nye hjem, nu det ikke er rigtig godt vejr til en skovtur med hesten... men det må blive lidt senere.

En skam med dit projekt. Det lød ellers spændende.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Hvad laver du!

Post by MetteboDeluxe »

De små akvarier er sværere at få balance i, men til gengæld nemmere at gøre rene osv.

Jeg er syg. Sådan noget hals, hoste, mave noget der ikke rigtig vil blive enten værre eller bedre. Mine to hunde ligger og snorker på sofaryglænet og under mine ben. Meget hyggeligt :elsk:

Hov ja, så er jeg ved at se Vampire Diaries. Jeg er nu ved afsnit 8 og jeg er stadig ikke sikker på jeg kan li dem.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hvad laver du!

Post by Godzilla »

Surt Pia :oeje:

Jeg sidder og tager mig sammen til at køre en tur i skoven med Bella.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
SuttiMusen
Posts: 113
Joined: Fri 10. Jul 2009 14:18

Re: Hvad laver du!

Post by SuttiMusen »

Jeg er glaaaaad! (og lidt nørdet) Forsalg af billetter til den sidste Harry Potter film starter på tirsdag kl. 10
Er helt vild med Netto!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvad laver du!

Post by HHansen »

Kan godt forstå du ærgrer dig lidt Pia - kan også godt forstå du siger nej tak.

Jeg sidder og sætter en ny (meget gammel) bærbar op til mit surf brug herhjemme - tror det er lykkedes mig at overbelaste den arbejdsPC jeg har brugt.. bare fordi den ikke har været slukket siden jeg blev fyret.. så kører den nu af helvede til.

Så nu er jeg ved at lave mig en reserve maskine der kan komme på nettet, vores netværk, printe og sådan noget... og installere OpenOffice så jeg kan skrive en ansøgning om det skulle blive nødvendigt.

Den er ikke så god i tastaturet den her.. ønsker mig en ny!!! men der er 2 mdr til min føds...

Nu vil jeg køre min søn hjem - og handle til aftensmad.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: Hvad laver du!

Post by HelleK »

Er på arbejde og forsøger at atge mig sammen til at være lidt produktiv efter en formiddag som ikke går over i historien hvad angår mængden af udført arbejde....

Ville hellere hjem på fifaneseren med en pelsbolle på maven !!
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: Hvad laver du!

Post by lisbethdue »

Jeg synes da ikke du er dum ved at svare nej. Hvis de andre ting er vigtigere for dig her og nu, så er det jo sådan det er... :linski:

Hvis du allerede nu har fået tilbud, og du "kun" er studerende, så skal der nok komme et igen!

Jeg venter på kl. bliver 13.30, så jeg kan hente Sallie fra vugger, og vi kan køre videre til ørelægen.
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Re: Hvad laver du!

Post by Estelle »

jeg har lige snakket med Statsforvaltningen, og der kommer brev til mig i næste uge om at jeg får det beskikkede værgemål over min mor :jeanie: fedt så så er der kun mit fars dødsbo der skal overståes
/Estelle
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvad laver du!

Post by Ane »

Jeg er normalt ikke fortaler for at udskyde sin uddannelse, men jeg havde nok søgt uddannelsen om at udskyde/tilpasse praktik og bachelor projekt..

..en natufagslæreruddannelse kan "alle" få (altså dem der kan komme ind). Det projekt du blev tilbudt at deltage i kan være noget der virkelig sparker din karriere igang med godt netværk og tilbud om andre projekter senere.. Jeg ville ikke sige nej.

Der er ingen garantier for at få tilbudt noget lignende senere.

Ane

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply