Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Så blev det AUGUST

Post by nanna1979 »

Frieser; hun blev 2 år i maj :elsk: :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

nanna1979 wrote:
stinemull wrote:Jay.

Jeg kan tirsdag, onsdag og torsdag mens barnet er i DP.

Jeg skal arbejde :mettebo:


Fusk.

Du må lige sige når du en dag har en hverdag fri.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så blev det AUGUST

Post by Godzilla »

Har lige talt med Dr. Mums. Jeg tager hjem i dag.
Time out gav lidt perspektiv og jeg har iværksat noget hjælp så jeg kan overskue tingene :)
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

Dejligt du allerede er klar til at komme hjem igen. Pas nu på dig selv.
Pipfuglen Viben
Posts: 70
Joined: Wed 27. Feb 2013 15:01

Re: Så blev det AUGUST

Post by Pipfuglen Viben »

Hvorfor er det lige at jeg syntes at pindsvin er utrolige nuttede :elsk: :elsk:
http://www.segundamano.es/granada/erizos-enanos-africanos-pequenos/a47309812/?ca=0_s&st=a&c=93


Mvh Viben
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

aribeth wrote:Du kan da bare ride i grimen Frieser!


Det tør jeg ikke. :roed: :roed: :roed:

Jeg har stadig kæresten på som "støttepædagog", når jeg er oppe på Stuntman. Først og fremmest som hjælp og støtte til mig (jeg føler mig mest tryg sådan), men også for at hjælpe Stuntman lidt med start- og stopsignalerne i begyndelsen. De er jo en lille smule anderledes fra ryggen, end fra jorden. Vi beholder også grime + tov på under trensen i begyndelsen (og tager næsebåndet af trensen), mens Stuntman vænner sig til den, og mens jeg forhåbentlig bliver tryg og modig nok til at ride uden "støttepædagog". :-)

I øvrigt undrer jeg mig lidt over, at jeg slet ikke har fået flere seriøse henvendelser på Stuntman. Jeg synes jo han er en ret pæn koplethest, han er sød og rolig, nogenlunde fornuftigt gående og passet i hoved og mås med ALT, og faktisk synes jeg heller ikke, at 17.000 kr. inkl. udstyr er en svimlende pris, når han er ryttervant og tilridning er påbegyndt... :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Så blev det AUGUST

Post by Dorte Hansen »

Man kan få hopper der er tilredne, for mindre penge, så jo, 17.000 er faktisk meget.
Nu med køter-bande!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det AUGUST

Post by Frieser9460 »

Jeg kan godt se på Gul&Gratis, at der er et par enkelte hopper, som er meget billige. Men jeg tjekkede markedet ud, før jeg satte hestene til salg, for ikke at ramme fuldstændig ved siden af, og i sammenligning med i hvert fald 90% af markedet, så synes jeg altså stadig ikke, at Stuntman er dyr. Han er ikke i den billigste ende, nej, for eftersom jeg kender folks vane med altid at ville prutte om prisen, skal der være plads til, at jeg kan slå lidt af (jeg skriver oven i købet i annoncen, at jeg er forhandlingsvillig til rette hjem), men prisen er heller ikke helt skæv i forhold til resten af de Tinkere og Irish Cobs, jeg kan finde på markedet, når jeg kigger på HG, HN, G&G osv..

Og det spiller vel også en rolle, hvordan hesten er? Om den har "skavanker", hvordan temperamentet er, hvordan den er passet osv.? At der er udstyr med i prisen?

Jeg kan altså ikke andet end være lidt imod den tendens, der er, til at alle heste nærmest skal "foræres" væk for tiden. Det kan godt være, at det er købers marked, men det hjælper heller ikke, når folk bliver ved med at sælge deres heste til "dumpingpriser". På den måde holdes markedet jo også kunstigt nede.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Så blev det AUGUST

Post by stinemull »

jeg synes tvært imod at markedet har været holdt kunstigt oppe i alt for mange år og nu er markedet realistisk.

Fair nok at du ikke vil sælge billigere, det er jo dit valg. Men er der ingen interesserede købere så er prisen bare ikke den rigtige. Det er udbud og efterspørgelse og udbuddet er meget stort pt. på hestemarkedet.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Så blev det AUGUST

Post by BeritH »

Det er ikke kun hestepriserne, der er i bund. Brugt kvalitetsudstyr får man heller ikke bare solgt.

Jeg har eksempelvis en Passier Optimum til salg. Sadlen er ekstremt pæn - næsten som ny. Nyprisen er 21.000 - jeg prøver at få 10.000 og har endnu efter et par måneder ikke haft en eneste serløs henvendelse.

Det samme gælder mine Königs Grandgester ridestøvler. Jeg har brugt dem måske 15-20 gange, kun til hest, aldrig i stalden. Jeg sælger dem for 1/3 af nyprisen - ingen henvendelser.

Dækkener, pastelfarvede underlag og bandager, og ting lavet af lammeskind kan sælges, men det andet - not so much :-(

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply