Strigletræf
Om I trenger en erstatter for mongolen til atengstedt kan i bruge meg! :twisted: Det er nemlig SVÆRT at lære en nordmann at sige ´´rødgrød med fløde´´ uden aksent.... :mrgreen: Og etter en god dose rødvin så vil da tungen slet ikke være med til akrobatiske øvelser i det danske sprog :!: Så vil I ha med en nordmann så sig til. Må bare vide hvor langt det er fra Fredrikshavn og ned,da det kanskje kan knibe lidt med tiden. Evn.t hvor dette ligger i forhold til Brande,da jeg tenkte at jeg skulle sette af min datter der om jeg skal med. Så kan jo hendes far være børnepasser! :twisted: Ellen
hilsen Ellen, den Danofile norske!
Jaaaaa :lol: Vi vil have INTERNATIONALT strigletræf! Og en nordmand i selskabet kan vi altid bruge. Håber du kan få det arrangeret Elsoma :D
Mvh
-Helle
--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
-Helle
--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Håber jeg også! Det det står på er hvor langt det er fra Fredrikshavn,for jeg blir jo nødt til at bruge bil for at komme derned,og om jeg tar min gamle autocamper så tar det lidt tid.......... :oops: ,på en god dag klarer den 80km/t! Fordelen er så at jeg da har et sted at sove,og mulighed for mad osv. underveis.Det er jo en lang rejse og da kan det være godt med lidt søvn undervejs. Ellers så kommer jeg da aldri til rødvinen,før jeg sovner! :twisted: Jeg har så en anden bil som jeg kan høre sterkere i,men den er altså ikke så praktisk om man behøver lidt søvn undervejs. Så om nogen kan gi meg postnummer/stedsnavn kan jeg søge på krak selv.Da er det lidt nemmere at planlegge.Så ser jeg også om jeg faktisk kan klare det. :) Ellen
Altså jeg kan uden problemer overtales til at køre over Sjælland - selvom jeg nærer en dybt neurotisk angst for at køre over DEN STORE bro - eller rettere dens underføring ........men jeg kan vel bare skrige hele vejen! Du er osse nødt til at tgae med, Julie - jeg skal da lige checke den med mongolen - fyyyyyyyyyyyyy!!!!!! Jeg har skal osse et spil med regnestykker - det er osse meget sjovt!
Så fandt jeg ud af det! :idea: Krak sier det er 316 km fra Fredrikshavn til Arnitlund, og at det skal ta meg 3.04 timer at køre dit ned. :lol: Så da tror jeg nok at jeg skal klare det. Jeg har ca 300 km til Gøteborg og ferge i 3-4 timer. Blir omtrent som da vi købte Nicki udenfor Odense! Så nu skal jeg til at planlegge bort datteren,sjekke fergetider og GLÆDE meg til en weekend med god DANSK mad,masse rødvin(blir SÅÅÅ sosial af det!), og menneskene bag navne som jeg kjenner fra nettet! GLÆDER meg helt vildt til det her! :mrgreen:
Jamen Lone.... så er det en date. Jeg vil dog gerne tage toget til et sted hvor du kan samle mig op så du ikke skal køre den store omvej..... hvor er det? Ej hvor bliver det godt. Mine svigerforældre er på besøg på 13. dag og jeg er ved at blive prematurt dement.... hvis jeg hører en til historie om at min svigermor godt kan lide at prøve nye typer brød når hun er ude at rejse, dør jeg. Og det vil måske overraske nogen at jeg er ganske ligeglad med om sigøjnerskørter holder sæsonen ud i England. Lige nu er jeg bedøvet af ca. 1 1/2 flaske rødvin som jeg i smug har tiltusket mig under middagen. Det er sandt.. jeg er ganske desperat, og tanken om en masse ekstra rødvin med nogle helt fremmede (og så alligevel ikke) strigler og en gravko... den tanke holder mig i live lige nu. Mvh Julie
- Dorte Hansen
Så rykker det...... Indtil nu er vi: LoneShannon Lone Beck Daysi Jeannie Atengstedt HHansen Elsoma Julie Hvem mere, jeg er overbevist om jeg har glemt nogen.... Manden min har besluttet at emigrere, så bulen er fri..... Dem med meget lang vej, kan bare komme fredag, så kan de få udsovet, til vi går i ´´krig´´, lørdag.... Er ved at kigge på muligheden for at besigtige en hinstestation, eller et stutteri, med hannoveranere. Vi skal have fundet på en menu. Er der nogen der har noget de IKKE spiser? Jeg bor i 6500 Vojens, midt mellem Vojens og Haderslev, ca. 3 km. fra en motorvejsafkørsel (og 4 km. fra en anden) Alle der er sikre på at ville/kunne deltage, smid lige en besked......
1.LoneSchannon 2.Lone Beck 3.Daisy - som næsten har sagt ja (Gunilla) 4.Jeanie 5.Atengstedt (Anette) 6.HHansen (Helle) 7.Elsoma 8.Julie 8.Stratego (Britta) 10.OX-Arabere - hvis navn jeg ikke har glemt, men ikke ved? 11.Dorte Hansen 12.Ose (Anja) Synes der skulle være en mere? [quote:3986f272ff]Er ved at kigge på muligheden for at besigtige en hinstestation, eller et stutteri, med hannoveranere.[/quote:3986f272ff] Det ville være rigtig godt - og så islænderne? Underholdning er der jo i rige mængder: Lone vil recitere Halfdan, Ose vil recitere noget andet - Dorte og Jeanie vil synge, Julie vil bare drikke hjernen ud, så det lille rum hvor svigermor er, kan blive genstartet - det skal nok blive morsomt! [b:3986f272ff]Program[/b:3986f272ff] Lørdag Mødes kl. ca hvornår? Mødes hos Dorthe eller et sted vi skal se noget? Kan vi nå at se mere end en ting? Mad - hvad med et lille mad-udvalg? Indkøb - skal vi evt. hver især medbringe noget, eller skal Dorte slæbe sig en pukkel til med indkøb og vi andre nøjes med at betale? Hvad er niveauet? Hvem laver mad? Dessert? Chips? - Noget til senere? Morgenmad? Kaffe? Grøn te - anden te? Underholdning: skal vi underholdes så vi kan bryde grænserne og komme hinanden ved? Små sjove selvskabslege? Sange? Quizzer? Ose, Daisy og Julie kan blive samlet op på Sjælland - i min gamle møgspand - men hvor er praktisk? Flere der vil med - så er det nu I skal tilmelde jer!
Det lyder mere og mere lovende det her, og med alle de rapkæftede, vittige hoveder, der bliver forsamlet, forventer jeg da, at jeg bare kan smække benene op og lade mig underholde :D Vi kan vel godt nå at se to steder i løbet af eftermiddagen, ikke? Hvad middagen angår vil jeg meget gerne være fri for lam og skaldyr og kød, der mixes med frugt 8) Og så vil jeg da også helst være fri for at tilberede maden - det er jeg ganske sikker på at I andre kan gøre MEGET bedre :idea: Men jeg kan da bage noget brød til morgenmaden. Julie kan gå til hånde, og så kan jeg underholde hende med anekdoter om brød fra fremmede kulturer imens :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden
Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone den Anden
Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød