Så blev det AUGUST

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
HeidiO

Re: Så blev det AUGUST

Post by HeidiO »

Vores er lavet sådan her. Det har været i brug siden marts og den mængde hø, som de før åd på 45 minutter er de nu ca 3 timer om at komme igennem.
Billedet er af slowfeeder vol.2 der har fået udskiftet trailernettet til etsmåmasket
Hønet.
Image
Heidi
stinemull

Post by stinemull »

Din hænger også forholdsvis stille så de bedre kan få fat i maskerne og rive dem i stykker, hvor mit hænger frit.

Mit har overlevet natten og der er stadig hø tilbage.
Pia

Post by Pia »

Det var ligeså fedt som håbet HHansen! Endnu engang tak for tippet.

I dag prøvede vi bomben, men vi skal da klart tilbage og prøve kræfter med de andre rum også!

Vi fik et gavekort til et rum mere, fordi der var lidt startvanskeligheder (En medarbejder, der ikke var dukket op)

Næste gang bliver det laboratoriet :jeanie:

Om lidt skal jeg op og ride mine to ponyer og så kan jeg måske nå ind i byen og høre lidt musik, en kollega med band, spiller i aften. Datteren og jeg har aftalt at sove i telt i haven, så det skal vi også lige have slået op :-)

I morgen, sidste feriedag :oeje: Den går med trailerheste, mine egne ponyer og så må jeg vel hellere få pakket skoletasken :vader: Spændende hvad det nye år bringer.
annetteB

Post by annetteB »

Det er fordi de nemmere tvangsmodner end de runde ferskner gør - ferskner plukkes i rigtig mange tilfælde som umodne, fordi de umodne frugter dels bedre tåler håndtering og transport, dels fordi de har en længere holdbarhed på køl.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Godzilla

Post by Godzilla »

Har lige, meget uheldigt, set lidt af en video på FB hvor nogle drenge sætter ild til et levende æsel.
Jeg blev så chokeret at jeg endte med at hulke i 5 min.
Jeg er meget depressiv p.t. og det væltede mig totalt.
Nu har jeg blokeret den automatiske afspillefunktion.
Øv hvor kan jeg bare ikke holde det ud :-(
Det choketer mig at mennesker overhovedet er i stand til at gøre sådan noget.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
misssophie

Post by misssophie »

er i gang med projekt "gavl",- som indeholder, fjernelse af buskads, rodfræsning og fræsning samt udjævning. alt dette er gjort
desuden var der murede "vægge" på den lille terasse,- de er banket ned

nu venter afskrælning af puds, oppudsning og maling,- samt maling af de grønne vinduer,- og udskiftning af resten

-vi keder os aldrig....

Image

Image

og så var vi i Knuthenborg, og fik taget et par gode billeder af lemurerne på trods af regnvejr/torden

Image

Image

Image

Image
Misssophie
99E

Post by 99E »

annetteB wrote:Det er fordi de nemmere tvangsmodner end de runde ferskner gør - ferskner plukkes i rigtig mange tilfælde som umodne, fordi de umodne frugter dels bedre tåler håndtering og transport, dels fordi de har en længere holdbarhed på køl.

:mikkel: Tak for dagens nye viden!
De er nemlig superlækre, de der flade ferskner.

Godzilla wrote:Det choketer mig at mennesker overhovedet er i stand til at gøre sådan noget.

Nogle mennesker er bygget af nederenhed og mangel på dyrevenlighed, er de.
:ked:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
CXEC

Post by CXEC »

Godzilla: jeg kan slet ikke forstå, at nogen vil være så NEDEREN at sætte den slags ind til dig. Alle og enhver ved hvor glad du er for æsler. Det er da virkelig respektløst. :tommelned: :mur:
Venlige tanker

CXEC

"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Frieser9460

Post by Frieser9460 »

Øv også, Gunilla... sikke en dum oplevelse med den æselvideo. Helt ærligt; hvad bilder folk sig også ind at sætte sådan en video ind til dig, vel vidende hvor meget æsler betyder for dig? :mettebo:

Hvordan kobler du den der automatiske afspilningsfunktion fra? Det vidste jeg slet ikke, at man kunne... og jeg har længe irriteret mig over, at videoerne på Facebook bare begynder at afspille, når man ruller ned over dem. Jeg gider nemlig heller ikke se videoer af dyr, som bliver mishandlet, eller mennesker som kommer alvorligt galt af sted...

Åh, jeg har en af de dage i dag, hvor jeg slet ikke kan komme op i gear... Jeg har det, som om nogen har pakket mit hoved ind i en dyne, og jeg tror, at jeg måske er ved at blive forkølet. Det har jeg bare SLET IKKE tid til!! :traet:

Nå, jeg må drikke noget mere kaffe...

Weekenden står jo for døren, og den byder bl.a. på besøg af gode venner, hestetræning og hygge. :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Godzilla

Post by Godzilla »

Er indlagt på psyk. Gosh hvor er jeg dog træt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply