Udkast til efterlysning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
misssophie

Re: Udkast til efterlysning

Post by misssophie »

Berit, du må jo ikke have en holdning,- du kører jo for stærkt!!! :viben: :viben: :viben: :mur:
Misssophie
Gry

Post by Gry »

jeg tror ikke jeg kan sige det meget bedre end Berit får det formuleret :)

Hvis jeg ikke gør en forskel, ja så har jeg i det mindste prøvet. Faktum er at hvis jeg ikke prøver, så kan jeg være *helt* sikker på at jeg aldrig gør en forskel, i *nogen* henseende, eller for *nogen* levende eksistenser. Svaret er i min verden ikke at rulle om på ryggen og så lade være med at forsøge. At andre ville gøre noget andet, eller vælge at være handlingslammede fordi de kæmper med 30 "hvad nu hvis" scenarier, det er så hvad det være vil. Det gør ikke andre til dårlige mennesker, eller mig til et bedre menneske.

Jeg synes man kan sidestille det med folk der siger "Jeg vil ikke donere til afrika, for mine 20 kr. går alligevel kun til administration og kopi-arbejde i danmark". Ja...det har du sikkert ret i. Men hvis alle siger sådan, så bliver der ikke samlet 10 millioner ind, hvoraf en vis procentdel ryger til afrika. ja en del går "til spilde" hvis man vil bruge et sådant udtryk - men hvorfor ikke i stedet siger "Det er lige præcis mine 20 kr. der har købt 1 sæk ris, der har gjort forskel i at en familie har mad"?

jeg kan da også sige det er dybt til grin jeg gav mine sidste 5 kr. til røde kors ved deres sidste indsamling. jesus, 5 kr?! det er næsten ikke engang nok til et frimærke. Men mange bække små. og hvis alle bekymre sig om de fritløbende katte, eller giver deres tøj til genbrug eller hvad dælen det nu kan være - hvordan kan verden så være blevet et dårligere eller mere ligeglydigt sted at være? Jeg synes den største synd ligger i at være så ligeglad at man intet gør, eller at man er for bange for konsekvensen af eventuel handling.

igen - det er jo ikke fordi jeg går ud og afliver katten. i første ombæring prøver jeg overhoved at finde en brugbar printer, og så efterlyser jeg en ejer. føler lidt der bliver skudt gråsspurve med kanoner lige nu. Fortsat god tirsdag :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
BeritH

Post by BeritH »

misssophie wrote:Berit, du må jo ikke have en holdning,- du kører jo for stærkt!!! :viben: :viben: :viben: :mur:

Nå ja det glemte jeg lige, men jeg HAR garderet mig med min signatur. :rat: :rat:

Det er sgu ikke let at skulle nå det hele på den halve tid, når man ikke må skynde sig. :hva: :hva:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
JannieT

Post by JannieT »

Nina wrote:Jeg har ikke villet deltage i tråden før....

Men nu kan jeg ikke dy mig mere!

Natascha:

Hvor er det altså himmelråbende dumt, hvad du skriver! :mettebo:

Jeg er opvokset et sted, hvor der lå et par kolonihaver i nærheden.
Der var desværre himmelråbende dumme mennesker, der flyttede væk fra kolonihaveidyllen, når det blev efterår - og overlod katte til sig selv.
De kunne godt klare sig ... ja ...
Om efteråret - men når det blev vinter og koldt, kunne de altså ikke. :tommelned:

Det var hjerteskærende at se de magre og syge dyr - og hunkattene var tilmed ofte gravide.
De kom jo til villaerne for at søge hjælp, mad og varme.

Det eneste "vi" kunne byde dem, var et opkald til kommunen om at få dem fanget ind og aflivet.

Jeg FATTER ikke, at der er nogle mennesker - der for det første kan efterlade dyr på den måde - men at der ovenikøbet er andre mennesker, der bare tror, at kattene nok skal klare sig - dét er jeg altså nødt til at reagere på. :-(

Undskyld - men min bræktærskel er nået. :opkast:

:respekt:
Alt er relativt
MetteboDeluxe

Post by MetteboDeluxe »

Gry Gressbakken wrote:
aribeth wrote:det er da godt I ved det er en udekat uden adgang til indendøre så!

der er da masser af mus i storbyer... og rotter!

hvis du gad læse hvad jeg skriver, og har skrevet i udkastet så er jeg ikke sikker på noget som helst i henhold til ejer - men jeg er sikker på at der i storbyen, ikke er nok mus til at kunne holde en kat i live og velnæret. det er nok derfor den æder skrald

Måske ikke mus nok, men uden katte ville I nok gro til i rotter :linski:
* Kendt for :mettebo: *

* G
annetteB

Post by annetteB »

jeg synes egentlig det er en fin service overfor en evt katteejer, at du sætter efterlysningen op (omend jeg nok selv havde gjort den mere faktuel og mindre følelsesladet og med et godt foto som hovedmenu) for hvis katten vitterlig er møg-elendig, en pelsbeklædt toastholder, sygdomsbefængt osv - så havde jeg sgu bare fanget den ind og fået den aflivet, som jeg i sin tid har gjort mens jeg boede på landet og der kom den lejlighedsvise udmagrede strejfer.

Men hvis den egentlig bare ligner en kat-kat. Hverken syg eller mager eller noget - så ville jeg nok undlade at blande mig overhovedet. Jeg har selv haft ude/inde-katte i byen (og har det nu igen)
Da jeg havde det sidst, da havde jeg ikke mulighed for at have kattedør, så katten var derfor udegående fra kl 9 til kl 19 hver dag. Og jeg kan da ikke udelukke, at hun har ædt en brugt burger et sted, eller rodet i en skraldespand, selvom hun havde både hus, hjem, varme og foder.
Og jeg havde nok ikke engang kigget på en evt efterlysning af mig som ejer: jeg manglede jo ikke min kat. Hun stod jo ved bagdøren hver dag ti minutter efter jeg var kommet hjem.

NU har jeg kattedør. Og det betyder så, at jeg foruden at fodre på mine egne katte osse fodrer en tre-fire andre. Den ene er herreløs, tror jeg. Men den kan æde her hos mig et par gange om ugen, og er i fin foderstand og ser fin ud pånær de obligatoriske flossede ører, så jeg går absolut ikke i tanker om hverken af efterlyse en ejer eller at få den afleveret på internat eller lignende.

Men du skal da gøre som du finder bedst. Eneste "kritik" jeg kan rette imod din efterlysning er den allerede nævnte om kortere strammere form, mindre føleri og flere fakta. Det andet får dig til at fremstå som en, der mangler noget at gå op i.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Nina

Post by Nina »

AnnetteB:

Jeg ville jo egentlig ikke blande mig i tråden - men du har lige sat ord på mine tanker.

Enhver ved (tror jeg) - at det ikke er ok at lade sine heste, køer, lamaer, geder, hunde og kaniner osv .... gå løs?

Men katte?

Der findes rigtig mange mennesker, der finder, at katte er sådan nogle "overskudsagtige" sataner, der er rovdyr og sagtens kan klare sig.

Men - DET KAN DE IKKE!!!!!

Annette:

Du kan formulere dig meget bedre end mig ......
Kan du ikke fortælle de imbecile fjolser - at de er galt orienterede?

Venlig hilsen
Nina
Nina

Post by Nina »

Nå - men ellers har jeg det godt! :linski:

Venlig hilsen
Nina
annetteB

Post by annetteB »

næ, det tror jeg ikke jeg kan. For de der ikke gider tage sig af deres dyr skifter ikke mening fordi de får at vide at de er forkert på den. Og eftersom ganske mange katte rent faktisk overlever og har det relativt OK med et minimum af omsorg, så er det rigtig svært at føre ordentligt bevis for at katte rent faktisk IKKE lever fint af ingenting.

Men jeg kan fodre på de par katte der kommer forbi. OG lade mine egne rende ude, når de har lyst, men sørge for at de kan komme ind til en fyldt skål når de vil.
(og jeg kan indfange en eventuel usling og få den aflivet, hvis jeg skønner det nødvendigt)

Jeg synes som sagt det er en fin service overfor en eventuel katteejer, at gry rent faktisk efterlyser vedkommende inden hun griber til indfangning og evt aflivning eller omplacering af katten. Men som sagt: jeg ville aldrig selv have læst den, hvis det havde været MIN gamle ude/inde-bykat - for hende savnede jeg jo ikke.
Men ok - hun var osse lækker og fluffet og velnæret. Det er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt den omtalte kat er.
At den stjæler skrald og har hvide nister i pelsen er jo ikke i sig selv et bevis for at den sulter eller er misrøgtet....men heller ikke for det modsatte.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Nina

Post by Nina »

Jamen ...
Annette - du skrev jo lige, hvad jeg ville skrive, hvis jeg ellers ville skrive mere ... :askepot:

Venlig hilsen
Nina
Post Reply