Lad aldrig en hund være alene med et barn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
aribeth

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by aribeth »

tapen svarer vel lidt til når man sætter en sele på en kat... de fleste katte ligger sig på maven og kryber hen langs jorden... det er lidt det samme med tapen...


Jeg synes det er uhyre morsomt at i kan flejne over tape og tush! og hvem ved om hunden overhovedet blev grint af bagefter forresten?!?! Og er det så i virkeligheden synd hvis ikke der var nogen der grinede?


Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by KatieKat »

aribeth wrote:
Jeg synes det er uhyre morsomt at i kan flejne over tape og tush!


Jeg synes ikke at jeg kan se nogen der ligefrem flejner. Der er nogen stykker, deriblandt mig, der ikke synes det er specielt morsomt at gøre et eller andet som dyret ikke kan lide bare for at grine af det. Derudover synes jeg faktisk at der er ret stor forskel på at et barn tegner på hunden og så at en voksen sætter tape på sin kat bare for at grine af at katten synes det er ubehageligt.
Børn tegner også på sig selv og hinanden under leg. Jeg tror ikke barnet gør det for at udmyge hunden. At et voksent menneske sætter tape på maven af en kat bare fordi det ser vildt sjovt ud når katten forsøger at komme af med det, synes jeg ikke ligefrem af dyremishandling, jeg synes bare at det er en ret primitiv form for humor... og jeg finder det ikke sjovt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by KatieKat »

Så er spørgsmålet jo om du putter kaninen i en sele af en eller anden årsag eller om du bare putter kaninen i en sele for at grine af at den ikke kan lide det?

Jeg har haft en kat der kom ud i sele engang. Hun kunne ikke særlig godt lide den til at begynde med, men hun kunne heller ikke lide ikke at komme udenfor og i den periode var det eneste mulighed for at komme udenfor. Hun vænnede sig til selen og kom selv løbende når jeg tog den frem fordi hun vidste at den skulle på før døren blev åbnet, men jeg ville da aldrig have givet hende den på hvis ikke det var nødvendigt. Og da slet ikke bare for at grine af hende når hun prøvede at slippe af med den.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by LoneR »

Folk har sgu nogle sære ideer.
At en unge tegner en smule på en hund, det gør nok ingen skade - men at lade den overmale dyret, der sgu da langt ude.
Hvad fanden skal det til for?
Iøvrigt tror jeg ikke på, at det er ungen der har malet hele hunden - der er da garanteret nogle voksne, der har gjort en del af det.

Sært at gøre den slags, fordi man kan - et underligt misbrug af den menneskelige magt.
Man kan altså godt have unger og katte og hunde sammen, uden at ungen er nødt til at udleve sin behovstilfredsstillelse ved at slå hunden. Eller sine frustrationer, for i min verden er en 2-årig unge der slår hunden ofte, sgu frustreret - og jeg ville da nok anbefale at gøre noget ved det, fremfor at bare skælde ud over det.
Jeg har sgu aldrig været særlig meget en opdrager-haj - men at slå dyrene, det er og har været og vil altid være strengt forbudt i mit hjem.
Der har lige været en unge med sin mor her, som slæbte på katten - Mor sagde det sædvanlige "fy, fy", som ungen ikke tog sig en skid af, eftersom deres egen kat må finde sig i samme behandling. - Jeg stirrede stift på hende og sagde: du må ikke slæbe på katten.
Og siden har hun faktisk ikke slæbt på den - hun har mest bare siddet og stirret på mig med småskræmte øjne.....

At klæbe tape på katten og grine af den - for fanden da. Hvordan kan det være sjovt - det fatter jeg sgu ikke. Sikke en disrespekt for katten.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by misssophie »

en kattesele klistrer jo ikke i pelsen som tape gør. av av :mettebo:

underlig opførsel at lægge for dagen... :ehh:
Misssophie
aribeth

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by aribeth »

Årh mand!


Ej, jeg giiider slet ikke den her fundstændig latterlige og ligegyldige diskussion... et lille stykek tape på en kat... uha av av hvor må det gøre ondt...


Katrine, som nok fortsat vil synes det er SJOVT når hendes katte får et stykke tape på pelsen uanset hvor mange der så siger det er dumt og primitivt og disrespektfuldt....
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by LoneR »

Helt ærligt, Katrine - du er sgu blevet et værre tudefjæs!
Hver gang man sir dig imod er du bare så - "æh-bæ-buh-nu vil jeg ikke lege mer´ !"

Du skriver selv, at I sætter tape på kattene, så de ikke kan gå, og så griner I til i trimler - det er sgu noget helt andet, end at sætte et stykke tape på ryggen eller noget.
Det er sgu da røvnederen - og for meget!!
aribeth

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by aribeth »

tudefjæs?! hvor tuder jeg?!

Jeg synes bare diskussionen er sådan lidt ligegyldig... derfor gider jeg ikke mere!?!?


Du skriver selv, at I sætter tape på kattene, så de ikke kan gå, og så griner I til i trimler - det er sgu noget helt andet, end at sætte et stykke tape på ryggen eller noget.


hvad mener du, mener du at jeg taper katten helt ind ?!?!


Altså... de der par gange hvor vi har sat tape på kattene, der har vi bare sat en stribe tape på siden af kattene og så kan de slet ikke finde ud af at gå?!? Vi taper dem jo ikke sammen om benene eller noget i den stil?!?! Det har jeg da heller aldrig skrevet... De går bare sidelæns eller står bomstille og ser sære ud...


Det er det der med at læse noget og så forestille sig noget andet?!
For ærlig talt... hvis du og andre har læst som om at vi taper katten sammen... så har i sgu læst forkert og jeg har nok ikke skrevet det tydeligt nok ....

Du kan da i øvrigt selv være et tudefjæs, men ejg synes sgu mere du virker som en bitterfisse...



Katrine
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by LoneR »

Gudfaderbevares
aribeth

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by aribeth »

gudfaderbevares hvad?

At jeg ikke forstår hvad du mener med det jeg citerer dig? eller at jeg synes du virker som en bitter sur kone?



Katrine
Post Reply