Septemberstatus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Septemberstatus

Post by mathea »

sinesmølf wrote:Et lidt underligt råd, men måske ikke afprøvet råd i forhold til søvnløshed er at er at hoppe 20 gange rigtigt tungt, så det bumper i hele kroppen. bagefter falde ind mod en væg på strakte arme sådan det giver stød gennem alle ledene. Og så på hovdet i seng bagefter, jeg læser dog altid lidt.


Hold da kæft det lyder helt vildt sjovt - overvejer at viderudvikle på den og trille af hesten et par gange og lave rullefald ned af trapperne fra 2. Sal :-)

99E wrote:Mit gæt er, at det er stressrelateret. Og noget af det VÆRSTE du kan gøre er altså at blande alkohol ind i systemet!!!
Hvis du på NOGEN som helst måde kan fjerne den/de stressfaktor(er), der er problemet, så gør det. Eller læg i det mindste en plan for at fjerne dem på sigt.


Det er helt klart en eller anden stress reaktion på min fars død - og nok mest forløbet inden, men fede råd, som jeg tager til mig - specielt den der 'sov når du kan' røg lige ind på lystavlen

Missophie, han var cancersyg og jeg sov hos ham på hospice de sidste 5 døgn, og var fast på hospice hos ham inden da, så det var et langt sejt træk og han sygnede jo bare helt hen.

Men her til aften har jeg fået dejlig undervisning og redet en del nedsidning (blevet bumpet igennem :viben: ) så i nat sover jeg som et spædbarn
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Septemberstatus

Post by Ane »

Har været på laaaang tur i Jylland og set nogle søde heste.

Matea jeg så et program om søvnløshed engang. Der sagde de godt nok at man KUN måtte sove om natten og KUN måtte være der 8-9 timer. Men anyways. De fortalte at noget af det eneste man ved forsøg kan påvise virker er at tage et varmt bad og så bagefter (1-2 timer) gå i seng. Den temperaturstigning der sker i badet og det efterfølgende fald skulle gøre ens hjerne og krop helt klar på at sove.

Men jeg tror nu mest det er en reaktion på en omtumlet tid. Så ro og reflektion er egentlig nok det bedste. Mediterer du?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Septemberstatus

Post by 99E »

mathea wrote:Det er helt klart en eller anden stress reaktion på min fars død - og nok mest forløbet inden, men fede råd, som jeg tager til mig - specielt den der 'sov når du kan' røg lige ind på lystavlen

Det er klart, dén slags udløser noget stress...
En ting mere - som faktisk er ganske videnskabeligt funderet og som jeg har testet med god effekt: Løbetræning.
Det er noget med, at stenalderhjernen så tror, man er rendt væk fra den farlige sabeltiger.
Løb en tur - men ikke lige før sengetid. I løbet af eftermiddagen eller først på aftenen.
(Og lad være med at overtræne og få skader...)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Septemberstatus

Post by sinesmølf »

he he, jeg tror ikke man kan spare bump gennem dagen. Jeg gør det hvis jeg vågner om natten og tankerne bare tordner der ud af, hvis jeg altså bare husker at fise ud af sengen istedet for at ligge og vente på at falde i søvn.

Det er kun lidt hokus pokus. Det virker lidt ved at ens hjerne får tydeligt fornemmet og afgrænset kroppen, lidt som en kugledyne hvis i kender til dem. Men jeg ved ikke hvorfor man falder i søvn af det? Måske er det bare placebo :plop:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Septemberstatus

Post by mathea »

Ane wrote:Har været på laaaang tur i Jylland og set nogle søde heste.

Matea jeg så et program om søvnløshed engang. Der sagde de godt nok at man KUN måtte sove om natten og KUN måtte være der 8-9 timer. Men anyways. De fortalte at noget af det eneste man ved forsøg kan påvise virker er at tage et varmt bad og så bagefter (1-2 timer) gå i seng. Den temperaturstigning der sker i badet og det efterfølgende fald skulle gøre ens hjerne og krop helt klar på at sove.

Men jeg tror nu mest det er en reaktion på en omtumlet tid. Så ro og reflektion er egentlig nok det bedste. Mediterer du?



Glæder mig til at høre om de søde heste.

Ja, jeg mediterer....men har svært ved det lige pt, så ja, nok en reaktion på en omtumlet tid. Men det med badet er sgu da rigtigt.....det havde jeg helt glemt - FEDT...det skal klart eftprøves

Sinesmølf.....jeg tror fuldt og fast på opsparede bumps......don't jinx it :lea:

99 - den med sabeltigeren er god.... Jeg tror endda jeg kan mønstre noget frygt mens jeg løber....specielt hvis jeg gør det i parken
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Septemberstatus

Post by 99E »

Ane wrote:Der sagde de godt nok at man KUN måtte sove om natten og KUN måtte være der 8-9 timer.

Det har jeg også hørt.
Som sagt røg dén teori på møddingen efter en uge eller to uden søvn og hvor "kun-sove-om-natten" ikke virkede...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Septemberstatus

Post by aribeth »

Ligger i min seng og har lige hørt en mus... På loftet.... F U C K.... Eller er det en rotte!! Ej vel!!? Det ene vindue stod få godt nok åbent i dag et øjeblik... Er den kommet ind der mon.... Eller også er den i etageadskillelsen
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Septemberstatus

Post by aribeth »

Hvordan den så er kommet derind?? Adadad øv... Nu er begge katte smidt ovenpå
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Septemberstatus

Post by Mia »

Hanne, når jeg tænker tilbage(lyder som om jeg er 100 år gammel), grunden til jeg kunne falde i søvn, var at jeg kun kunne græde i mørket, og det bliver jeg meget træt af, altså sådan fysisk og psykisk, og så kunne jeg nemmere falde i søvn. Så prøv at give slip på tårerne i mørket.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Septemberstatus

Post by mathea »

Mia wrote:Hanne, når jeg tænker tilbage(lyder som om jeg er 100 år gammel), grunden til jeg kunne falde i søvn, var at jeg kun kunne græde i mørket, og det bliver jeg meget træt af, altså sådan fysisk og psykisk, og så kunne jeg nemmere falde i søvn. Så prøv at give slip på tårerne i mørket.


Godt råd Mia :elsk:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Post Reply