De satans penge.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
benhur
Posts: 57
Joined: Tue 23. Feb 2010 20:34

Re: De satans penge.

Post by benhur »

Det var/er min. 2 timers overarbejde hun har på hverdage + så sidder hun også og arbejder min. 2 timer om aftenen eller er til noget møde og så er der også møder i weekenderne.
Men man kan jo selvfølgelig ikke generalisere ud fra ét eksempel, det var bare for pointere at der også findes offentlig ansatte som har travlt. Jeg synes det er lidt trist overfor dem, som virkelig brænder for deres arbejde og lægger store personlige omkostninger i det, ikke opnår samme anerkendelse som folk i det private, men ligger under for "kigger ud af vinduet......"-mentaliteten. Det er sgu ikke fair. Der findes rigtig mange ildsjæle, ansat ved det offentlige, men selvfølgelig er det altid skrankepaven man husker, hvis man har haft en dårlig oplevelse!!!
benhur
Posts: 57
Joined: Tue 23. Feb 2010 20:34

Re: De satans penge.

Post by benhur »

BeritH: Min kæreste er også privat ansat og kan sagtens have en arbejdsuge på over 50 timer. Men han tjener altså så også derefter, en offentlig ansat skal altså temmelig mange trin op af lønskalaen for at ramme samme niveau:linski: Og så er han også så "heldig" at han ikke arbejder med mennesker som har rigtig meget ondt i livet, han bliver ikke truet og har nemmere ved at lægge arbejdet fra sig, når han så har fri (og viderestiller arbejdsmobilen) :linski:

Men generelt synes jeg heller ikke at offentlig ansatte skal have mere i løn, man ved jo, at lønnen ligger lidt under niveau ifht. det private. Men lidt anerkendelse for det de gør, det synes jeg nu kunne være ganske fint :-)
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: De satans penge.

Post by Annemaja »

Tja... man kan nu godt blive ganske træt dødstrusler, overfald, forfølgelse om natten og sådan noget, når man arbejde med psykisk syge til en lousy løn uden pauser i det offentlige.

Det gør pænt mange af os - og vi bliver også på pinden udover normal arbejdstid når kollegerne er syge eller bare brudt sammen. Overarbejdsløn..... har I flere sjove???? Der skal skam afspadseres - i et eller andet liv når der er tid.

Muligt nogle i det offentlige kan sove en arbejdsdag væk - men jeg har endnu til gode at møde dem.

Til trods for dette elsker jeg mit job og fag - ligesom mine kolleger. Fordi vi også gør en forskel for de svageste.

Er dog skiftet til noget mindre voldeligt, og mindre smitsomt ( jo f.eks. hjerneskadede med Syfilis findes skam stadig og skal plejes trods de kan finde på at bide mv ), og skal ikke mere jobbe hver anden weekend, hver anden jul og nytår - og er gået på deltid - for sådan set at holde til mosten ( med den tilsvarende mindre løn ).

Har endnu til gode at møde en privat ansat med samme uddannelseslængde, der gad arbejde til samme løn - og ansættelsesforhold. De fleste glor måbende hvis de spørger ind til vores fag med alt hvad dertil hører. Men der er stor forskel fra kommune til kommune - Kbh hører til de værste - håber ALDRIG nogensinde nogle jeg kender, skal havne i den affaldsbunke psykiatrien er der :minna:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: De satans penge.

Post by 99E »

MBN wrote:Til trods for dette elsker jeg mit job og fag - ligesom mine kolleger. Fordi vi også gør en forskel for de svageste.

Og hatten af og fanfare for jer, der "gider" være pædagoger - jeg synes virkelig at både BUPL og SL har gjort et umådeligt ringe stykke arbejde for at sikre jer ordentlige overenskomster.
Det, mange glemmer (tror jeg) er, at der er pædagoger i MANGE forskellige stillinger - det er ikke bare "dem nede i vuggeren eller børnehaven"...

Jeg kan stadig forundres over hvad de af mine kolleger med en pædagoguddannelse i tasken må lade sig nøje med - selvom der også er fordele (mest for dem med de "lettere" elever)...
Fx synes jeg ikke, det giver NOGEN mening at skolens fastansatte pædagog med tonsvis af erfaring, videre- og efteruddannelse, certificeret i sådan noget samtale-noget og afsindigt dygtig - får mindre i løn end jeg (som forholdsvis nyuddannet lærer). Og hun er en af de bedst lønnede pædagoger på stedet på trods af, at hun ingen weekend. eller aftenvagter har, men kun er på arbejde i skoletiden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: De satans penge.

Post by Godzilla »

Hvorfor i alverden arbejder så mange mennesker så meget over? 50 timers arbejdsuge!! - hvorfor?

Det lyder som om at alle mennesker arbejder 1-2 timer over - MINDST - hver evige eneste dag? Og hvem kan afspadsere noget som helst hvis det er nødvendigt at arbejde så meget over?

Er det fordi lønningerne er for høje at der simpelthen mangler ansatte? eller er firmaerne for fedtede til at ansætte de folk der er brug for. Jeg kan forstå spidsbelastningsperioder, men de skal vel ikke være permanente?

Jeg begyndr at forstå hvorfor så mange går ned med stress og depression. Det lyder fuldstændig åndssvagt?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: De satans penge.

Post by Annemaja »

Tja 99E - det undrer egentligt også mig . Jeg er uddannet pædagog og har oveni en diplomuddannelse - og selvfølgelig mange mange kurser i specialpædagogik, laaaang specialerfaring - og uddannet praktikvejleder . Min datter fik som nyuddannet lærer samme løn som jeg har på sluttrin - og arbejde LANGT mindre, har langt mere ferie og bekvemme arbejdstider - bortset fra mange møder hvor hun må vente og ikke kan nå hjem ind imellem ;-)
Men skidt med det.

Undrer mig bare at nogen ligefrem kan have ondt i røven over mine "fantastiske" arbejdsforhold.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply