Fra ranch til et-værelses...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by KatieKat »

Jeg kan ærligt talt ikke forstå at du skulle være svær at kende. Ja, nyt fint hykster og alting, men der kan da ikke være mange på travbanen der render rundt med et hår som dit?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by BeritH »

annetteT wrote:du ser simpelthen fantastisk ud Pia....og jeg er skidemisundelig over, at du har fået en gastric bypass - jeg vil sgu osse ha en, men se om min læge gider indstille mig!
:brok:

Eneste trøst er, at alt det tøj du nu ikke længere kan bruge fordi du er blevet så smuk og slank.....det kan JEG passe! Og jeg aftager det gerne!!
:fest:


Så skift læge! Hvis du opfylder kriterierne for sådan en operation, skal du ikke tage nej for et svar.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by Godzilla »

Hvilket BMI-tal skal man have for at få sådan en OP?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by Stimata Doamna »

KatieKat wrote:Jeg kan ærligt talt ikke forstå at du skulle være svær at kende. Ja, nyt fint hykster og alting, men der kan da ikke være mange på travbanen der render rundt med et hår som dit?


Jeg synes det, Dorthe synes. Med det hår og det smil kan det sågu ikke være så svært at genkende dig?

PS. Tak fordi du blev inde i lørdags, vi nåede sikkert ned af hovedvej 18....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Fellpony
Posts: 371
Joined: Sun 24. Sep 2006 19:51

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by Fellpony »

Du er simpelthen blevet så flot....
**En rigtig pony er en Fellpony**

http://www.fellpony.eu
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by -HeidiZ- »

Godt nok imponerende - godt gået :jeanie:
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by Annibl »

Godzilla wrote:Hvilket BMI-tal skal man have for at få sådan en OP?



40 i BMI
35 hvis man har følgesygdomme som fx. diabetes
Knus fra Anni
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by Godzilla »

40 i BMI
35 hvis man har følgesygdomme som fx. diabetes


Det vil altså sige at lægen har en meget klar regel at gå efter hvis nogen beder om sådan en op.

I betragtning af hvilke følesygdomme for meget ballast kan medføre, må en OP ofte at være at foretrække. Men mange læger har sikkert den der holdning: "Du kan da bare tage dig sammen og få tabt nogle kilo". Det er ikke ligefrem psykologisk indsigt der præger den overvejende del af lægestanden. Hvis det bare var et spørgsmål om "at tage sig sammen" HAVDE patienten sikkert gjort det for længst, de færreste er jo uvidende om hvordan man taber sig.

Men selvfølgelig forlænger det ventelisterne på diverse andre OP.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
PiaK

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by PiaK »

Vi sad nogle stykker en dag og talte om effekten af en sådan operation. Der var en der nævnte nogle bivirkninger, men jeg kan ikke huske dem.

Hvilke bivirkninger kan man få, hvad skal man være ops. på?
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Re: Fra ranch til et-værelses...

Post by Annibl »

Der skal også være dokumenterede forsøg på vægttab. Hvordan det skal kunne dokumenteres kan diskuteres, for ikke alle søger hjælp til vægttab hos lægen, men andre steder som fx. vægtvogterne m.fl. Min henvisning gennem lægen løb glat og han er efterfølgende vældig interesseret i at høre hvordan jeg har det, og synes det er så fantastisk for mig. Jeg har en god læge. :atengstedt:

Mht bivirkninger kan der være mange, små som alvorlige. Ved alle operationer i den region er der risiko for efterfølgende tarmslyng, lækager o.l. Altså hvor der er reel risiko for komplikationer og livsfare. Det betyder at vi i flere år efterfølgende kan risikere at der opstår komplikationer.

Mere almindelige bivirkninger er problemer med at få maden ned, få nok at spise, få for lidt næringsstoffer, mineraler og vitaminer. Jeg er fx. ikke god til at optage vitaminer og ligger i konstant i underskud, så jeg jævnligt skal ha' taget blodprøver for at tjekke mine værdier. Jeg får B12 injektioner hos lægen og tager mange vitaminer/mineraler.
Jeg har også problemer med kvalme - ikke så meget længere, men ind imellem får jeg det. Der er nogle madvarer jeg ikke så gerne spiser længere. Fx. pasta får jeg mavepine af. Mange kan ikke tåle fedt og sukker længere - i varierende grad. Nogle får det dårligt af meget lidt, andre kan spise alt. Jeg tåler sukker, men knap så godt fedt (= pistolmave).

Alt i alt - som jeg har det nu - er bivirkningerne få ift. alt det jeg har vundet ved operationen. Jeg var også bevidst om at jeg lige så let risikerede at få alvorlige komplikationer af min overvægt som af operationen. Minus 50 kg. har ihvertfald givet mig et nyt liv. :heidio:
Knus fra Anni
Post Reply