Er ethvert job bedre end intet job?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by Ane »

Jeg synes Robert er forfærdelig af mange årsager. Men hvis jeg var en af de pedeller/rengøringsdamer/fabriksarbejdere/skraldemænd/klemmesamlere/kassedamer som gik på arbejde hver dag og rent faktisk satte en ære i at gøre mit job ordentligt ville jeg overveje at aflive ham. Hans hovski-snovski studentikose holdning til arbejde der ikke er 'noget-med-medier' eller på anden måde berettiger til den kreative klasse er til at brække sig over.

Jeg synes pedeller/rengøringsdamer/.... etc. er nogle fucking helte og at vi er et forkælet folkefærd hvor alt for mange synes som Robert. Det er måske grunden til at de eneste der vil arbejde i landbruget/gøre rent/køre bus og arbejde som stuepige på hotel er indvandrere.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by Susmh »

Jeg er helt enig med Ane
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by BeritH »

annetteB wrote:egentlig synes jeg at Robert er en god provokation i disse dage, hvor der ALLIGEVEL, uanset hvordan fanden vi vender og drejer det, ikke er bare tilnærmelsesvis nok jobs til alle de arbejdsledige - og hvor tonen overfor samme efterhånden er mere end almindeligt grim.
Manden har jo en pointe for så vidt at der er tusinder af ledige som ville bilve væsentligt gladere for et hvilketsomhelst job end han ville - så lad dog dem FÅ de der jobs. Der er alligevel ikke nok til alle.

Var situationen omvendt: at arbejdsmarkedet råbte og skreg på arbejdskraft og at alle, selv småbørn, gravide kvinder og invalider var tvunget på arbejdsmarkedet og at der ALLIGEVEL var tusinder af ledige jobs - SÅ synes jeg at Robert skulle have et ordentligt klaps i sin småfede røv og besked om at tage sig sammen og komme op og hoppe NUUUU!

Men idag? Næ. Såvidt jeg kan se er et eneste der adskiller Robert fra de mange andre arbejdsløse, at han nægter at lide.
Og dét går virkelig ikke. Hvis ikke han vil græde over sin situation, så skal han sættes på hjul og stejle.

Stemmer i øvrigt FOR mulighed for uddannelse på dagpenge.
(y)


Kunne ikke være mere enig.
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by Lena »

Der er ellers et ledigt job i SF........... Var det noget for Robert?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by 99E »

Ane wrote:Jeg synes Robert er forfærdelig af mange årsager. Men hvis jeg var en af de pedeller/rengøringsdamer/fabriksarbejdere/skraldemænd/klemmesamlere/kassedamer som gik på arbejde hver dag og rent faktisk satte en ære i at gøre mit job ordentligt ville jeg overveje at aflive ham. Hans hovski-snovski studentikose holdning til arbejde der ikke er 'noget-med-medier' eller på anden måde berettiger til den kreative klasse er til at brække sig over.

Jeg synes pedeller/rengøringsdamer/.... etc. er nogle fucking helte og at vi er et forkælet folkefærd hvor alt for mange synes som Robert. Det er måske grunden til at de eneste der vil arbejde i landbruget/gøre rent/køre bus og arbejde som stuepige på hotel er indvandrere.

:jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by BeritH »

Ane wrote:Jeg synes pedeller/rengøringsdamer/.... etc. er nogle fucking helte og at vi er et forkælet folkefærd hvor alt for mange synes som Robert. Det er måske grunden til at de eneste der vil arbejde i landbruget/gøre rent/køre bus og arbejde som stuepige på hotel er indvandrere.


Ja eller også har det noget at gøre med at arbejds- og lønforhold ikke lever op til, hvad det koster at leve i Danmark. Det er alt andet lige nemmere at overleve i Polen på en dansk mindsteløn.

Og så kan vi altid diskutere om det er rimeligt og om understøttelsen er for høj. Personligt mener jeg bare ikke at man skal blankes af, fordi man bliver arbejdsløs, ligesom jeg mener at lønniveauet skal afspejle leveomkostningerne i det land, hvor lønnen optjenes. Der er jo kun en enkelt grund til at arbejdsgiverne ansætter østeuropæere, og det er prisen, det er sgu ikke kvaliteten af deres arbejde. Det sidste er i mange tilfælde et nødvendigt onde, man lever med for at blive "konkurrencedygtig", dvs man kan underbyde de konkurrenter, der tilbyder ordentlige arbejdsvilkår. Og lad os nu bare være ærlige, hvis vi køber noget der er for billigt, så er der jo en anden, der på en eller anden måde har betalt prisen for os. Det være sig lidelseskød, billige roser fra Kenya, billigt tøj fra Østen etc.

Jeg synes også at Robert er et kvaj, men jeg fatter ikke man gider at bruge så meget tid på ham, for han er jo i virkeligheden ligegyldig for helheden. Virkeligheden er, at der mangler jobs og at der er få af Roberts slags. Derfor mener jeg at man skal bruge ressourcerne på at hjælpe dem der vil, istedet for at piske Robert, når der nu ikke er ressourcer til begge dele. Al den stund at det er den mest konstruktive måde at bruge ressourcerne på.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by BeritH »

Hvis arbejde er så fandens sundt - så giv det til de syge :jeanie: :jeanie:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by MetteboDeluxe »

BeritH wrote:Hvis arbejde er så fandens sundt - så giv det til de syge :jeanie: :jeanie:

BeritH


Ah, det er derfor kommunerne så nødig vil sætte folk på førtidspension. De prøver faktisk bare at give dem en chance for at blive raske!
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by annetteB »

Ja eller også har det noget at gøre med at arbejds- og lønforhold ikke lever op til, hvad det koster at leve i Danmark. Det er alt andet lige nemmere at overleve i Polen på en dansk mindsteløn.

Og så kan vi altid diskutere om det er rimeligt og om understøttelsen er for høj. Personligt mener jeg bare ikke at man skal blankes af, fordi man bliver arbejdsløs, ligesom jeg mener at lønniveauet skal afspejle leveomkostningerne i det land, hvor lønnen optjenes. Der er jo kun en enkelt grund til at arbejdsgiverne ansætter østeuropæere, og det er prisen, det er sgu ikke kvaliteten af deres arbejde. Det sidste er i mange tilfælde et nødvendigt onde, man lever med for at blive "konkurrencedygtig", dvs man kan underbyde de konkurrenter, der tilbyder ordentlige arbejdsvilkår. Og lad os nu bare være ærlige, hvis vi køber noget der er for billigt, så er der jo en anden, der på en eller anden måde har betalt prisen for os. Det være sig lidelseskød, billige roser fra Kenya, billigt tøj fra Østen etc.

Jeg synes også at Robert er et kvaj, men jeg fatter ikke man gider at bruge så meget tid på ham, for han er jo i virkeligheden ligegyldig for helheden. Virkeligheden er, at der mangler jobs og at der er få af Roberts slags. Derfor mener jeg at man skal bruge ressourcerne på at hjælpe dem der vil, istedet for at piske Robert, når der nu ikke er ressourcer til begge dele. Al den stund at det er den mest konstruktive måde at bruge ressourcerne på.


Dét Berit Sagde.
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Er ethvert job bedre end intet job?

Post by aribeth »

Ja, det Berit sagde...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply