Kæmper *for* at blive fed(?!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Lone Beck »

Om folk dør af rygning, ædning, sultning, druk, hor eller hellig forargelse, er da skideligemeget. Jeg gider derfor ikke læse artiklen - men pålægschokolade skal fandeme være mørk!! Lyst pålægschokolade er ækelt :fy:

Hey, tænk forresten på, hvad det kommer til at koste samfundet med alle de satans sundhedsfanatikere, der nægter at lægge sig til at dø før de er 100 eller mere? Jeg vil godt vædde min gode, gamle ridehjelm på, at de er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt dyrere for samfundet end dem, der dør af overvægt - en rask lille blodprop f.eks. - i 40-50 års alderen :lolskilt:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Hvis i læser det jeg skriver som forargelse så læs det lige igen. Der er forskel på forargelse og sørgmodighed. Hvis jeg havde været forarget havde jeg ikke grædt over hendes historie, så havde jeg nok nærmere kommet med et vredt udbrud eller sådan noget.

Nej jeg er ikke forarget - jo måske over at hendes familie ikke bryder ind i hendes "bizare projekt" som lægerne kalder det.

og ja hvis man skal distancerer sig følelsesmæssigt fra historien og se koldt og kynisk på det, så synes jeg en situation som den hun er i, er en hvor man kan tale om at fjerne børn. 8 timers madindkøb? Hvorfor skal hendes børn tvinges til det? Hvorfor skal de tvinges til at se deres mor tage livet af sig selv? Hvorfor skal de køre hende rundt i kørestol? og hun er så stor at hun ikke vil kunne gøre sit eget toilette - men der håber jeg virkelig hun har plejepersonale til at hjælpe sig, og det ikke også er hendes børn der hjælper hende der.

Nej foraget er jeg ikke. Men meget chokeret. Og ked af det på hendes vegne og især (!!!!) hendes børns vegne. Jeg synes det er en ekstremt sørgelig historie.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

ang. udgifter så tror jeg hun er dyr i drift. Hun arbejder ikke fordi hun er for stor til det, og hun sidder i kørestol fordi hun er for tung til at gå, og har en motoriseret scooter til at købe ind i osv.

hvis hun så også har plejepersonale...puha. Så bliver det da hurtigt en ordenlig røvfuld penge
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Lone Beck »

Skidesørgeligt, men ikke så sørgelig som Utøya. Ikke engang så sørgeligt som den retssag jeg har brugt hele dagen på at dække - om en mand, der har banket sin gamle far sønder og sammen, så han døde af en hjerneblødning. Faren havde selv tævet sine børn gennem det meste af deres barndom... :ehj:

Der er så fandens mange sørgelige historier, at man kan tude fra nu af til man ligger og formulder, hvis man skal leve sig ind i dem alle.

En kvinde der satser på rekordvægt generer sgu da ikke andre end sig selv og sine nærmeste. Der er dævleme mange større - sådan i metaforisk forstand - problemer end en enkelt kvindes mærkværdige rekordforsøg :ide:

Og nu vil jeg gå i hestene, inden jeg falder i søvn foran skærmen :traet:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Det skal du selvfølgelig have lov til at synes. Jeg er af en anden mening
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Lone Beck »

Gry Gressbakken wrote:ang. udgifter så tror jeg hun er dyr i drift. Hun arbejder ikke fordi hun er for stor til det, og hun sidder i kørestol fordi hun er for tung til at gå, og har en motoriseret scooter til at købe ind i osv.

hvis hun så også har plejepersonale...puha. Så bliver det da hurtigt en ordenlig røvfuld penge


Ja? Præcis som alle de andre "samfundsnassere". Fordelen ved hende her er at hun formentlig ikke får brug for hjælp så længe!

Det kunne ellers være skægt at droppe al offentlig forsørgelse, så det var op til den enkelte med en rigtig indtægt, hvem man havde lyst til at hjælpe - ligesom med de små sultne børn i Afrika.

Hvem ville du hjælpe, Gry? Og hvem ville du lade sejle deres egen sø?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Mig? Jeg ville hjælpe alle. Det var dig der skrev om at de overvægtige nok var billigere i drift fordi de døde hurtigere. Det tror jeg ikke de er med alle de hjælpemidler og medicin og eventuelle plejere der skal ansættes. Jeg tror faktisk de er langt langt dyrere i drift.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by LoneR »

Det er sgu ikke alle, der fortjener hjælp.
De, der lader stå til, og bare rækker hånden frem - de fortjener sgu ikke hjælp.

Hende, den fede, hun tjener jo en masse penge på sin hjemmeside, og på alle de mænd, der tænder på at se på hende - i USA får man jo ikke så voldsomt meget offentlig forsørgelse - men hun klarer sig fint uden.

Og da jeg havde 5 børn hjemme, da brugte vi nok mere end 8 timer pr. måned på at handle. Det kunne da nemt være 20 minutter hver anden dag..........

Du pisser mig af, gry - dels fordi du aldrig svarer på det man skriver - dels fordi du ingen medfølelse har for andre, selvom du selv har været i en " jeg harbrugforhjælpjegkanikketagevarepåmigselv-situation"
Men når andre har det ligesådan - så har du ingen forståelse.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by aribeth »

kvinden tjener sine egne penge! Så hun koster nok mindre for samfundet end du og jeg gør Gry!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Jeg svare da også? Hvad har jeg ikke svaret dig på?

og jo jeg har medfølelse? hvis jeg ikke havde medfølelse så ville jeg ikke græde over hendes historie, jeg ville ikke synes den var sørgelig, jeg ville ikke synes det var forfærdeligt at ingen hjalp hende eller hendes børn.

og der er jo altså lidt forskel på at handle ind til 6 mennesker (måske 7 jeg ved ikke om du har mand/partner) og bruge mange timer på dét - og så bruge 8 timer på 6 indkøbsvogne til 3 mennesker. Fordi moderen har et projekt hvor hun vil se om det er muligt at komme op og veje et ton...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply