Juni statustråd

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juni statustråd

Post by BeritH »

Jeg er ved at sælge ud af de ting jeg ikke bruger, og det har vist sig at være en hel del. Mærkevaresko og -tasker, rideudstyr og elektronik.

Pengene skal bruges til endnu en Kenya-tur. Jeg satser på at rejse 3. august.

Det bliver fantastisk. Denne gang skal jeg besøge Ambroseli, Lake Nakuru samt Masai Mara.

Glæder mig allerede som et lille barn.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juni statustråd

Post by BeritH »

smukke-ped wrote:
BeritH wrote:Jeg er ved at sælge ud af de ting jeg ikke bruger, og det har vist sig at være en hel del. Mærkevaresko og -tasker, rideudstyr og elektronik.

Pengene skal bruges til endnu en Kenya-tur. Jeg satser på at rejse 3. august.

Det bliver fantastisk. Denne gang skal jeg besøge Ambroseli, Lake Nakuru samt Masai Mara.

Glæder mig allerede som et lille barn.

BeritH



Du har da snart ikke tid til at rende på arbejde med alt det ferie du skal på....hvor er det du skal hen, hvor der er mangler en væg og der er et hul med vand i gulvet....?


Ha ha - nej det er først til november.

I august vil jeg gerne på denne tur: http://www.afrika-safari.dk/kenya/oplev-kenya.htm - så kan jeg nemlig lade op til at leve primitivt med vand på gulvet og manglende vægge :-)

- og du har helt ret, mindre arbejde ville give tid til mere ferie, men det kræver at det dersens lotto arter sig bedre end det hidtil har været tilfældet :mettebo:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Juni statustråd

Post by Godzilla »

Spiser hjortesalami som Berit har medbragt til minitræf. Mums den er lækker!! :slik:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juni statustråd

Post by aribeth »

vi har lige spist oksefilet, nye kartofler med grønt af bredbladet persille, koriander, dild, kørvel og nye løg fra haven, salat fra haven med gedefeta og tomater og nye løg, svampe stegt med hvidløg og persille...

Pyha hvor er jeg mæt... jeg elsker alt det grønne fra haven!
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Juni statustråd

Post by udlandet »

Vores smukke gudbarn:

Image
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juni statustråd

Post by aribeth »

var til loppemarked igår... det var alletiders... købte en fantastisk brødkniv til en 10'er, 4 smukke likør/snapseglas, håndblæste med fine graveringer, en sjov knagerække, en postejform i den helt rette størrelse med låg (som jeg ellers altid synes mangler) og en robot og en tank til Max... og en underlig legedims til Milo!

Om aftenen tog vi til sankthans selvom vi faktisk havde bestemt os for at lade være, men hvor var det godt vi kom afsted, der var en legekammerat fra Max børnehave og en TRYLLEKUNSTNER som var det helt store hit! Jeg elsker at have børn. At opleve deres begejstring for ting er fantastisk og meget stort! Så vi kom sent hjem, lige i tide til ikke at blive våde af regnen der kom.

I dag har vi lavet pandekager og havregrød, jeg har filtreret hyldeblomstdrikken og hældt det på flasker!

Nu sidder vi og ser nissebanden på Ramasjang... det er jo den 24. juni! der er et halvt år til jul, så de viser julefjernsyn hele dagen! Men vejret passer da også næsten til december!
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juni statustråd

Post by misssophie »

har lige sovet 2 timer, var lidt træt efter at have flyttet 75 wrapballer igår, og 180 baller hø idag med stor lejet trailer.

nu har vi jo efterhånden boet her 3,5 år, og det begynder at hjælpe lidt på kontakterne, og viden om hvem der kan tilbyde hvad til hvilke priser. maskinstationer og andre folk med markmaskiner reklamerer jo åbenbart konsekvent ikke på nettet, kun via mund til mund metoden.

hø-manden, viser det sig, leverer god wrap, god hø, kommer gerne ud og laver både hø og wrap, og gør det hele til billig penge. så til næste år satser vi på at de leverer både wrap og hø til os, fragtfrit, samt kommer og fixer vores folde.

det vil altså sige at vi slipper på at bruge armkræfter. bil, benzin, og leje trailer for at få strå hjem... jeg GLÆDER mig til næste år!

hvorfor fandt vi ikke ham fra starten???!!!

sidder lige og glor på hans visitkort, og griner af hans motto: "-er din hest ved at drukne i græs; ring til flemming og det bliver wrappet straks"! ha ha
Misssophie
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Juni statustråd

Post by KatieKat »

Den der kage var ret lækker... Der kommer en opskrift herind, ikke Ped?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Juni statustråd

Post by annetteB »

jeg er osse træt. Ti timers job i pisseregnvejr og koldhed efterlader mig ikke ligefrem veloplagt, selvom det hjalp på humøret at få et varmt bad og noget mad...og kaffe.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Juni statustråd

Post by udlandet »

Ikke dårligt at starte dagen med morgenmad i Lund :askepot: I dag har vi fået TV i sovevärelset. Ja, Tvèt har vi haft hele tiden, men idag var vejret bare tll at ligge og flyde. Vi pröver at finde vores ben igen. Lade telefonen ligge hjemme og ude af sovevärelset. Ikke så let efter 2,5 år hvor vi ikke vidste hvad dagen bragte. Jeg går hun som en flue i en flaske forbi jeg ikke kan snakke med min far som jeg plejede. Men vi har også fået en frihed. Nu skal jeg bare kunne bruge den fornuftigt. Jeg skulle jo have haft ferie nu, men jeg er 100 år bagefter med arbejdet. Har bunker af kunder der har fået rykker, men de mener at de har betalt. Og ham med bogföringen i Norge, ja han har ferie. I morgen skal knägten på Asperger lejr, og manden på kursus. Godt nok bare om dagen men...
Post Reply