Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Ms Strangefield »

lisbethdue wrote:Lene - du får os en :kindkys:


Tak.. :druk:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by 99E »

Ms Strangefield wrote:Hvor, Lone?

Nu hedder jeg ganske vist ikke Lone - men jeg har mødt det ude i virkeligheden såvel som på nettet.
Ude i virkeligheden har det mest være "akademikere", men på nettet er der godt nok nogle McLeanere, der har fået skudt med spredehagl - og har fået fremsat det sådan at hvis ikke man udelukkende bruger træk bagud i begge tøjler som stopsignal, og eskalerer så meget man nu synes man har brug for - så er ens hest stresset.
Og det ER jo noget sludder.

Ms Strangefield wrote:[Et rigtig stort problem er at folk ikke er vidende nok til at SE tingene. Her snakker jeg ikke om takt eller korrekt sathed, eller om de kan nå at tælle etterne. Jeg snakker om at folk ikke ved hvad trekantede øjne, mimrende muler, skælvende halse, åbne munde BETYDER. Og hvis ikke man ved hvad det betyder, og det er normen at heste ser sådan ud, så er det jo heller ikke noget man kigger efter.

...ligesom rigtig mange ikke ved hvordan en sund hov ser ud.
Eller en pels, der er blank "indefra" og ikke pga. showshine.
Uvidenhed er nok det største problem i hesteverdenen.
Ja, i verden som helhed.
Der er trods alt meget få, der er onde ved deres heste med vilje - vi er det alle sammen af uvidenhed.

Jeg kender i hvert ikke nogen, der ikke gør deres allerbedste for hestene - uanset om de så er i total kosmisk harmoni med krikkedyret - eller rider den med glidetøjler efter at have fodret den med 10 kg havre hver eneste dag.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Lone Beck »

"Det er så netop dét, jeg synes mislykkes. FORDI mange af dem er lidt for vilde med at benytte hån, latterliggørelse og fordømmelse som metode."

Hvor, Lone?


Jeg er på arbejde, og har ikke tid til at finde eksempler, men der findes i hvert fald nogle i vores studiekreds-forum...

Synes du ikke, at det er sørgeligt at kunne tage til store stævner(landsstævner f.eks.) og det så er næsten kropumuligt at skyde et billede af en relativt afslappet/ikke nervøs hest på opvarmningen, eller på banen?


Jo, det synes jeg.
Jeg ser bare ikke konkurrencerytterne reagere på beskyldninger om at de ikke kan ride og at det er synd for hestene. Og hvorfor skulle rytterne også ændre noget, hvis de vinder rosetter? Det må komme fra dommerne, det her. Hvis de holder op med at belønne ukorrekte ridt, så HAR save-brænde-segmentet pludselig et problem, og så bliver de sgu nok lidt mere lydhøre.

Når folk giver gode råd, så gør de det jo ud fra deres bedste overbevisning om, at det de SELV gør er rigtigt


Ja, og når andre ikke "lader sig inspirere" af det, er det måske ud fra DERES bedste overbevisning om, at det DE gør, er rigtigt? :linski:
(Og hvis de vinder rosetter, VIRKER det jo!)

Jeg synes til gengæld det er rigtig interessant, når der kommer et indlæg som dit. For HVAD er det lige præcis for en nerve disse frelste har ramt hos dig??


De rammer min guru-allergi :ond:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Lone Beck »

Ninie: Dit indlæg rammer utvivlsomt lige i plet :lol:

Men jeg har stadig på fornemmelsen at de fleste bliver frelst ligesom Dorthe - på den gode måde - hvorefter de så mener, at de skal frelse resten af verden med vold og magt. Det er dét, jeg ikke forstår.

Er det virkelig nødvendigt at tilføje, at jeg ikke mener, at ALLE er så firkantede?
Det mener jeg ikke. Dorthe er jo f.eks. ikke begyndt at plage os allesammen med Parellis metoder (endnu - men det kommer nok :ondgrin: ). Susan K. er også uhyre pædagogisk og ikke-prækende, efter min opfattelse :askepot:

Men der ER altså omkring enhver guru, og ikke bare McLean, et hylekor, der skader mere end de gavner!
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by 99E »

Lone Beck wrote:Men jeg har stadig på fornemmelsen at de fleste bliver frelst ligesom Dorthe - på den gode måde - hvorefter de så mener, at de skal frelse resten af verden med vold og magt. Det er dét, jeg ikke forstår.

Jamen...
Det er jo fordi...
Man har det SELV så meget bedre - og man kan SE hvordan ens HEST er blevet gladere og mere velfungerende - og man ser andre, der begår samme fejl som man selv begik før frelsen - IGEN og igen og IGEN.

Forestil dig, at du lige har smagt en eller anden helt VILDT lækker madret.
Virkelig fantastisk.
Kender du ikke det med at man har lyst til at dele opskriften ud til alle sine venner fordi det bare var så fantastisk lækkert?
Også selvom man godt ved at ens venner egentlig ikke er så vilde med asparges eller champignon eller aubergine eller skank.
Men tilberedt på denneher måde er det bare så lækkert at man ikke kan lade være med at ville dele det!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Ms Strangefield »

ARGH Jeg kan ikke finde ud af at citere fra flere i samme indlæg. ØV!

Nå men, 99E, den med at nogle "Mcleanfolk" mener at heste er stresset hvis ikke man stopper ved at hive i tøjlen er ærligt ikke noget jeg er stødt på. Det jeg tror mange mener er at man skylder sin hest at lære den hvad det betyder når der trækkes bagud i tøjlen. For det er immervæk det 99% af alle ryttere griber til når lokummet brænder.

Derudover er jeg komplet enig i at det ikke kun gælder på selv ridningen. Men de fleste er som regelt åbne overfor at få råd om fodring og hovpleje, men langt de fleste slår flikflak hvis man påpeger at det de gør på ryggen af dyret er meget lidt hensigtsmæssigt.

Ja, konkurrencerytterne er ligeglade så længe de har rosetterne med hjem og sponsorerne vælter ind. Vi skal have fat i dommerne, for det er dem der kan få rytterne til at ændre deres ridning. Men så længe rytterne rider på én måde, som publikum bifalder, så forsætter dommerne med at dømme som de gør nu. Men hvis man nu kunne ændre PUBLIKUMS syn på tingene, (Det vil f.eks. være Lille Lise fra HN og HG,.) så de ikke længere synes det var fjong som dommerne dømte og rytterne red, så kunne der ske ting og sager.
En forandring skal jo starte et eller andet sted, og så må man jo starte der hvor det er nemmest at påvirke folk og rykke nogle grænser. Der er jo ingen der tror at fra den ene dag til den anden, kaster alle sig i støvet og starter forfra med uddannelsen af dem selv og hestene.

Ang. at det altid er toprytterne der skal stå for skud. Så hjælper det jo ikke meget at pege på Lille Lises fejl, for så siger hun jo bare "jamen sådan gør de gode også". Men hvis man peger på "De Gode" og siger "det der er forkert, lad være med at gøre sådan". Så har Lille Lise ikke mange argumenter tilbage, og så er hun måske en tand mere lydhår og åben næste gang nogen kommenterer ridning.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Jasper »

Lene jeg bliver os nød til at :kindkys:

Lone: Men der ER altså omkring enhver guru, og ikke bare McLean, et hylekor, der skader mere end de gavner!

Enig :askepot:

Men som Ninie skriver - folk har jo været begejstret :druk: Nu er de efter en periode med tømmermænd, vendt meget klogere tilbage og jeg finder faktsik ikke messen mere.

Jeg læser diskutioner og argumenter....meeeen det er vel ok :ehh:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Ms Strangefield »

Lone Beck wrote:Susan K. er også uhyre pædagogisk og ikke-prækende, efter min opfattelse :askepot:

Men der ER altså omkring enhver guru, og ikke bare McLean, et hylekor, der skader mere end de gavner!


ENIG! Og det bliver der, ihvertfald bl.a. Susan og Andrews tilhængere, også forsøgt gjort noget ved:

http://www.blueberryhill.dk/index.php?o ... 8&catid=14
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Ms Strangefield »

Jasper wrote:Lene jeg bliver os nød til at :kindkys:


Tak.. :roed:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Lone Beck »

Jeg er meget enig i at begejstringen løber af med de her folk. Men når de så den ene gang efter den anden løber hovedet mod en mur, burde de sgu da overveje, om de kan fremføre deres meninger på en mere konstruktiv måde?

Ja, konkurrencerytterne er ligeglade så længe de har rosetterne med hjem og sponsorerne vælter ind.


Ligeglade? Eller bare uenige? Måske ligeså overbeviste som deres kritikere om, at netop deres metode er den eneste saliggørende?

Jeg er yderst betænkelig ved forslaget om at ændringen skal komme fra publikum.

Nu lyder jeg nok som en stivstikker (igen), men: Verden går sgu da af lave, hvis mere eller mindre forudsætningsløse amatører skal bestemme, hvad der er rigtigt og forkert, mens eksperterne - eller dem, der skal forestille at være eksperter - bare skal smække hælene sammen og makke ret.

Al magt til det hylekor, der hyler højest? Nej tak :nejtak:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply