Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by CXEC »

Det der med Horsenailties lyder meget cool, men jeg synes altså at Xenia indeholdt em alle?!? Og jeg kunne derfor IKKE finde ud af hvad hun er? :brok: ØV!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by KatieKat »

Po indeholder også dem allesammen og der er det man skal prøve at hitte ud af hvilke reaktioner der er mest fremherskende... og i hvilke situationer. De kan sagtens have mere end en alt efter situationen.

Po er fx som udgangspunkt Left Brain Introvert. Han er magelig og lidt doven og temmelig rolig og meget meget madmotiveret. På folden hvor han er tryg og fri er han dog temmelig nem at lokke op i Left Brain Extrovert hvor han er legesyg og lidt dominerende og i det hele taget rigtig sjov.
Hvis man presser ham og stiller for mange krav eller går for hurtigt frem når man vil lære ham noget nyt bliver han Right Brain Introvert. Der virker han ualmindelig rolig, men er superanspændt og vil ikke se på mig. Jeg er nødt til at være meget opmærksom på om jeg hiver ham derud for der kan han meget nemt ende med at explodere og blive farlig.

Så det er ikke så underligt om Xenia har krydser i alle hjørner når du prøver at udfylde skemaet Celeste. Du skal bare tænke på hvor dominerende de træk er og måske udfylde flere for specifikke situationer.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by Stimata Doamna »

Aha, Myler :ide:

Hun ser ud til at være glad for det, og hun arbejder godt - og du også, formoder jeg :lol:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by 99E »

Randi wrote:Hun ser ud til at være glad for det, og hun arbejder godt - og du også, formoder jeg :lol:

Næh, jeg går efter at lave så lidt som muligt.
Helt seriøst:
Hvis jeg er svedig, forpustet og/eller rød i hovedet efter at have redet (det er noget andet når jeg stæser rundt efter eller med hende fx i lange liner eller i snor...) er der noget helt, helt galt.
Så har jeg IKKE redet godt, og så kan hun IKKE have set glad ud undervejs.

Det skal da ikke kræve kræfter at ride en hest....
Så er det da ikke ridning, men brydning?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by 99E »

Céleste wrote:Det der med Horsenailties lyder meget cool, men jeg synes altså at Xenia indeholdt em alle?!? Og jeg kunne derfor IKKE finde ud af hvad hun er? :brok: ØV!

Sorcha er alle 4 - på forskellige tidspunkter.
Hun er mest af alt RBI. (Right Brain Introvert)
Hvis jeg så gør alt det rigtige bliver hun LBI. (Left Brain Introvert)
Hvis jeg derefter meget omhyggeligt og forsigtigt gør det rigtige kan jeg få 5-10 minutter hvor hun er LBE. (Left Brain Extrovert)

Men hvis jeg fjumrer når hun er RBI - eksploderer hun og bliver RBE. (Right Brain Extrovert)
Det sker sjældnere og sjældnere.
Da jeg startede på Parelli var hun RBE 90% af tiden...
Nu er det mest noget bestemt, der trykker på RBE-knappen. Spring, fx. Faktisk kan bare bomme på jorden gøre det.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by Stimata Doamna »

99E wrote:
Randi wrote:Hun ser ud til at være glad for det, og hun arbejder godt - og du også, formoder jeg :lol:

Næh, jeg går efter at lave så lidt som muligt.


Det er vel også en slags arbejde :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by CXEC »

Så tror jeg måske Xeniaen mest er LBE? Hun er aldrig "farlig" jeg kan altid stoppe hende også uden at være på ryggen af hende. Bruger kropssprog og stemme. Hun bliver bare rigtig glad og sjov når vi springer. Glad når hun får lov at arbejde i sandkassen, longen eller glad og sjov på en tur ude i det fri!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by KatieKat »

LBE er en sjov horsenality. Det er fedt med en hest der gider.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Min pony er verdens sødeste og dygtigste...

Post by CXEC »

Xenia er for det meste med på den værste, det er det som er så fedt ved hende. Truller jeg rundt med hende i ridehuset til fods så synes hun også det er fedt! :jeanie:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply