Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by annetteB »

vores unger er kommet trip-trap-træsko, de er nu 16, 14½, 13 og 11. De har haft og har stadig stor glæde af hinanden og har på det nærmeste opdraget hinanden tillige.
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by sinesmølf »

mine er også kommet trip trap med en på 2 år og en på 11 måneder. De har også stor glæde af hinanden, men der er også en del Søren tackler Astrid, Astrid tager Sørens legetøj og omvendt.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Camilla (Felur)
Posts: 36
Joined: Mon 25. Aug 2008 17:39

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by Camilla (Felur) »

Der er seks år mellem min søster og jeg.

Vi har levet lidt som hund og kat gennem årene, da vi kun "tåler" hinandens selskab i få timer af gangen - så ender det altid med en eller anden kæmpediskussion, fordi vi simpelthen har så forskellige holdninger og meninger til livet. Vi ligner hinanden af udseende, men på kun få punkter på sind og væremåde.

Det har gjort, at jeg har besluttet med mig selv, at den dag jeg selv skal have unger, så skal de helt kun være med få års intervaller, så de nemmere kan følges op gennem årene og forhåbentligt få mere glæde af hinanden.

Jo - jeg husker lidt af de første seks år som enebarn - prrragtfulde!
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by Silas »

Hvor er det lækkert med de mange forskellige input. Tankerne er jo mange, når man står med et enebarn, og beslutter sig for nummer to, men jeg synes, at jeres oplevelser og erfaringer overvejene er positive, og jeg tror også, at det bliver godt, da Sofie jo glæder sig rigtig meget.
Det vigtigste er nok, tænker jeg, at vi ikke tilsidesætter aktiviteter og samvær med Sofie, og bruger masser af tid på, at snakke med hende, når hun har behov for det.
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by sinesmølf »

I øvrigt tillykke :fest:

Det er vel sådan med børn, at det bedste tidspunkt og få dem er når det passer forældrene.
Iøvrigt er det det da en kæmpe gave at give sit barn søskende.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by xtiny »

Altså- søskende jalousi brugte de ikke i vores familie, men de næstældste måtte skilles ad, da de var ved at rykke hårene af hinanden.

Jeg har søste 12-10-9 år ældre og min bror, der er 6 år ældre (min mors ynglinsbarn- men det mærkede vi nu ikke meget til!).

Min næstældste søster er nok den, der havde det svært, hun var "fars pige"- og så kom jeg, og jeg blev også "fars pige". Plus jeg var den lille, der blev forkælet- og overset. Min far gik i skoven med mig, cyklede ture, fra jeg var 5 havde jeg egencykel- og så kørte vi lige Esrum Sø rundt. (Min mor var ved at falde om!)

Men min næstældste søster tog sig meget af mig, det gjorde de allesammen. I dag er min storesøster (den ældste), den, jeg er mest på linie med- menneskeligt og politisk. Men sådan var det ikke, da vi var små.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply