Søren Ventegodt

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Jeanie

Post by Jeanie »

Carl Mar !!!.. :evil: ..Han skal slet ikke diskuteres..han skal bare lukkes...!!

Manden er jo gal, og får folk til at tro at hans madness er sund... :shock: ...gud fri mig for denne åndsbolle af en mands person !! Som tjener guld på folk dumhed !!

Dum er den som lader sig tvinge barrøvet rundt i en mudderpøl, af Carl mar Møller.... ](*,)
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Man betaler vel i alle de nævnte tilfælde for præcis det samme: At "behandleren" tager (eller lader som om, de tager) ens ansvar over på sig selv. Det er umådeligt befriende når man ikke skal være ansvarlig for noget. Derfor er det så belejligt at bekende sig til en tro, en metode, en færdigkogt filosofi. For så er det ikke éns egen skyld når det går galt. Så er det verden omkring én, for man har jo fulgt opskriften til punkt og prikke.

Men den eneste form for metode/behandling/tro/filosofi, man nogensinde kan vokse af, er den der får én til at se indad og påtage sig sit eget ansvar. Alt andet er smertelindring, og altså midlertidigt.

LoneS, det er i øvrigt også en form for ansvars-dumping at gå ud fra at heste ikke er intelligente. "Den er dum" er de fleste rytteres forklaring når hesten ikke vil eller kan som de vil. Men er den nu også det? Hvem afgør hvilke dyr der er kloge? Hvad hvis intelligensen slet ikke sidder i hjernen? Hvem siger at en hest ikke kan have et rigt indre liv? Eller i det mindste være i stand til at ræsonnere? Det er jo netop dens evne til at tænke selvstændigt, der gør den så svær at træne per kogebog. Hvis den var så enfoldig og forudsigelig, som den får skyld for, ville det jo være barnemad at manipulere den til at gøre helt som vi ville have.

Julie
Lone

Post by Lone »

Du misforstår min udtalelse om hjernens størrelse på en hest.
Dyr er ikke dumme - de følger deres egen form for begavelse og får de lov er de jo - begavede.
Fejlen ligger i, at man tillægger dyret den menneskelige begavelse og følelsesmønstre: " min hest sørger over sin føldom" uvidende om hvordan dyrets begavelse er sammensat.

Begavelse kan for mig sagtens måles i evnen til at overleve - i alle overlevelsens aspekter - heri impliceret at den menneskelige overlevelse handler om andet end varme, tøj og mad.
Vi har nemlig også behov for at overleve mentalt.
Derfor de mangeartede handlinger vi udtrykker os i.

Men al dette fører tilbage til, at man ikke kan tillægge en hest et sæt komplekse tankemønstre, der handler om fortrydelse, bagudrettet bedrøvelse, refleksion over tab - og andre af den slags menneskelige følelsessæt.

Derfor kan en hest sagtens sørge og være præget af et tab - men det er nok det sorgen og tabet repræsenterer i nuet for dyret, der præger det.
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Med farer for at gentage mig selv så kan dem som ikke så programmet se der [url=http://www.dr.dk/DR1/soendag/index.htm] HER[/url]
Hilsen Heidi
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Aha, Lone - det overraskede mig også hvis du skulle kalde hestedyret for ubegavet... jeg blev helt bekymret. :shock:

Jeg kan kun give dig ret i at det menneskelige melodrama blæst op på hestens lærred er til at dø af grin over :roll:

"Min hest løber den modsatte vej hver gang den ser mig komme ud på folden. Det er fordi dens forrige ejer var ond ved den."

Gad vide om får også kan få varige mén på den måde. Vi forsøger i disse dage at få taget et brugbart snapshot af vores vædder iført rensdyrgevir - til vores julekort. Men han vil sgu ikke lege med, det dovne svin.

Er der nogen, der har gået til fårmanship, der kan forklare mig hvordan jeg kan knytte bånd og få ham til at respektere mig med tillid og ta' det skide rensdyrgevir på bare i fem minutter, så jeg kan få sendt julekort ud til min gamle penneveninde og min tante Olga i Texas?

Mvh

Julie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Julie, kan du ikke bare stikke dyret en nervepille eller to. Nå han så står og dingler, skynder du dig at sætte geviret på ham, og tager et foto inden han dratter om i dyb søvn.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Nin@
Posts: 50
Joined: Tue 22. Nov 2005 02:11

Post by Nin@ »

Folk som sådan ved jo ikke, at man i 'lægevidenskaben' normalt arbejder med en pænt høj grad af dokumentation. De læser bare først den ene artikel, der siger ét, og så den anden, der måske siger noget andet - og så konkluderer de, at videnskaben alligevel ikke kan blive enige :roll:

Og så kan man meget hellere gå til en 'alternativ'. det kan man da også sagtens, hvis det drejer sig om en fredelig lidelse eller som et supplement. En del alternativt er jo gammel visdom - skønt man i de senere år har fundet ud af, at mange af de planter, der hedder læge-et-eller-andet, er kræft- og allergifremkaldende, ud over den sikkert udmærkede virkning, det har på visse lidelser :(

Der er en hel del alternativt, der er fuldt dokumenteret, og så vidt vi indtil videre ved virker glimrende, fx zoneterapi og hypnose, akupunktur osv. Dog måske ikke på helt så meget, som man 'i begyndelsen' troede/håbede.....

Men hos denne læge virker det som om at dokumentationen mest bygger på hans egne oplevelser. Det er da ikke ret tillidsvækkende - men nogle mennesker tror jo ekstra på ham, pga hans 'lægeautoritet' :^o

Rigtig uhyggeligt :cry:
:-) fra Nina
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

endeligt set det famøse indslag.
Jeg har kun én ting at sige om Søren Ventegodt:



SIKKE DOG EN TABER-NAR!!!!!!!


Det er da forfærdeligt hvordan en mand der virker så ube4gavet og dum, kan tage en uddannelse til læge!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Så fik jeg også set udsendelsen med Dr. Klam.

Jeg tror nu ikke at han er manisk i klinisk forstand, nærmere bare skummende af raseri, og det kan jeg egentlig godt forstå. Set fra HANS (ikke min!) synsvinkel, bliver der også kørt ret hårdt på ham. Jeg synes at hans reaktion er ret "normal".

Set fra min synsvinkel, er manden virkelig farlig!! Den form for terapi han laver er groft manipulerende, og hans henvisninger til Jung og Freud, holder ikke en meter! I den Freudianske psykoanalyse presser man aldrig klienten, på den måde som han allerede gjorde med EBs Journalist, og så ved 1. samtale! Og alle de der seksuelle slibrigheder han kom med, var virkelig grænseoverskridende.

Manden står sgu og snakker om overføring! Og ja, i den form for analyse han taler om, er overføring en del af behandlingen, men det er ikke ham der skal sidde og "gøre sig til" og være forførende på den måde som han gjorde med journalisten. Overføring er noget som opstår i løbet af terapien, og er ikke lig med et mere eller mindre seksuelt forhold! Han kan overhovedet ikke holde sig selv uden for den behandling han laver! Det er virkelig kritisabelt, det der!!

Jeg vil i øvrigt ikke give jer ret i den holdning, at kvinder er nogle tåbelige gæs, når de vil betale for behandling hos sådan en fyr som ham. Jeg vil vædde på, at de FLESTE af dem som opsøger ham, har hårdt brug for behandling, og så desværre ender i kløerne på Ventegodt m.fl. De kvinder som ikke har hårdt brug for behandling, gennemskuer ham sikkert ret hurtigt og dropper ham.

Jeg håber at han bliver frakendt retten til at praktisere, både som læge og psykoterapeut. Jeg bliver så forbandet rasende når jeg ser åndssvage behandlingskrævende idioter som Ventegodt, bruge, ofte virkelig desperate mennesker, til sit eget indre kaos, for det er efter min mening det han gør. Jeg har selv været MEGET behandlingskrævende (er det ikke mere, JU-HU), og har været i kontakt med mange, overvejdende kvinder, i samme situation. Og, tro mig, vi er ikke dumme, men har det bare så elendigt, at vi Må have hjælp. Og netop Ventegodts måde at være på, kunne få "suget" næsten ethvert f.eks. incestoffer (og andre)ind i en totalt uhensigtsmæssig behandling, hvor retraumatisering er nærmest uundgåelig.
,
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Jeg har bestemt ikke ment, at de var dumme -. i den forstand - men nogle er naive, for ikke alle har massive problemer.
Nogle er - som jeg skrev - desperate - og her er han skadelig.


Jeg tror ikke det er in, at bruge overføring i psykoterapien........
Post Reply