nå, men så velkommen da!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: nå, men så velkommen da!

Post by aribeth »

jeg elsker de der graviditetsmyter!

hvorfor er det nu man ikke må sidde med krydsede ben når man er gravid?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Skingur
Posts: 27
Joined: Mon 7. Jul 2008 19:16

Re: nå, men så velkommen da!

Post by Skingur »

KAN man sidde med krydsede ben når man er gravid???
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: nå, men så velkommen da!

Post by aribeth »

altså i starten kunne jeg godt! inden jeg bare kunne ligge og lege hval :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: nå, men så velkommen da!

Post by LoneR »

Man må ikke sidde med benene over kors, fordi ens ligamenter er blødgjorte og det derfor forøger risikoen for bækkenløsning!

Man må heller ikke rense harer - men det er heller ikke forkert, selvom man i gamle dage mente, at det var fordi barnet så fik hareskår.
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Er det ikke

Post by Illum »

Pga. risiko for butolisme ? Det samme gælder for at rense kattebakker, bør man ikke som gravid eller spise fedt lever og heller ikke rå, ikke inden frossen, fisk.
Estelle
Posts: 71
Joined: Thu 20. Aug 2009 11:38

Re: nå, men så velkommen da!

Post by Estelle »

LoneR wrote:Man må ikke sidde med benene over kors, fordi ens ligamenter er blødgjorte og det derfor forøger risikoen for bækkenløsning!

Man må heller ikke rense harer - men det er heller ikke forkert, selvom man i gamle dage mente, at det var fordi barnet så fik hareskår.


Man må hellere ikke ordne kattebakker :jeanie: den tjans fik min mand for mange år siden
/Estelle
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: nå, men så velkommen da!

Post by stinemull »

Ej Illum, det siger du bare ikke det der. Vil det sige jeg ikke må spise froi gras i morgen, når vi skal ud og spise?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: nå, men så velkommen da!

Post by aribeth »

nå, men den med de krydsede ben! min mormor har lige fortalt at det må man ikke til sidst i graviditeten fordi så risikerer man at baby får et spids kranie :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Conehead

Post by Illum »

:-)

Nej det må du ikke..Men du kan jo tjekke, jeg har jo klaret at undgå det du er nu, så ved ikke 100% det hele.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Conehead

Post by stinemull »

Illum wrote::-)

Nej det må du ikke..Men du kan jo tjekke, jeg har jo klaret at undgå det du er nu, så ved ikke 100% det hele.


Øv, så må jeg jo finde på noget andet og proppe i munden.

Jeg krydser altså benene som jeg vil, men jeg har jo også skævt og låst bækken i forvejen, så en løsning ville bare være dejligt.
Post Reply