Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by JulieT »

Jeg tror bestemt ikke, at alle heste er født med evnen til altid at takte rent... men det lærer de altså, når de gennemgår en dressuruddannelse i henhold til træningsskalaen. Alle de heste, der går i mit ridehus, som får undervisning hos Kirsten Hansen, takter generelt rent. Selvfølgelig kan de snuble eller spænde op - det skal der være plads til, også hos eliten, men ingen viser konsekvent diagonalforskydninger, sådan som man ser det på konkurrencebanerne. Heller ikke min hest, selvom det faktisk ligger til den at gøre det.


De famøse to års remontetræning skal jo netop tjene til at stabilisere hesten i en løsgjort og igennem grundholdning, hvor den er stabilt fremme til biddet, og takter rent i alle tre gangarter. Og SÅ begynder man at ride øvelser. Hvis man stiller den træningsskala på hovedet, og starter med øvelserne, og håber, at grundlaget for at hesten rent faktisk kan udføre dem, kommer hen ad vejen, får man et andet resultat.


Mvh

Julie
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Sådan omvender man en skeptiker (not!)

Post by Lone Beck »

De famøse to års remontetræning skal jo netop tjene til at stabilisere hesten i en løsgjort og igennem grundholdning, hvor den er stabilt fremme til biddet, og takter rent i alle tre gangarter. Og SÅ begynder man at ride øvelser. Hvis man stiller den træningsskala på hovedet, og starter med øvelserne, og håber, at grundlaget for at hesten rent faktisk kan udføre dem, kommer hen ad vejen, får man et andet resultat.


Det her burde INGEN i hvert fald kunne være uenig i.

Og man kunne tilføje, at hvis man tror at man kan forlange samling af hesten, inden man selv har lært at sidde ordentligt i sadlen uden at hænge i tøjlerne, så bliver resultatet også tvivlsomt.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply