De satans penge.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: De satans penge.

Post by Lena »

Jeg er kommunal lønslave og har ifølge min overenskomst ret til 29 minutters pause om dagen........... Jeg skal dog stadig være til rådighed for firmaet. Det vil sige at hvis telefonen ringer eller en borger har brug for min hjælp så skal jeg lette røven.......... og arbejde.

Min veninde er på 25 timers ansættelse. Hun møder om morgenen og kan køre hjem til frokost............. nåååårh nej, hun SKAL blive i sin frokost pause........... for hvis telefonen ringer så skal hun tage den............

Såååh......... jeg synes at det er ok at jeg får betalt min pause............. som jeg i øvrigt meget sjældent har.... men det er min egen skyld.

Hvis man kan forlade sin arbejdsplads og holde fri i sin pause, så er det i orden at jeg selv skal betale............. men det kan jeg ikke.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: De satans penge.

Post by HHansen »

Tja - jeg er ikke offentligt ansat. Min ugentlige arbejdstid er i teorien 37,5 timer. Jeg skal selv betale frokost, så jeg skal være på arbejde 40 timer om ugen... Men jeg skal være til rådighed fra 8-17 hver dag. Få lige dét til at gå op.
Jeg er så også til rådighed i alle frokostpauser osv. selvom jeg selv betaler dem.

men jeg får nok også løn for det... eller noget...

Jeg har også været offentligt ansat. Det var arbejdstiden 37 timer om ugen. Når man gik til frokost flexede man ud. Og ind igen når man havde spist. Så kunne man jo selv bestemme om man holdt ½ times frokost eller kun 20 min.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: De satans penge.

Post by Annemaja »

Er også offentligt ansat og ville da elske at have en pause :-) Har i teorien ret til 29 min. betalt pause - men betalt pause betyder at man er til rådighed - hvilket som hovedregel er lig med nul pause. Er jeg ude at rejse med vores brugere får jeg løn for 11 timer men er til rådighed 24 timer i døgnet UDEN pause. Nogen der er misundelige????
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Dinne
Posts: 71
Joined: Sun 23. Jan 2011 22:00

Re: De satans penge.

Post by Dinne »

MBN wrote:Er også offentligt ansat og ville da elske at have en pause :-) Har i teorien ret til 29 min. betalt pause - men betalt pause betyder at man er til rådighed - hvilket som hovedregel er lig med nul pause. Er jeg ude at rejse med vores brugere får jeg løn for 11 timer men er til rådighed 24 timer i døgnet UDEN pause. Nogen der er misundelige????


Det lyder som mit tidligere job.
Det ene sted fik jeg 7 timer betalt for hver døgn og det andet sted 10 timer i døgnet.
De resterende timer kunne jeg ikke bruge som jeg ville, jeg var jo på arbejde.

Så hvis nogen misunder en offentlig ansat, så er der desværre ikke noget at misunde. Græsset ser bare grønnere ud, det er det ikke.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: De satans penge.

Post by 99E »

Hm, jeg behøver ikke betale min pause selv; mit foreløbige arbejdstidsregnskab viser at jeg faktisk arbejder mere end "en time ekstra om ugen". :mettebo:
JEG har REDDET Danmarks økonomi! Weeehhh!

Hov, bortset fra:
Som offentligt ansat - især inden for vidtgående specialundervisning - er der vist ingen måde hvorpå mit arbejde kan ses som BESPARENDE... :mur:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: De satans penge.

Post by xtiny »

Jeg havde også betalt pause, så når der kom en rotte i fælden, måtte man hoppe fra madpakken- og være PÅ.
Til hverdage gik det på skift, men om lørdagen var vi kun to, og den ene rokkede sig ikke ud af buret (og modtog viste det sig bestikkelses-bajere, han blev fyret efter min tid), så jeg foretrak, at være ude på pladsen. Jeg syntes, han var et kvaj.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: De satans penge.

Post by Intunia »

Nå, men jeg kan nu godt unde jer de pauser, som i slet ikke har ! :hhansen:

Jeg ved da godt, at alle jer i pædogoiske fag, har hændere fulde. Da jeg tænkte offentlig ansat, tænkte jeg mest på dem der sidder inde på skat, og alle kommunekontorerne, som det er umuligt at få fat på, omkring middag !

Faktisk forstår jeg ikke, hvorfor økonomien lige pludselig er blevet så stort et problem.
Jeg mener regeringen har da haft alle muligheder for at rette op, i de sidste 9 år.
Hvorfor skal alting presses igennem her 10 minutter før lukketid ?
bla bla bla
benhur
Posts: 57
Joined: Tue 23. Feb 2010 20:34

Re: De satans penge.

Post by benhur »

Tror du kun, at det er folk i de pædagogiske fag som har travlt? Jeg ved ikke om du mener Socialrådgivere når du skriver de andre på kommunen? For de har, vidst ikke endnu mere travlt end pædagogerne og lærerene :linski:

Jeg synes faktisk at det er helt okay, at man har betalt pause som offentlig ansat. Ens lønniveau er noget lavere end hos det private og der er virkelig ingen goder, såsom betalt julefrokost, firmafester, gaver o.s.v.

Men okay, nu har jeg lige set "Blod, Sved og T-shirts" - vi har vidst intet og klage over herhjemme.
benhur
Posts: 57
Joined: Tue 23. Feb 2010 20:34

Re: De satans penge.

Post by benhur »

Det er da noget af en generalisering.... Jeg tror da gerne at der sidder nogle offentlige-nussehoveder som ikke lige får lavet dagens gerning, men der er satme også mange som knokler en vis legemesdel ud af bukserne.
benhur
Posts: 57
Joined: Tue 23. Feb 2010 20:34

Re: De satans penge.

Post by benhur »

Det skal du da være velkommen til. Jeg er bare så fræk at sige, at jeg ved det er sandt :linski:

Hvad bygger du forresten dit udsagn på? Tænker om du har nogle undersøgelser eller er det personlig erfaring?
Post Reply