Jeg savner min kat!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Jeg savner min kat!

Post by FruTusse »

Ja, killinger ER bare sjove, og man har selv mulighed for at præge dem, så meget det nu lader sig gøre at præge en kat. :naese:

Det er også kun fordi min Charmy er 10 år nu at jeg gerne vil have en voksen kat til ham. Har jo egentlig p.t. rigelig tid til at kunne købe en killing, men synes at han skal have en som han kan få rigtig megen glæde af nu og her.
Kommer så alligevel ud i den aldersforskel som jeg helst ikke vil, men det er altså synd for Charmy at han føler sig ensom. Når jeg har luftet hunden så står han indenfor døren og venter på os og miaver og miaver indtil jeg tager ham op. Nok har han altid kunnet snakke en del men dette er helt vildt. :nej:
Og indrømmet så har jeg også et stort tomrum efter at Turtie ikke er her mere.

Din Ingrid var godt nok også en smuk kat.
Har kigget lidt efter Europé også, men dem jeg har set til salg kan jeg ikke lide farven på - vil have en sølvfarvet hvis det skulle være(en Whiskas-kat), og dem har jeg ikke kunnet finde nogle af.

Og så ER jeg altså vild med din smukke hvide schæfer, for pokker hvor er hun bare fin. Det må være sådan en jeg skal have en gang om maaaaaange år når Chilli ikke er mere. Hun er heldigvis kun 2 år, så hende har jeg i mange år endnu. :elsk:

Men dybest set er det nok ikke så skidt at være i tvivl, for jeg tror at man så er mere kræsen og tilbageholdende i stedet for bare at "impulskøbe" en ny sød kat.

Jeg håber nu at du finder ro i sjælen til at tage den rette beslutning. Tror slet ikke jeg vil kunne undvære de dejlige og pragtfulde katte i min tilværelse, det er jo et fantastisk dyr. :elsk:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Jeg savner min kat!

Post by Dorte Hansen »

Pia, i må jo kigge forbi her.

Hvis så Ulrik tiltaler dig ligeså meget IRL som på fotos og han kan li´jer, så må du få ham.

Han er godt nok ikke ret siam like, men han er dælme dejlig, og meget meget kælen.

Han bør bo hvor der er færre katte end her, for han ville allerhelst kæle hele tiden.

Og der er lidt drage over hans blik, så Signe vil nok elske ham......
Nu med køter-bande!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Jeg savner min kat!

Post by FruTusse »

Ej hvor er du altså bare sød, Dorte, at komme med sådan et fint tilbud til Pia!! :respekt: :respekt: :respekt:

Det lyder som om at Pia har haft kig på Ulrik, så afsted med dig Pia. :kindkys:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg savner min kat!

Post by Pia »

Årh Dorte!

Ulrik er jo noget særligt... Han er den eneste kat der har fået mig til at overveje at skulle have to katte på een gang!

Har du ikke et nyere billede af ham, kan kun finde et fra da han var killing på FB. Hvor gammel er han nu? Har han mødt hund? Børn? Hvis du mener han ville kunne klare ungerne og Bazooka...såe er jeg dælme ret tæt på at være klar! Ulrik...Jamen det er jo Ulrik! For pokker...

Uanset! Ved jeg hvor ufatteligt meget dine katte betyder for dig og jeg ved du ikke bare giver dem fra dig, jeg er helt utroligt smigret og stolt!

Tusind tusind tak for det flotte tilbud.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Jeg savner min kat!

Post by FruTusse »

Jaaaaehhhh.......bliver helt rørt af denne tråd nu, men også glad på Pia's vegne. *kramme-smiley*
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg savner min kat!

Post by Annemaja »

:elsk: :elsk: :elsk:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Jeg savner min kat!

Post by Stimata Doamna »

Det gør mig ondt, Pia. Ingrid var ... Ingrid! Det må være utroligt tomt for jer alle, at hun er væk. En sand ener, på den vidunderlige måde.

Det er svært at tage beslutningen, om man skal kaste sig ud i en lille ny eller ej. Vi har sørget for at få suppleret bestanden af marsvin op med det samme, når vi har været så uheldige at miste et. Der er jo et hensyn at tage til det marsvin, der er alene tilbage. Måske vil det også være godt for Bazooka være godt at få en ny katteven forholdsvist hurtigt? Det bliver aldrig det samme, og det er jo både godt og naturligt - vi er alle forskellige.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg savner min kat!

Post by Pia »

I er søde.

Vi ved godt vi ikke kan få en ny Ingrid, Ulrik må jo siges at være så langt fra hende som næsten muligt :-)

Vi har en aftale med en killingesælger (grimt ord?) i dag. De er samme blanding som Ingrid var, det der sind siameseren har ER altså underholdene.

Anders og jeg kiggede på hinanden i går og blev enige om at vi måske ville overveje to katte, hvis og så frem.

Nu ser vi, jeg skal jo også være sikker på Ulrik ville kunne klare 'mosten' her, det ville være frygteligt at flytte ham til et hjem han ikke ville kunne kapere, så ville jeg virkeligt gå ned med katteflaget, så at sige.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Jeg savner min kat!

Post by Dorte Hansen »

Jamen Ulrik vil elske børnene.

Ulrik er født den 10 april 2009 kl. 02.16 helt præcist.

Han er i det hele taget en nem kat, der bare er glad i låget.

Han er legesyg, og når min veninde kommer på beasøg med hendes yngel i alderen 4-9 er det bare en fest, for de gider jo godt fræse rundt med en snor man kan løbe efter.

Hunden er jeg lidt i tvivl om, men tror egentlig ikke det bliver et problem, den jo er vant til kat.

Min datters franske bulldog som er en vildbasse, er kattene ikke så begejstrede for, men de er heller ikke paniske.

Min største bekymring var faktisk at Ulrik nu skulle være enekat, hvis det var, for han er jo vant til at der er andre katte omkring ham, men hvis i får en til, er den bekymring jo væk.

Og så må jeg hellere lige advare om at Ulrik altså helst sover i arm.....

Jeg skal se om jeg ikke kan få taget nogle billeder af fisen, men det er lidt svært, da han hele tiden kommer og stikker snuden op i linsen når jeg forsøger........
Nu med køter-bande!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg savner min kat!

Post by Lena »

Ulrik er altså en ægte "linselus"?!
Post Reply