Katte

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Katte

Post by stinemull »

Mit hus stinker også ind imellem, men det er hovedsaligt fordi min hyperallergiske huns prutter noget så fælt når den en sjælden gang får fat i noget den ikke kan tåle. Min mand påstår også hans kone prutter, men det ved jeg nu ikke om man kan stole på.

Ped: jeg bor tættere på, kommer du ikke istedet her og gør rent.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Katte

Post by annetteB »

hun kan vel komme forbi dig på hjemvejen, når hun har rengjort den stinkende rede jeg kalder mit hjem- døren er åben, ped. Jeg går i skoven.
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Katte

Post by xtiny »

Hvis den snorker, kan den have bihulebetændelse. Også uden feber!
Min gamle fik ordnet tænder i december -han har FORL- og nu er der gået forår i det gamle liv, så han okser rundt og myrder græstotter, lægger sig i skjul bag tre græstrå- og nu kommer jeg og tæver dig! Overfor de andre katte. Han fylder 14 til sommer. Alle mine vil mere ud nu- også bare for at sove i en rar solplet- eller på havemøblerne. Eller se, hvem der kan klatre højest op i et træ!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Katte

Post by Godzilla »

Donna sover også det meste af tiden. Hun vil gerne være en del ude om natten. Hun skider heldigvis udenfor.

ImageImage

Hun besøger gerne staldkattene og gårdens hund.

ImageImage
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Katte

Post by Frieser9460 »

Katte og søvn:

Ifølge alle de kattebøger, jeg har læst, sover en kat gennemsnitligt 18-20 timer i døgnet (medmindre der er tale om min Astrid, men hun er sgu også et nummer for sig). Så det er slet ikke unormalt. :-)

Katte og tænder:

Jeg har kun sjældent haft brug for at få renset tænder på mine katte, selv om de er indekatte, og de primært får tørkost. Mirakelmidlet for mig har været Dental Care fra Hills, som er et specialfoder beregnet til at holde kattebisser rene.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Katte

Post by CXEC »

Skønne mislinger! Tøserne her i hytten er nogle sovetryner, de ææææææææællllllsssgeeeer at sove alle mulige og ikke mindst umulige steder. Gerne oven på den dom jeg brugte lige en bestemt dag til specialet, eller min beskyttelseslomme til den bærbare, eller mine ben........de sover snilt 18 timer om dagen, vil jeg skyde på....tandrens? Har jeg aldrig haft behov for. Min ene kat er en lille skraldespand, nærmest altædende. :aribeth: :aribeth: Den anden er en kræsenpind! :mur: :mettebo:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Katte

Post by xtiny »

Mine helt almindelige tørkostofre og musejægere, har desværre FORL- en degenerativ sygdom, hvor tænderne smuldrer.

De har fået både dåsefoder og billig, og dyr tørkost efter bogen- killingefoder mm. Både som små og store, men det er en arvelig sygdom. Hos nogen ryger de små fortænder- hos andre kindtænderne, og det er også på helt unge katte.

Kendetegn: De spiser og spilder. Men det har Gamlen ALTID gjort. De savler. Men det kan de også gøre, hvis de er i akut kælemode.

Jeg tænkte da ikke på at kigge de unge katte i munden før, dyrlægen påpegede at de, der var i narkose ifb kastration manglede nogen tænder. Malleafkommene har det så ikke. Det er synd for kattene, og musejægere vedbliver de ikke med at være. De mangler det dræbende bid. Eller rettere tænderne til det!

Behandlingen er dyr: rønten og udtrækning af tænder i narkose. Gamlen har kostet 2000 kr- med udsigt til mere. Og vi har 3 katte mere med det samme... :nej:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply