Udkast til efterlysning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
AnetteA
Posts: 50
Joined: Mon 5. Apr 2010 20:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by AnetteA »

Jeg er enig med Kathrine.

Flere folk læser opslaget hvis det er kort og præcist. Hvis du alligevel vælger at bruge den lange smøre, så syntes jeg som minimum at du skal ændre "misser" til katten eller hunkatten.

Har du fået nogen til at tjekke om den er chippet?
// AnetteA

Her, der og alle steder ;)
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

Anette - det har kun dyrlægerne, og jeg synes ikke jeg vil fange den for at betale ud af egen lomme for at få den scannet. Grunden til at jeg kalder den "misser" er fordi det er hvad folk herude går og kalder når de fodre den. de vader op og ned af vejen "Misser? Hvor er du! Misser!?" Så den reagere i hvert fald til dels på det. og så tænker jeg at så ved *nogle* lokale i hvert fald hvilken kat jeg taler om hvis de ser opslaget.

nej jeg har ingen anelse. det er derfor jeg vil lave et opslag så eventuel ejer kan reagere på det og sige "Nej tak det behøver du ikke. Katten er min". der er ingen grund til at traumatisere katten med en unødig tur hjemmefra hvis den har et hjem
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

det er altså ikke unormalt at katte der bor steder både slås og spiser skraldemad!

Mine egne ækle katte spiser æggeskallerne fra møddingen og hopper ind i hønsegården og æder hønsenes skrald! og så går de bagefter ind og æder deres dyrlægefoder... de er sgu ikke kræsne... og de slås med de katte der kommer forbi... og med hinanden...

Og hvad vil du så gøre ved det hvis det ER nogens kat? Sige til dem at de ikke må lade katten rende rundt og spise skrald og slås med andre katte?!

Og er der plads på internaterne? Eller ryger den direkte til aflivning hos dyrlægen?

Hvad nu hvis ejer ikke ser opslaget? det kan man jo heller ikke vide sig sikker på!

Jeg tror i øvrigt mindst halvdelen af alle katte i landet bliver tiltalt misser...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

Det gør de sikkert.

Hvis familien ikke ser opslaget, og ikke bliver kontaktet af dyrelægen der får katten i hænderne, så får katten et nyt hjem. så er den ikke så meget længere end det.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

det synes jeg faktisk er noget underligt noget!

Hvis øretatoveringen er så dårlig at den ikke kan læses, så KAN man jo netop risikere at katten ryger på internat og kommer til en anden familie... og så sidder der måske nogle mennesker derude og savner deres kat så det gør ondt helt ind i maven?! Er det ok?!

Der kan også ske det, at der ikke er plads på internaterne og det er en stor mulighed... og hvad sker der så? Ja, en af mulighederne er at katten bliver aflivet... og så er vi måske tilbage ved familien der sidder og savner deres kat... og katten er blevet aflivet, selvom den havde et godt hjem, men gik på skralderov og slåssede med andre katte...
Måske er der en ældre dame der passer godt på katten... min mormor havde i 10 år en delekat med sine 3 naboer... katten sov hos dem hver især, gik på omgang og fik mad og kæl og kløe... men den var ingens... den var sin egen!

Der kan da også være mulighed for, at det ER en vildkat... men du skriver selv den er social, det er vilde katte sjældent... du skriver den har øretatovering... det har vildkatte sjældent, og den ser sund og rask og velsoigneret ud....
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Udkast til efterlysning

Post by Gry »

Det må du da godt synes.

jeg synes det er noget underligt noget at lade en kælekat løbe frit på gader og stræder i indre københavn. den æder skrald, bliver udsat for biler hvert andet minut, pisser i sandkasser på legepladser, har risiko for at få katte-aids, blive kørt ned, æde rottegift og guderne må vide hvad ellers.

dyrlæger er uddannet til at glo kattører. Hvis jeg hænger opslag op, og kattens ejere ikke reagere, og dyrlægen ikke kontakter eventuel registreret ejer, så får katten et nyt hjem - og gør den ikke, så lider den i hvert fald ikke under at rende ude i isnende kulde på flugt fra biler og andet godt.

lur mig om den ikke ser rask ud fordi den bliver fodret flere gange dagligt af kvarterets folk - når det stopper, så stopper helbredet også. jeg har det faktisk ikke skidt med at en fritløber eventuelt bliver aflivet. der er en masse måskeér og hvisér før det når til aflivning.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Udkast til efterlysning

Post by udlandet »

Melder mig i koret, du har intet at göre med at fange den kat. Hvis jeg så et opslag om at nogen fremlyste en kat, og min kat blev beskrevet vill jeg ikke reagere. Hvorfor skulle jeg det? Min kat har jo et hjem!! Og den äder ALT, og er ude på alle mulige og umulige tider af dögnet. Og hvor stor er chancen for at det er en kolonihave kat i det kvarter?
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Udkast til efterlysning

Post by FruTusse »

Jeg synes at det lyder fint, dog ville jeg personligt nok også koge teksten en smule ned?

Men hvorfor er det lige at andre herinde så absolut MÅ kritisere at Gry vil efterlyse en ejer til denne Kat?????
Jeg kan da huske Gry's omtale af hvad jeg regner med er selvsamme kat for noget tid siden, så den har i så fald jo rendt rundt i området i ret lang tid.

Jeg går ud fra at du, Gry, sætter opslag op i en rimelig stor radius, og hvis det var min kat og jeg ikke vidste hvor den var, så ville jeg godt nok blive glad for at vide at min kat er i live og hvor jeg ville kunne finde den!
Det kan også være at der er en ejer som bare er ligeglad med hvor katten bevæger sig hen i området, og så er den potte ligesom ude, forudsat altså at ejeren reagerer.
Er der ingen der reagerer på efterlysningen af en ejer, så kan jeg da overhovedet ikke se noget galt i at katten bliver indfanget og indleveret på et dyreinternat. :mikkel:

Dog skal du lige være opmærksom på, og på forkant med, at det normalt koster noget at aflevere et dyr på et internat som privatperson. Så hvis det bliver udkommet ville jeg nok lige kontakte internatet forinden og sikre mig at du kan komme med katten som dyreværnssag uden selv at må betale for at de vil tage den ind. De er vant til at folk forsøger at komme af med deres dyr under påskud af at det er en hitte-hund/-kat så jeg ved at de kan være ret tilbageholdende og mistroiske, hvilket er forståeligt nok.

De fleste hunde og katte i Københavns-området bliver indleveret af politi eller Falck til Rødovre Dyreinternat, så det er muligt at man måske via dem kan få Falck til at indfange katten? Måske de ovenikøbet også kan tyde øremærkningen, og så fremlyser de faktisk katten.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

ørtatoveringer kan faktisk være svære at tyde selvom man er dyrlæge og "uddannet til at glo katteører"

Der findes adskillige kælekatte der lever det frie liv, også i indre København og andre storbyer! Den her ene kat der desværre lige har mødt dig på sin vej er ikke enestående!

Katte pisser i sandkasser uanset om det er vildkatte eller kælekatte med varme hjem...!

hvem siger den fryser?! i en by er der gode muligheder for at finde en varm krog... bedre muligheder end ude på landet nogle gange! På flugt fra biler ligefrem! Katten kender sikkert storbylivet! Ude på landet kommer der også biler... men katte på landet skal måske heller ikke sådan løbe rundt?

Hvem siger fodringen stopper... og hvem siger at hvis den stopper at andre så ikke bare begynder at fodre den... der er jo mange mennesker i en by... og katten kan da også bare finde nye "jagtmarker" HVIS det er en vildkat... at den holder sig til kvarteret taler jo igen for at den har et eller andet tilhørsforhold!

Så hvis nu katten bliver indleveret til dyrlægen/internatet og så aflivet fordi ingen kan tyde en eventuel udgnidret øretatovering og internaterne bugner med katte og ingen gider have sådan en kat... hvad så hvis ejeren ringer dagen efter og spørger hvorfor du fremlyser dennes kat?!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Udkast til efterlysning

Post by aribeth »

at katten færdes i samme område behøver da ikke at betyde at den er hjemløs?

Tværtimod?

Det kan da netop betyde at den BOR i det område... måske endda i en tryg og varm lejlighed, men at den samtidig får lov at være udekat!

Læs dyrenes beskyttelses pjece om katten i øvrigt... den kan anbefales...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply