Kæmper *for* at blive fed(?!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by LoneR »

Den ubekvemme sandhed er, at hvis man vil lade sine spisevaner blive et spørsgmål om liv eller død, hvis man kort sagt vil æde, eller sulte sig ihjel - så kommer der ikke nogen og redder én. Det er helt op til én selv.
Det kan godt være, at de fx stiller krav til anoretikerne om, at de skal indvillige i at spise, få sonde osv., hvis de stadig vil have et behandlingstilbud - men det korte af det lange er, at hvis ikke man selv opsøger og fastholder hjælpen/behandlingen, så står det én frit for at æde, eller sulte sig ihjel.
Der kommer ikke nogen, og redder én fra sig selv.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by LoneR »

Man kan ikke tvinge narkomanerne til at gå i behandling, fordi de har børn.
Men man kan true med at fjerne samme børn, hvis ikke de går i behandling - rimeligt nok.

Og så vil jeg stadig gerne vide, hvor grænsen går i dine øjne, for at man skal gribe ind overfor overvægt og gribe til tvangsbehandling? Evt. af hensyn til børn?
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Jeg ved ikke hvor grænsen går. Det er en etisk diskution jeg ikke har taget stilling til, for der skal man vende samtlige aspekter. Jeg er ikke uddannet i samfunds eller sundhedsetik. Jeg har en ven der er, og når han først begynder, så kan almindelige mennesker slet ikke følge med længere. Han underviser også i filosofi osv. så samtalerne bliver på et ekstremt højt akademisk niveau.

og ja det var lidt det jeg mente med tvang og børn. At de fleste prøver at komme ud af deres problemer hvis alternativet er at de får deres børn fjernet. men okay jeg kan godt se det ikke var helt tydeligt formuleret - my bad.

Men som sagt: når hendes børn skal skubbe hende rundt i kørestol, og hendes livsvalg er på bekostning af hendes børn, så mener jeg der er grund til at skride ind. Børn af alkoholikere eller stofmisbrugere bliver fjernet fordi det anses som at det går ud over børnenes livsvilkår at deres forældre har taget de valg de har taget. Det synes jeg også er gældende i det her tilfælde.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Ped: Nej jeg har ikke spist mig *til* en fedmeoperation ;)

Jeg har givet historien et par gange allerede i nogle andre tråde.

Ud over det, har jeg ingen børn som det kunne have gået ud over, og jeg havde aldrig som mål at prøve at veje et ton for at se om det var menneskeligt muligt. Jeg har aldrig siddet i kørestol grundet overvægt. Og jeg valgte at foretage nogle ændringer i mit liv der gjorde at jeg tabte mig, og kom ud af den dødskurs jeg var inde på.

så hvad mener du med "jamen du har jo selv spist dig til en fedme op??". Det ene har intet med det andet at gøre?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Har du læst den der artikkel?

Hun er stolt af sig selv. Hun kæmper aktivt for at blive fed...erhm...federe! Hun siger hun føler sig sexet og selvsikker jo mere hun tager på, og hun vil slå det stigmata ihjel at overvægt er farlig.

Hun er på ingen måde modløs - hun er skæv i kasketten! og det går ud over hendes børn.

ja jeg var selv overvægtig og modløs. Altså ifølge bmi er jeg stadig fed, så jeg er stadig igang med mit vægttab, jeg er slet slet ikke færdig endnu. Der skal ryge mindst 18 kg. endnu.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by LoneR »

jamen for pokker, Gry - du ved vel selv, hvordan man prøver at undskylde/berettige/hæve sig over, det enkle faktum, at man har ædt for meget og blevet for fed.
Tror du ikke, at også hun forsøger at gøre en dyd af nødvendigheden, istedet for bare at synke hen i modløshed?

Ped: det der Møek-choholade ( af andre kaldet MØRK), det skal du ikke æde - det skal du sende til mig, så du ikke skal forurene dit legeme med den slags usunde og frastødende føde.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Der er forskel - synes jeg

En ting er at prøve at bortforklare sin situation...en anden er at prøve at slå en rekord.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by aribeth »

så må du hellere sende hende et brev eller en mail hvori du fortæller at hun skal tage sig sammen den klamme fede kælling!


MØEK chokolade er det bedste! Mælkechokolade stinker big time!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by Gry »

Det kan du da selv gøre? Det er jo dig der skriver hun er en klam fed kælling der skal tage sig sammen. Det står for din regning, ikke min
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Kæmper *for* at blive fed(?!)

Post by aribeth »

:mur:
Raxacoricofallapatorius
Post Reply