Shiren og dens størrelse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Shiren og dens størrelse

Post by KatieKat »

[quote:681435c4fb]Jeg har redet på en hest på 180, det syntes jeg ikke om, de er så langsomme i optrækket, og skal man have dem stoppet skal men beregne en bræmselængte på 30 m. [/quote:681435c4fb]
Det er temmelig meget at skære alle over med en kam, er det ikke? Bare fordi en hest på 1.80 er langsom i optrækket er vel ikke ensbetydende med at alle er det. Det ville vel svare til at jeg sagde at jeg havde reddet på en quater en gang og den var doven og død i sværen så det er quaterheste og dermed er det en lorterace.

Jeg har dem jo i næsten alle størrelser herhjemme og faktisk synes jeg ikke der er den store forskel på dem. Ingen er hurtigere, klogere, venligere eller frækkere end de andre.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Shiren og dens størrelse

Post by aribeth »

De store heste jeg har redet på har også været "langsommere" i optrækket... eller hvad skal man kalde det... og med store mener jeg alt over 160... men nu er jeg også inkarneret ponyrytter fra nu af og for evigt...

Det er ikke fordi de som sådan er langsommere... altså i ordets forstand...de er bare langsommere rent mentalt :linski:


Quartere ER da dovne og døde i sværen...især dem der er tillært hjælpeløse!!

Og det er skønt... meget mere skønt end den palominofarvede satan jeg har til at stå herude....


Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Shiren og dens størrelse

Post by MinnaN »

Jeg har redet på 180 i stang heste, de er dejlige, de er søde og rare, men efter tre børn har jeg fået "højdeskræk".
Jeg har redet på dem efter Marcus er blevet født, men gi mig Prinsekamelen til enhver tid. Han er 165 i stang, tung, doven, men han er min røde kamel. :elsk:
Jeg er mest til ham og kan tumle ham, som jeg vil det.

Det at store heste har lang tænding, de har da vist ikke redet på Kikis Pony, som er 180 i stang. :lol: Han har gnist, han er pissefræk, han har charme, selvtillid og lækkert hår. Heraf kælenavnet Pony. :linski:
Men store heste har ligeså meget tænding som alle andre. Jeg synes faktisk de er meget mere godmodige end de små ponyer. Men nu er store heste jo også alt over 160 cm for mig. :lol:

Og dog, Kokjo's Gentle Giants er ENORMT tiltalende. Erik vil godt betale for en hest, når Prinsekamelen hin Anden er væk. Bare det blir en Shire. :lol: "Dem kan man da klappe uden at de falder omkuld!" Citat fra Roskilde Dyrskue '02 da Erik så en sød shirehingst på "kun" 180. :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Shiren og dens størrelse

Post by Lena »

Nu har jeg drukket øl sammen med Kokjo´s kæmper...... eller kæmper...... jo de er store, men ikke skræmmende.......... slet ikke.... rare.......... er vist et godt ord til kæmperne.......
Kokjo

Shiren og dens størrelse

Post by Kokjo »

Det var hyggeligt Lena... Mine er ikke så store, men ja de er rare - Shiva min første shire, er absolut den hest med den kvikkeste pære jeg har kendt. Man skal ikke altid undervurdere de store kolde - selv om de ser ret bøvede ud efter en tår øl i solen og en tur med vandslangen - he he
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Shiren og dens størrelse

Post by Lena »

Helt sikkert............ rigtig hyggeligt. Hvad er mere hyggeligt end at sidde i græsset og drikke en kold øl, mens hestene nusser rundt......... Den ene mere tyk end den anden........

Hvor spændende med Sally...... hvor længe hun trækker den.
User avatar
MDN
Posts: 165
Joined: Sat 1. Mar 2008 21:14

Shiren og dens størrelse

Post by MDN »

Meget interessant debat... :mikkel:
Personligt foretrækker jeg heste der kun lige sniger sig over pony mål, ikke mere end 155, men det er nu fordi jeg gerne vil se om ryggen er ren inden jeg ligger sadel på :lol:
Men har såsandelig også redet store heste på 175-80 og føler mig ikke mindre tryg på dem generelt.
Der ogs
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Shiren og dens størrelse

Post by gukuvi »

Jeg forstår så udemærket glæden ved de store koldblodsheste, de er noget specielt!!.

Har selv haft en Breton, hun var den sødeste og rareste hest man kunne ønske sig, og jo, hun kunne løfte poter.

Til gengæld var HUN en smule nervøs ved fremmede ting og jeg glemmer aldrig da hun havde seletøj på for første gang, det er mange kilo når de eksploderer. :viben:

Jeg synes man vænner sig til størrelsen, ligesom med store hunde. Da vi i sin tid havde to Grandanovovser og en Kommondor, virkede alle andre hunde bare små. En Shæfer eller en Rottweiler var småtingsafdelingen der på ingen måde kunne skræmme os. :hhansen:

Den ene Grand Danois var da også 70cm i stang. Forøvrigt hed hun "Fnugget".

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Shiren og dens størrelse

Post by CXEC »

Det er jo med Shires som med så meget andet et spørgsmål om smag og den kan ikke diskuteres.

Jeg synes de er imponerende, men ønsker ikke selv at have en. Xenia er alt rigeligt stor til mig og hun ligger omkring de 163-165. Hun er aldrig blevet færdig målt.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Kokjo

Shiren og dens størrelse

Post by Kokjo »

Du har ret Gunni - man vænner sig til størrelsen, og tænker slet ikke over det til hverdag. Det er dog svært at lade være med at kommentere størrelsen, når man ind imellem er ude og se andre normale heste.
Post Reply