Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by Zippeline »

På vej hjem i toget igår sad jeg dydigt og spiste en pære. En stor pære - det var aftensmad, og så skal den jo nydes!

Nå, men. Undervejs igennem mit måltid slog det mig, om det overhovedet er god stil at spise pære (og æble!), sådan som jeg gør det. Jeg spiser nemlig ALT - minus stænglen, måske, hvis den virkelig smager af træ.

En af mine kollegaer gør det samme; og alle mine andre venner/bekendte synes, det er totalt klamt. Min kæreste kan ikke engang tåle ideen om at spise kernerne af et æble (men de smager jo GODT?!).

Er der nogen der er interesserede i at udvide min horisont lidt på det her område? Er der nogle HN'ere, der lider af samme last som jeg, overdreven konsumering af frugtdele, og er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor det principielt er så mystisk at gøre? Jeg fik nogle ret skæve blikke fra mine medpassagerer... O_o!

- Zip.

PS. Min vane skyldes ikke en trang til at spare penge; jeg kan bare godt lide alle delene. :slik:
~ Anata no namida kirei na senritsu... ~
User avatar
MDN
Posts: 165
Joined: Sat 1. Mar 2008 21:14

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by MDN »

hvis du leder efter HNere der har samme last, skulle du måske skrive på HN?
Der ogs
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by MetteboDeluxe »

Hmm jeg spiser alt på en pære, men ikke æblet.. Min lillebror spiser det hele på æblet også. Jeg syntes selve kernehuset er ubehageligt at tygge på.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by 99E »

Jeg kan godt lide æblekerner, og også godt smagen af æbler - men ikke at tygge i dem. Medmindre de er bløde og melede, og så smager de som regel ikke godt.

Pærer er gode - hvis de er bløde og saftige.
Og så kan jeg sagtens finde på at spise det hele - men helt ærligt er det nok mere "af vane" fra "i min hårde barndom" hvor det var for at få mest mulig frugt for pengene...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by Lena »

Det kommer lidt an på hvilken pære og æblesort det er............ Nogle æblesorter har så stort et kærnehus at delene er grove og smager dårligt........

Men lad være med at spørge hvilke, for det kan jeg først afgøre i det øjeblik jeg æder skroget.........
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by annetteB »

[quote:86fb60877f]Hmm jeg spiser alt på en pære, men ikke æblet.. Min lillebror spiser det hele på æblet også. Jeg syntes selve kernehuset er ubehageligt at tygge på. [/quote:86fb60877f]

Ditto. Skillerummene i et æblekernehus smager og fornemmes som pergamentpapir.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Et spørgsmål om æble/pæreskrog!

Post by Zippeline »

MDN: Ahahahaha! Jeg undskylder selvfølgelig fejlslaget - men jeg har ikke den der opdeling HN-Strigler fanatisme, som gør, at jeg tager forskellene så tungt. ;)

Godt at høre jeg ikke er den eneste med skrogspise-lasten. Jeg giver jer ret i at æblehuset ikke er det mest interessante, men for mig sker det nærmest pr. automatik...

- Zip.
~ Anata no namida kirei na senritsu... ~
Post Reply