bjerring here we come...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

bjerring here we come...

Post by Stimata Doamna »

Det er dejligt at flytte - men det er nu bedst, når det er overstået :-)

Held og lykke med det. Du kommer jo i "menneskehænder" på den egn :lol:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
stellajakobsen
Posts: 45
Joined: Wed 5. Mar 2008 15:21

bjerring here we come...

Post by stellajakobsen »

hvor er i søde alle sammen hehe...

nu er vi i huset, men damn der er meget der skal laves *gab*, og min ferie er slut, så har børnene hjemme de næste 3 uger pga. manglende pasning, manden kommer hjem kl. 14 og så køre jeg på arbejde der og er først hjemme kl 22 igen.... *GAB* det er en lang dag, når man nu også skal pakke ud, gøre rent, male, renovere osv. tror at jeg trænger til en god tur i skoven, når børnene igen bliver passet, og jeg er færdig, så må jeg tage en tur ud til den gamle "møgbuk" i viborg, og nyde en skovtur med ham....
har set at der er rigtigt mange gårde med heste heromkring, så kan jo altid bare gå en tur og kigge lidt på dem....hehe....

atengstedt, jeg kan ikke overskue at tage nogen steder lige forløbigt, men du og i andre er da også meget velkommen til en kop kaffe her... *S*
Hilsen stella jakobsen
mor til oliver f
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

bjerring here we come...

Post by CXEC »

[quote:fc43130d8f]vi fandt en del fejl i huset, så det kommer til at koste en del også.... [/quote:fc43130d8f]

Hrm, det lyder da ikke så godt. Var det fejl i ikke opdagede inden i skrev under på huset? Kan i ikke gøre mangler gældende overfor sælger som man ellers kan?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

bjerring here we come...

Post by aribeth »

verden er sgu lille... du er flyttet ind i mine svigerforældres gamle naboers hus...de boede lige ved siden af i det hvide murstenshus!

Mona bor der stadig... i det stråtægte.... hun er en spøjs gammel kone :-)


Katrine
User avatar
stellajakobsen
Posts: 45
Joined: Wed 5. Mar 2008 15:21

bjerring here we come...

Post by stellajakobsen »

céleste...... da vi var ude og se huset 1 gang var det i tusmørke, desuden stod alle sælgers ting her jo.....

de ting som kommer til at koste er et nyt køkken, vi har nu været det ordentligt igennem, og der skal gøres en stor del ved det.....

parketgulvet i stuen, skal skiftes, det er i stykker (flere små huller, og revner), gemt under møbler.

tapetet skal skiftes i stuen.....

loftet er ikke samlet ordentligt, nogen steder er der en hel cm. mellem pladerne....

toilettet i stueplan er stoppet.

de har ikke fyldt vand på gasfyret, og det mangler, og vi ved ikke hvordan vi gør, så det koster en vvs mand....

emhætten er i stykker, suger ikke ret meget og hele huset ryster når den køre.... så den skal skiftes....

har en mistanke om at el'en på 1 sal ikke er hel lovlig, lyset slukker og tænder en gang i mellem... 1 nat vi sov her tændte lyset pludseligt på datterens værelse, lige mens jeg stod og kiggede... ret skummelt.....

og så er der de ting som står i tilstandsrapporten... det er heldigvis ikke så meget...


aribeth.. ja verdenen er lille....
Hilsen stella jakobsen
mor til oliver f
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

bjerring here we come...

Post by CXEC »

Jamen nogle af de mangler MÅ I kunne gøre gældende overfor sælger?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
MDN
Posts: 165
Joined: Sat 1. Mar 2008 21:14

bjerring here we come...

Post by MDN »

ja det må i da bestemt kunne få dækket af ejerskifte forsikringen eller hvis der ikke er sådan en, så af sælger. Især elinstalationerne burde ligge lige til højrebenet... og emhætten.
Der ogs
User avatar
stellajakobsen
Posts: 45
Joined: Wed 5. Mar 2008 15:21

bjerring here we come...

Post by stellajakobsen »

ejerskifte forsikring er der, kunne være at jeg skulle tjekke det igennem.....
Hilsen stella jakobsen
mor til oliver f
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

bjerring here we come...

Post by CXEC »

Kan du SÅ komme igang? :-)
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply