Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by Lone Beck »

Hvis jeg skulle vælge en guru, blev det sgu Kirsten Hansen. Jeg har ikke tidligere hørt om damen, men nu har jeg set Eponas indslag med hende, og hun er da bare [shadow=red:0fc4244481]HELT RIGTIG [/shadow:0fc4244481]:katiekat:

Hun ser ud til at have viden, erfaring, sund fornuft og kærlighed til heste - oven i købet i den rette sammensætning, men det jeg allerbedst kan lide ved hende er hendes overbærenhed med den unge hest :elsk:

Netop denne overbærenhed synes jeg adskiller hende fra de etablerede guruer ( :hhansen: ). Der er sgu alt for meget kæft, trit og retning over guru-træningen, hvilket vel skyldes at metoden anses for at være perfekt og så har krikken sgu også bare at reagere perfekt. Jeg kan ikke døje det :ked:

Kirsten Hansen...Hun er go'! :jeanie:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by Stutteri Highmoor »

Det er altid vildt dejligt, når man finder en "guru" som er inspirerende og engageret.
Når jeg har sådan en oplevelse, så er det lige før jeg springes af glæde og føler nærmest at jeg er "high". Lidt lige som du, Lone, har det lige nu (eller som jeg tror du har det)!

Har aldrig hørt om hende Kirsten. Man kan vel ikke smug kikke på epona uden at have abonnement, vel???

hilsen Belinda
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by Lone Beck »

[quote:d97b1eeef2]Man kan vel ikke smug kikke på epona uden at have abonnement, vel??? [/quote:d97b1eeef2]

Det tror jeg ikke, men herregud 1 måneds adgang koster 60 kr., og der er masser af spændende indslag og artikler :mikkel:

Eksempelvis en serie indslag, der viser hvordan man selv kan tjekke at sadlen passer hesten. Og to indslag, hvor Susan/McLean arbejder med en hingst med "knald-i-låget". Og et portræt af Eva Lydeking, som jo er interessant alene i kraft af damens mange, gode indlæg på HN. OG og og...Men det bedste, jeg har set indtil videre, er serien om longering af ungheste v/"hende Kirsten" :mikkel:

Og så har jeg lige læst en artikel om flokhierarki, der overbeviste mig om at jeg må se at få solgt hende Maggie - først og fremmest for Maggies egen skyld :ked:

[quote:d97b1eeef2]Hende der Kirsten aner jeg ikke hvem er.

Jeg gider alligevel ikke have en guru[/quote:d97b1eeef2]

Jeg gider heller ikke...og "hende Kirsten" er vist heller ikke "gurumaterial", tror jeg. Hun er sgu alt for fornuftig :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by KatieKat »

Mon ikke der er noget copyright på så man ikke bare må kopiere den? Du kan da læse den inde på epona?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by Lone Beck »

[quote:4838f71d10]Lone kan du ikke offentliggøre noget af den artikel med flokhieraki ?? [/quote:4838f71d10]

Nix - ophavsretten, du ved :linski:
Og Julie læser jo med herinde - det er hende, der har skrevet artiklen.

Det væsentlige i artiklen - for mig - var udpenslingen af at problemer i flokken er menneskeskabte - i og med at vi spærrer hestene inde på begrænset plads - og at det dermed også er ejerens ansvar at en hest trives i flokken. Det er jo aldeles indlysende, men...ja, jeg har vel ikke tænkt så meget over min rolle i at Maggie slet ikke trives i min hesteflok.

Jeg kan skille mine ad på to folde, og så går det fint. Men det forudsætter at jeg kører hø ude gennem 100 meter dybt mudder, og det er næsten umuligt i så våd en vinter som denne. Desuden løser det ikke problemet i stalden. Nogen gange tør hun ikke vende sig i boksen eller spise, hvis ikke jeg går ind og "beskytter" hende :nej:

Så meget for min nye førerhoppe... :ehj:
Men det er sgu synd for hende :ked:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by Lone Beck »

[quote:eef52b916b]gennem 100 meter dybt mudder[/quote:eef52b916b]

Nej, mudderet er ikke 100 meter dybt. Det er en strækning på ca. 100 meter med dybt mudder, jeg skal igennem :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Hvis jeg skulle ha' mig en guru...

Post by Annemaja »

[quote:617de9c52b]"hende Kirsten" er vist heller ikke "gurumaterial", tror jeg. Hun er sgu alt for fornuftig [/quote:617de9c52b]

Jeg gider måske godt have en guru i ny og næ, hvis jeg mod forventning møder en fornuftig......... :britta:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply