Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Post by Line_Calano »

Der er meget af den slags. det meste mere eller mindre umuligt at eftervise eller sandsynliggøre. ofte synes jeg at selv konspiationsteorierne er lavet for at tjene en ekstra skilling eller to.

for nogle år siden sandsynliggjorde en englænder at MFR-vaccinen skulle give større riciko for autisme. pudsigt nok kom han samme år med sin egen udgave af en vaccine mod mæslinger, fåresyge, røde hunde etc. som så ikke skulle have nævnte bivirkning. det er dog ikke lykkedes for ret mange andre end ham at sandsynliggøre sammenhængen mellem den gængse vaccine og autisme. Men noget andet er sket. en flok urolige forældre har ikke vacineret deres børn. det går nu nok for sålænge en hvis procentdel af befolkningen er vaccineret udbryder der ikk epidemier. men så kan man se at der i schweitz ligepludselig er udbrudt mæslinger på fuld styrke, dette fordi børnene ikke er vaccineret. problemet er at nu får også ældre mennesker end børn under 8 mæslinger og de har langt flere komplikationer.
Man har dog ikke set et tydeligt fald i antallet af autister.

dette var blot et eksempel. jeg kender til det fordi jeg pr skriver projekt i vacinationsstrategier i forhold til mæslinger i den tredje verden.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
tine-lykke
Posts: 70
Joined: Thu 28. Feb 2008 15:04

Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Post by tine-lykke »

jeg laver mig også straks en staniolhat og erklærer mig enig med Diane. Uha skal jeg være bekymret for familiens Matas-aktier, nu hvor helsekost bliver forbudt?

Gad vide om familien tager mig seriøst når jeg kommer løbende med min staniolhat og skriger: "sælg for fanden, sælg" :hhansen:
Lone

Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Post by Lone »

[quote:c27cea2e7a]Og, nej, jeg har ikke fundet digital ash in a digital urn endnu... [/quote:c27cea2e7a]

Men det har jeg - den kom fra anden side.......
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Post by Godzilla »

[quote:df48c2ba5d]Jeg kan desværre ikke linke til den, da joox er midlertidigt under genopbygning, men jeg kan da brænde den til interesserede. [/quote:df48c2ba5d]
Ja tak Anja, den vil jeg gerne se.

Jeg synes også at konspirationsteorier er sjove. Da Vinci mysteriet er et ret godt eksempel, selvom det ikke er genial litteratur.

Generelt mener jeg at mennesker laver fælles virkelighedsopfattelser, for overhovedet at kunne skabe samfund. Den fælles virkelighed, er blot måden vi fortolker vores verden på, og en sådan virkelighed, i nogenlunde overordnet overensstemmelse, er nødvendig hvis vi skal kunne fungere som personer og samfund. Men den virkelighed kan altid antastes, og ændres, hvis et tilstrækkeligt stort antal mennesker, bliver enige/overbevist om, at en ny realitet er den "rigtige". Virkeligheden kan fortolkes på flere måder, og det liver den således også.

Ungdomsoprøret i 70-erne er forresten et godt eksempel på, hvordan en samfundsorden blev antastet og ændret.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Post by annetteB »

[quote:74841cbaaf]"Dokumentaren" Zeitgeist er et enestående eksempel, som iøvrigt også kommer ind på ovenstående eksempler, fantastisk, og skræmmende, underholdning.

Jeg kan desværre ikke linke til den, da joox er midlertidigt under genopbygning, men jeg kan da brænde den til interesserede.[/quote:74841cbaaf]

Det vil jeg faktisk osse gerne!!
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Dolly Parton - Windstrup
Posts: 467
Joined: Wed 27. Feb 2008 18:25

Kald det bare konspiracy jeg er ligeglad.

Post by Dolly Parton - Windstrup »

Jeg må også straks ud og lave mig en staniol hat "ruller med øjnene smiley"

Beklager jeg er født og opdraget på landet og jeg falder altså ikke for den gang konspirations teori crap *G*

Ja vi bliver da højst sandsynligt ført bag lyset med mange ting, men at kalde 9/11 for pure opspind svarer i mine øjne til at man er lige så blank som de ass wipes der påstår at der ikke døde jøder i koncentrations lejrene under 2 verdens krig, folk så jo flyene brage ind i twin towers, og flere fik filmet det 2 fly brage ind i det andet tårn, så alle i byen den dag blev hjerne vasket til at tro de så og hørte fly ?!?

GUD fader bevar mig vel en gang gøgl Smeden, kan godt forstå du er anonym herinde jeg ville skuitte sætte mit navn på sådan en gang sludder ;-)

Jeg har en stor staniol pakke ude fra Metro af, andre der skal have en øøøndig kyse ?
Synes stadig Henrik Biering er lidt af en klaphat...

2009 er indtil videre ikke det super fantastiske år jeg ellers havde håbet på, skod karma...
Post Reply