Hvad vil jeg med min ridning??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Kirsten Ø
Posts: 78
Joined: Tue 13. Dec 2005 22:11

Post by Kirsten Ø »

Ha ha, det skulle da ellers være mig en fornøjelse :lol:

Jo, det burde vel være muligt. Jeg indrømmer at jeg ikke har forsøgt at finde sådan et sted, men nu blev jeg alligevel lidt mere end almindelig interesseret - efter disse udtalelser.
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja ,det er sgu uhyggeligt hvad denne side er skyld i... :lol: :lol:

Men det er jo aldrig for sent, at lærer noget nyt...vel da !!??
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Må nok være dig svar skyldig og har heller ikke kunne finde noget på nettet, men skulle din vej falde forbi Als ved lejlighed skal jeg gerne stille hest til rådighed og drive sveden frem på din panden. :mrgreen:
Venter du et par måneder vil der endda være to at vælge imellem. :wink:

Jeg selv har lært det af min ridelærer der bliver 75 næste måned. :wink:

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
Kirsten Ø
Posts: 78
Joined: Tue 13. Dec 2005 22:11

Post by Kirsten Ø »

Pas du bare på, Britta, det kunne jeg godt finde på at opfatte som en invitation.

Selv om - Uha, sved på panden... :wink: :lol:
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Kom du bare. :wink:

Scarlet vil kun have godt af motionen og mine undervisningsevner ruster ikke helt. :mrgreen:

Så vidt jeg husker har jeg vist også lovet Dorte en tur ved lejlighed, så det kan ende med et mini-dressurkursus. :roll:

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Som vi også talte om idag på L.O.R så kommer det jo også noget an på dine AMBITIONER på ridefronten, i og med det p.t. ikke er muligt at få undervisning i westernridning derude
:wink:

- så hvis ikke du er indstillet på at flytte Luxus og dig selv efter undervisningen (min primære anke overfor westernridning: det er plat umuligt at få undervisning, hvis ikke man selv er velsignet med en trailer...og MASSER af tid til at køre landet rundt til undervisning, clinics og gud ved hvad) så bliver din udvikling inden for westernridningen jo bgrænset til det du kan lære dig selv...og dét er måske nok lidet udviklende på sigt...og måske lidt "ensomt" når man ingen har at sammenligne sig med i dagligdagen - eller diskutere aktuelle problematikker med??
:(

(jeg kan i hvertfald SAGTENS se, hvor langt man kommer uden undervisning i ååårevis: ikke ud af stedet! :oops: )

Det samme gælder mht stævner: i de "traditionelle" (sikke noget vrøvl, i øvrigt - westernridning er vel nærmest så traditionelt som noget kan være??! :lol: ) ridedicipliner er der jo i ny og næ såvel klub- som distriksstævner på L.O.R såvel som i det umiddelbare nabolag - hvorimod der jo ikke ligefrem er overvældende muligheder for at konkurrere indenfor western-genren på L.O.R og det umiddelbare opland??
:?

(Luxus er jo, som du også selv har påpeget - heller ikke ligefrem "prototypen" på en westernhest - det er muligt, at I ret hurtigt vil "komme til kort" om I begynder at konkurrere i westerndicipliner - men hvad ved jeg egentlig om dén slags?? :lol: )

Med andre ord: Vil flytte dig efter undervisningen eller vil du ride "selv"....og vil du i så fald "tulleride" eller vil du konkurrere?
Dé parametre er du nok nødt til at uddybe for dig selv, for at komme til klarhed over, hvor du er på vej hen.
:idea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Kan kun være enig med atengstedt.

Samtidig så er en væsentlig faktor jo også, hvor meget tid du har til træning, da man jo ikke kommer sovende til placeringer indenfor begge grene eller om du bare vil hyggeride, hvilket der jo intet forkert er i.

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:a0ea96c3d0]Samtidig så er en væsentlig faktor jo også, hvor meget tid du har til træning[/quote:a0ea96c3d0]

Uh, ja: Stratego har fat i noget dér!
:idea:

Tiden er næppe til det HELT store, med Prinsesse Timmi, job, hund, to heste osv osv osv er du vel egentlig godt booket op i det daglige?

(Skal jeg forresten lukke Janni og Luxus ud i morgen formiddag eller andre dage i denne uge - eller gør Bedstemoderen Din dét?? Jeg har nemlig forbarmet mig over Birgitte og lukker alle elevheste ud i denne uge, hvor Finn er syg...og så liiige et par privatheste eller tre, når jeg nu alligevel er så godt i gang! 8) )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Nu kan jeg ikke lade være med at tænkt lidt.. skal ens træner bo klods op af en før man kan få undervisning og være seriøs.

Nu har jeg kikket lidt rundt på nettet og kan næsten regne ud at det må være langå rideklub (LOR) du har hest(e) stående på. og Pernille Bendix, [url=http://www.littlecreek.dk/]littlecreek ranch[/url] som er en af dk super gode western ryttere bor en 10-12 km fra rideklubben. Hun kommer gerne og træner én "hjemme" samt underviser hjemme ved hende selv, og der er endda mulighed for at leje hest hos hende, så man kan lærer sig grunden udi western på en skolet hest.

Det er da næsten serveret på et sølvfad :mrgreen: Så langt væk er det heller ikke.

BTW kan man komme så ganske langt på en "allbreed" i western øjemed. Selvfølgelig har man ambitioner om at starte EM, ja så er det nok en "westernrace" man bør satse på :wink: men det er næppe den ambition man starter med.
Hilsen Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Nørj, heidi - dét anede jeg slet ikke (at der boede en westernunderviser SÅ tæt på...og da SLET ikke een der er villig til at "køre ud"!??!)

Der kan man bare se!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply