Edderspændt

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Edderspændt

Post by Lone »

det er mig: edderspændt rasende!

Hele dagen går med:
"gir du hestene halm?"
"gider du støvsuge?"
"gir du hestene hø?"
"gider du gi hundene vand?"
"hvornår fodrer I?"
"skal hestene ikke ha mad nu?"
"har I ikke fodret endnu?!"
"gider I liiige stå op og fodre?"
"vil du slæbe ditten og datten?"


Altsammen fordi jeg ikke må løfte, bære, slæbe noget. :graed:
derfor fx hellr ikke hestens foderspande eller hundenes vandskåle.
Nu har jeg gennemført det i 4,5 dage - ikke at bære noget overhovedet og det har hjulpet på ryggen - til gengæld er jeg ved at blive vanvittig!!! :flammer:

Hvor svært kan det være?
Hele familien påstår de foretrækker, at gøre al det jeg plejer at gøre - et stykke tid - hvorfor fanden i hede hule helvede skal jeg så sige ALT.
ALT , HELE TIDEN!!!!!

Og blir her måske støvsuget ,medmindre jeg sir det? Redt senge? Vasket gul efter den svinske hvalp? Gjort badeværelse rent? Samlet op efter den skide hvalp? Passet heste? Redet heste? Striglet heste? Ordnet heste?

Nej, der gør ikke!! :flammer: :flammer: :flammer: :flammer: :flammer:

I morgen gir jeg op - og gør det jeg plejer - så må det jo for helvede gå som det kan!

Det er ikke engang fordi jeg plejer at gør al det her - men man kan øjensynlig ikke foretage sig noget, hvis jeg ikke gør noget.
Hvis jeg ikke rører en finger, så mener man nok, at så er dt fordi der ikke skal gøres noget.
Og det er sgu for helvede de samme ting hele tiden?! :fy:

Men om jeg fatter det skal være på den måde??? :loneb:
Det gør mig sgu godt nok pissesur!!!!!
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Jeg er i din lejr nu, og synes også at det er røvsygt at jeg ikke kan begynde på hardcore genoptræning endnu.

For hvor længe kan en rygs led sidde lidt forkert, og hvor lang til vil musklerne være om ikke at bære nag mere, og tage og slappe lidt af?

Jeg vil RIDE - og jeg kan på gode dage - skridte lidt.
:ras: >:(

Idag ville jeg forkæle mig selv lidt med en gang blid massage på jobbet - big mistake! Så nu ligger jeg er med is på, og er spændt på om jeg har fået tilbagefald, eller bare er ultraøm :hva:

....skal vi bytte ryg lidt Lone?

Min hest bliver heldigvis vartet op hverenten jeg er der til at klø den på mulen eller ej - og min mand er også selvkørende.
Så de dele af tilværelsen vil jeg ikke bytte.
Lone

Post by Lone »

[quote:2a9416ca79]For hvor længe kan en rygs led sidde lidt forkert, og hvor lang til vil musklerne være om ikke at bære nag mere, og tage og slappe lidt af?
[/quote:2a9416ca79]

Længe, Julie, længe...

[quote:2a9416ca79]....skal vi bytte ryg lidt Lone?[/quote:2a9416ca79]

ja, lad os da endelig det!
Jeg må ikke få øvelser til genoptræning, jeg må under ingen omstændigeheder ride endnu, jeg kan max sidde ned 15 min, ad gangen - så må jeg gå lidt rundt, jeg står op og arbejder på mit arbejde (hæve/sænkebord - og så må jeg ikke løfte, bære osv osv.

Og så møder jeg kiropraktoren 2 gange om ugen og det er fandeme dyrt!!

Vi har sådan et kuglebassin med opvarmede plastickugler - det prøvede jeg igår - det hjalp sgu lidt!
Desværre havde jeg meget svært ved at kravle op og ned - så det trak lissom ned.
Men jeg må gå ture
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

...kun 2 besøg om ugen hos kiropraktoren? Du lyder til at have det rigtigt skidt.
Den første uge gik jeg dagligt - de dage jeg kunne gå.
2. uge hver 2. dag.

Har du ikke en forsikring, der dækker kiro'en? Feks. en ulykkesforskring eller helbredsforsikring igennem arbejdet?
For ja, det er meget dyrt.

Jeg skal have is på min lænd, det hjælper dejligt!
Du har kuglebassin? Hvad dælen er det? En Lollandsk specialitet?

Min første genoptræningsplan fik jeg igår - den er temmeligt vattet. Men jeg er "ikke stabil nok" til feks swiss-ball træning. Øv.

Forøvrigt har jeg tænkt mig at bruge en swiss-ball som stol på arbejdet når jeg engang er fin ryggen igen.
Det skulle give dejlig bevægelse hele tiden til de små djævelske muskler i sæde-lænde-regionen. Ide til dig?
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:8c54ef37b4="LoneSchannon"][quote:8c54ef37b4]For hvor længe kan en rygs led sidde lidt forkert, og hvor lang til vil musklerne være om ikke at bære nag mere, og tage og slappe lidt af?
[/quote:8c54ef37b4]

Længe, Julie, længe...

[/quote:8c54ef37b4]

:-(

Det er jeg ked af at høre.
Hesten bliver federe, og manden keder sig.

>:(
Lone

Post by Lone »

Det var nu ikke for at starte en konkurrence om hvem der havde det værst.
Mange har det værre end mig - utvivlsomt også du.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:995a407f05="LoneSchannon"]Det var nu ikke for at starte en konkurrence om hvem der havde det værst.
Mange har det værre end mig - utvivlsomt også du.[/quote:995a407f05]

Konkurrence?

Næh, jeg er i absolut bedring, er bare meget utålmodig, jeg anede at den slags tog så lang tid.

Nej, jeg undrede mig bare over at du ikke går oftere hos kiropraktoren - hvis han da hjælper.
Jeg fik rigtig god lindring af det - og fik vist rettet leddene ret hurtigt - så de er næsten fine nu. Så selvom det er meget køreren frem og tilbage, så var det bestemt besværet værd.

Det var vist bare det jeg mente.... ikke andet.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

[quote:d135ef8972]"gir du hestene halm?"
"gider du støvsuge?"
"gir du hestene hø?"
"gider du gi hundene vand?"
"hvornår fodrer I?"
"skal hestene ikke ha mad nu?"
"har I ikke fodret endnu?!"
"gider I liiige stå op og fodre?"
"vil du slæbe ditten og datten?" [/quote:d135ef8972]

Er du HELT sikker på at ingen af disse ting ville blive gjort, hvis du holdt mund? :ehj:

Nå - jeg kan sgu godt forstå at det er afsindigt frustrerende at være invalideret pga en dum ryg. Jeg ville blive rablende vanvittig, er jeg sikker på :nej:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:e45a15cef1]Og blir her måske støvsuget ,medmindre jeg sir det? Redt senge? Vasket gul efter den svinske hvalp? Gjort badeværelse rent? Samlet op efter den skide hvalp? Passet heste? Redet heste? Striglet heste? Ordnet heste? [/quote:e45a15cef1]

Faktisk tror jeg, at tingene alligevel BLEV gjort, om du holdt din mund...de ville bare blive gjort 1-12 minutter EFTER du ville have gjort det og/eller i en anden rækkefølge, på en anden måde og i det hele taget: anderledes.

Men jeg føler godt nok med dig (og med pauillacine) jeg har aldrig selv haft ondt i ryggen så meget som et sekund og har derfor ikke noget at sammenligne med, men det lyder som en drøj omgang, når man hverken kan ligge, stå, sidde eller ride.
Stakkels jer - måtte I snart få det bedre.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply