Halloooo......... Det er altså maj!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by MetteboDeluxe »

Jeg gider ikke være syg (depression) mere. Syntes min medicin virker, derfor begynder jeg så småt at tænke jeg vil kigge lidt efter arbejde. Så ender jeg da ikke med at blive raskmeldt til ingenting.

Men hvad kan man blive som ufaglært? Jeg er uddannet pædagog (og god til det), jeg skal bare ikke have et arbejde, hvor man på den måde er fælles om alting. Jeg trives bedst med mit eget område og så gerne flextid og mulighed for hjemmearbejde :jeanie: Det sidste er drømmen, men jeg tror nu også jeg kunne trives på en fabrik eller lignende. Selvfølgelig gerne til en god løn :linski:

Kom frisk med nogle gode idéer.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Stimata Doamna »

Her er det en fin mandag med blå himmel og solskin, men heeeeey, det er jo også Alfas fødselsdag :hhansen: :jeanie:

Dagen har naturligvis budt på kage

Image

Og græs - vi starter langsomt op efter et par indlæggelser på dyrehospitalet

Image

Og datteren blev også gået tur med - der er stadig fart under sutter på den gamle!


Image

Hm, over sutterne....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Pia »

Hun ser nu godt ud hende Alfa.

29 år er en ret flot alder for sådan en hest, der har været brugt så meget. Noget må du jo gøre rigtigt ;)

Skal du med ud og ride islænder den 30?
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Stimata Doamna »

Det er i hvert fald ikke til at se, at hun nær havde stillet hesteskoene 2. påskedag :hhansen:

Vil det sige, at jeg skal pakke ridetøj? Eller kan man bare dukke op i civilt?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by nanna1979 »

Har været nede på sommerfolden og sige hej til pony og CO :elsk:

Image

Image
:elsk: :elsk: :elsk:

Datteren var også med - og hun var populær :jeanie:
Image

Se venligst bort fra at min pony er skalperet :minna: :hhansen:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by HeidiO »

Dejlige gule muler :elsk:

Ja, det er ikke skidekønt med sådan en stakkels skalperet pony, til gengæld gror det lynhurtigt ud igen og manen bliver så pæn bagefter. Så det er ventetiden værd :-)
Heidi
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by nanna1979 »

Tak - og nej kønt er det ikke, men det kan være en nødvendighed :mettebo: :mettebo:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by Frieser9460 »

Tillykke med Alfa... hold da op, hvor hun holder sig godt for en 29-årig dame. :respekt:

Og sikke nogle dejlige gule muler, Nanna. :elsk:

Hjemme hos os har vi været i tænkeboks og har truffet en temmelig trist og træls, men nødvendig beslutning...

Hvis ikke kæresten inden udgangen af maj måned har udsigt til nyt job (og der skal nok desværre et mirakel til, er jeg bange for), bliver Stuntman, Falle og sandsynligvis også Bernhard sat til salg i næste måned. :ked: Vi er nødt til at erkende, at en omlægning af hesteholdet er nødvendig, hvis det ender med, at kæresten pludselig ender på dagpenge... :ked:

Hvis hestene så bliver solgt, inden kæresten får et arbejde, bruger jeg nogle af de penge, vi får ind via salget, til at købe mig endnu en Fell pony. Fire ponyer, som vi selv kan træne osv., kan budgettet i hvert fald godt klare, også hvis kæresten ryger på dagpenge, og så har alle en ven på deres egen størrelse at gå sammen med + jeg får forhåbentligt noget at ride på.
Når så kæresten engang finder et nyt job, kan vi bruge nogle af de penge, vi sparer, på at han kan komme til at gå til rideundervisning, og så må vi se på en hest til ham engang på sigt, når han har lært at ride sådan rigtigt.

Hvis vi derimod er heldige, og kæresten får et job, før hestene bliver solgt, piller vi salgsannoncerne ned og får begge de to store basser sendt i træning ved en prof... så må vi se, hvordan vi fungerer med dem ridemæssigt derefter. Jeg vil jo sådan set allerhelst kunne komme til at fungere med det, vi har, for jeg bryder mig ikke om sådan at gå og købe og sælge. Når jeg køber en hest, er det med det udgangspunkt, at den skal blive boende hos mig resten af sit liv.

Men nu må vi jo se, hvordan det ender...

Lige nu skal jeg i første omgang bare forberede mig på at lave de der forbistrede annoncer, jeg slet ikke har spor lyst til at skulle lave...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by misssophie »

øv, det er nogle rigtigt tunge beslutninger Frieser... håber i slipper for at skulle sælge

læg nu ud med at smide billeder og info af de pågældende heste herind, det kunne jo være at der var nogen på strigler der kendte nogen...
Misssophie
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Halloooo......... Det er altså maj!!!

Post by MetteboDeluxe »

Øv Frieser! Jeg kan godt forstå det er dem du vælger at sælge, hvis det endelig skal være. Men det ender da med du må skifte navn så :linski:
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply