November

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

Susmh wrote:Hej udlandet, det lyder godtnok som et mareridt, godt at han kan se sønnen, men hvorfor kun 1 gang om måneden, det lyder helt absurd i mine ører.

Den ikke så psykisk stabile mor kom bare ikke hjem en dag. Väk var hun (igen) Min sön gik til statsforvirringen, de var så rimlig hurtige. Men imellemtiden var barnet blev fjernet af kommunen. Det fik han först at vide derinde. Moderen mödte op med 2 fra kommunen, de havde ikke oplyst om at han var fjernet. Vi ved ikke helt hvad der er sket, men hun ser ham bare 2 timer om ugen i plejefamilien under overvågning. Da mit barnebarn nu "sorterer" under kommunen er alt i deres magt. Og de er forsigtige. Jeg forstår dem, hun har jo fortalt alt muligt underligt om min sön. De har så forstået at det ikke er sandt og de har lavet en procedure fejl ved ikke at oplyse min sön om at han er fjernet. Aftalen blev så at han skulle se ham 1 time om måneden i 3 mdr. Der skulle väre en speciel börnepsyk med. Men det er ändret, i dag var der min ex-svigerdatters familie konsulenter med i stedet. Lykkelige var vi, det er jo dem drengen kender. Og også min sön, han/vi mödte dem dels i statsamtet og dels har de väret der da min sön tömte hans ting ud af lejligheden. Noget der blev ordnet efter statsamts mödet. Virkelig 2 kanon fine damer :elsk: Mange siger at min sön skal kräve mere tid, men det fungerer ikke. Först mister han sin far, så sin mor. Han må väre forvirret. Men nu må vi se efter idag, måske ändrer de sig. De har jo virkelig et forklarings problem, men samtidig er jeg glad for at de har ageret. Hvor var de i den frygtelige Tobias sag der er omtalt igen lige nu. Hvor var de da en far i Jylland solgte sine 2 små piger? Jeg er faktisk glad for kommunens beslutning i denne sag, hun er ikke i stand til at have ham. Min sön kan ikke have ham på fuld tid. Han stod jo pludselig uden noget sted at bo da damen ikke kom hjem. Han havde ikke adresse der, hun måtte ikke bo sammen med nogen. Men lejligheden har stået tom, vi ved ikke hvor hun har opholdt sig siden aug. En meget lang og besvärlig sag, gennemtäret af lögne. Men nu har vi lärt at hun altid har fundet på de mest utrolige historier. og hvorfor hendes familie ikke vil se hende. Det er bare så trist, jeg har stillet op for hende i h og r. Men men.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November

Post by aribeth »

Helt fantastisk dokumentar på DR2... (elsk)
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November

Post by misssophie »

Yay, firhjulstræk og oliefyr


erstat det med turbo og oliefyr,- så er vi ved at være der ...
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November

Post by 99E »

misssophie wrote:erstat det med turbo og oliefyr,- så er vi ved at være der ...

Turbo er ikke nødvendigt her. Firhjulstræk er...

*Spiser M&Ms med peanutbutterfyld*
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: November

Post by HeidiO »

Kigger vinterstøvler - hvorfor er det så svært at finde de helt rigtige?

Har besøgt en stor skobutik i dag, uden at finde de rigtige. Dem jeg faldt for kunne jeg ikke passe, min fod er for bred, øv :naese:
Resten jeg prøvede var sådan lidt lala i pasformen synes jeg, men hvis støvlen skal koste 1500 kr. så vil jeg have noget der sidder godt fra starten, og ikke nogen man overvejer om man kan leve med... iøvrigt synes jeg at støvler er blevet vildt dyre.

Må besøge flere skobutikker i morgen :traet:
Heidi
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: November

Post by Mia »

Ane wrote:
Mia - hvordan går det med den grå det nye sted?


Det går rigtig fint synes jeg. Han lader til at trives, og jeg synes, at han er så gående bedre end nogensinde :elsk: Var glad for at stå med ham i Hit-Aktiv, men han er bare så bedre gående, og har fået langt mere bevægelighed i hans skuldre :-)


Og jeg har stadig en forkølelse til salg, eller den bortgives med bonus, som f.eks. heksehyl eller tivoli-stænger....
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November

Post by aribeth »

verdens travleste og mest stressede uge er i gang... Keld er kørt på kursus med overnatning og lige nu skulle jeg have siddet på seminariet og have undervisning i Olga Dysthes "Det flerstemmige klasserum", men nej nej... lige som jeg satte mig i bilen for at køre mod Nørre Nissum ringede børnehaven og fortalte at Max var faldet ned af en stol og havde slået hagen og der var hul! Så mig ud og hente Max, undgå at besvime ved synet af gabende hul ind til fedt og ting som IKKE bare var hud og kød, køre til lægen... vente i en halv time med Max der fik det bedre og bedre på trods af hullet gabte mere og mere... Lægen fik ham tapet sammen... hjem med ungen og i mellemtiden ringede dagplejeren at Milo havde diarré... Milo hjem... to børn hvor den ene er træt og uoplagt og hvor den anden skulle have været i børnehaven og brænde sit krudt af... ingen mad i huset fordi ungerne skulle have spist hos mormor da jeg først ville være kommet hjem klokken 19.30.... Keld kommer først hjem i morgen aften og jeg SKAL afsted imorgen tidlig klokken 6.00 åh SUK!
Som om den her uge ikke havde været sindssyg nok uden børn der bliver syge og kommer til skade.. og hvad fanden gør jeg med seminariet imorgen?!?!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: November

Post by mathea »

aribeth wrote:.... Keld kommer først hjem i morgen aften og jeg SKAL afsted imorgen tidlig klokken 6.00 åh SUK!
Som om den her uge ikke havde været sindssyg nok uden børn der bliver syge og kommer til skade.. og hvad fanden gør jeg med seminariet imorgen?!?!


God bedring til ungerne.

Kan mormor ikke smutte forbi med maden som ungerne skulle have haft hos hende? og så kan du overbevise hende om det er smadderhyggeligt hun bliver og overnatter, og tager en dag med ungerne i morgen? (skænk evt rigeligt med rødvin til maden, så det at køre hjem ikke er en skidegod idé)

Super god massør til Rosé i går, stor ros til hestens muskulering til trods for hun det er begrænset hvad vi har lavet, udover genoptræning, i den sidste meget lange tid. :jeanie:

Bud modtaget på fars hus af en der vil rive det ned og bygge et nyt - det er mærkeligt at tænke på, men som jeg sagde til min søster: man kan jo heller ikke sælge folk en bil og sige at de ikke må sætte en trækkrog på.....eller spoilere
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November

Post by aribeth »

Mormor har tilbudt at komme med mad!! YES!

Men imorgen skal hun på arbejde... fandeme for dårligt at jeg har forældre som endnu ikke er gået på efterløn...
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: November

Post by Pia »

SIkke da en lortedag Katrine, jeg hadede også de dage hvor det hele gik i ged og jeg ikke kom på seminariet.
Men så har Max da fået det obligatoriske børnehave-ar :hhansen:

Vores vaskemaskine er gået i udu, så nu har jeg købt en ny smart satan, der laver kaffe hvis man spilder vand på den :skoer: A+++ og med stor kapacitet,, så vi også kan vaske dobeltdynen selv. Desuden har den sådan en smart dampfunktion der slår bakterier ihjel og jeg ved ikke hvad. Smart smart.

I dag har ellers bare været skide irriterende, med ondt og kvalme og øvhed. Nu har vi dog hygget lidt i stuen alle sammen, med levende lys og legetøjskataloger, så går det hele jo alligevel :elsk:
Post Reply