Husk at leve, mens du gør det...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Godzilla »

aribeth wrote:du er sikker på du ikke allerede ER gået hinsides, ikke Gunilla?

Næ, jeg føler mig virkelig uvirkelig. Sådan nærmest SPACY?

Måske er jeg blevet til et spøgelse? Mon der er nogen som kan hjælpe mig over på Den Anden Side?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Godzilla »

aribeth wrote:du er sikker på du ikke allerede ER gået hinsides, ikke Gunilla?

Næ, jeg føler mig virkelig uvirkelig. Sådan nærmest SPACY?

Måske er jeg blevet til et spøgelse? Mon der er nogen som kan hjælpe mig over på Den Anden Side?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Nina »

Årh Gunilla....

NOPE - jeg kommer ikke med en opskrift på at gå "hinsidan" - eller noget.

Men Flynderupgaard - dét er et skønt sted!

De småtykke koner, der serverer "rigtig mad", fra da jeg var knægt - de er sq herlige! :jeanie:

Jeg har fået byggrød med smørklat, sukker og kanel serveret der - og det var GUF!. :aribeth:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by aribeth »

det lyder ellers som et fantastisk spisested!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Godzilla »

aribeth wrote:det lyder ellers som et fantastisk spisested!


Det er det. Og jeg skal parkere der når jeg skal besøge Daisy & Nikos. Det hjælper lidt på det. Jeg har besluttet at det skal være et ritual at jeg spiser der og drikker kaffe når jeg er hos mine små.

Det river når jeg har været der. Jeg har været rigtig depri i dag. :graed:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by CXEC »

Godzilla wrote:
Det river når jeg har været der. Jeg har været rigtig depri i dag. :graed:


Øv, håber du bliver glad igen snart.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Kikærten »

Jeg er også ved at blive godt tosset af alle de formaninger og restriktioner, som det det offentlige og andre højhellige organisationer (læs: DRF) mener de skal pådutte os.

Jeg æder, ryger og drikker hvad der passer mig (okay kan ikke lide alkohol og cigaretter, men alt sødt glider lystigt ned), og lever jeg så kun til at blive 87 eller 91 i stedet for 102 år, så er jeg alligevel ganske tilfreds. Jeg behøver ikke de sidste 10 år på ble-samlebåndet :peg: I øvrigt er det offentlige skideligeglade med vores helbred - det hele er ren beskatning!
Og samfundet har ikke råd til at vi alle bliver 100 år, og hvis så også alle er raske, hvad skal læger og andre behandlere så leve af?

Men jeg er bekymret over bl.a. DRF som skal til at bestemme hvad vi må og skal i vores fritid - brug ridehjælm, brug sikkerhedsvest :fy: I er en idrætsorganisation og I skal dælme ikke blande jer i min personlige frihed. Godt man ikke har hest stående i en rideklub.

Jeg lever som det passer mig, og så længe det er inden for straffelovens rammer, så rager det ikke andre.
Små gule der kan og vil
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Frieser9460 »

Jeg synes, det er ok, at der oplyses om sundhed (og det modsatte), og jeg synes sådan set også, det er ok med rygeforbud i det offentlige rum, grundet den passive rygning, det udsætter andre mennesker for, men når det så er sagt, mener jeg, det er op til folk selv, hvordan de vil leve.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Godzilla »

Folk som ikke passer på sig selv belaster faktisk samfundet en hel del i form af sygdomme og skader som skal behandles.

Alkohol, rygning, overvægt, sportsskader, andre skader osv. koster dyrt at reparere på. Så helt idiotisk er det ikke at gøre opmærksom på at folk godt kan være ansvarlige og passe på sig selv.

At diverse medier så nærmest elsker at lave forsidehistorier med overskriften: "Din mad dræber dig" olign. er ærgeligt. Viden behøver ikke at bruges til at skræmme folk. Men vi ville nok blive ret vrede hvis vi ikke fik at vide hvis noget er direkte skadeligt. Tænk bare på al den rasen over at tobaksindustrien har tilbageholdt viden om cigaretters skadelige virkninger i årevis. Er der bivirkninger ved medicin bliver folk fornærmede over at lægerne tillader sig at udskrive medicinen, imens de lige tog sig en smøg og åd en pose chips og matadormix.

Cykelhjelm og ridehjelm er en rigtig god ide. Hjerneskader er simpelthen noget rigtig møg at pådrage sig i frihedens hellige navn. Når hjerneskaden så er indtruffet kan man begynde at brokke sig over at behandling og genoptræning ikke er god nok.

Det er ikke kun et spørgsmål om at dø tidligere, men også den belastning man udgør fordi man ikke gider at tage vare på sig selv, bare i minimalt omfang.

Og at staten tager stilling og melder ud er da imo helt ok? Hvor meget frihed er der i at være ex. hjerneskadet, enten pga. traumer eller blodpropper, have rygerlunger eller alkoholskader og så være afhængig af det offentlige?

Modemantraet p.t. er "Tag ansvar for dig selv" og det gælder vel især hvordan vi behandler os selv og andre? Det er da dybt uansvarligt at ødelægge sig selv imod bedre vidende?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Husk at leve, mens du gør det...

Post by Kokjo »

LEV for fanden, og giv gas !

Ja tak til trangia, sol og jordforbindelse

Nejhat til filthjelm og postevand

SKÅL :druk:
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
Post Reply