Nogle gange støder jeg på opskrifter jeg bare ikke kan forestille mig kan være godt
Fx:
Et brev beanæse pulver.
Lav en potion af pulver saucen, men uden smør og kun på vand.
Blend en hel skraldet squash og to mellem store løg, og put i saucen.
Lad det simre imens pastaen koges, og 2 min inden pastaen er færdig, sigtes vandet fra, og pastaen hældes i sauceblanden, blandes godt sammen og koges den sidste tid.
MUMS! og man kan spare på pastaen for grønsagerne mætter meget.
De "klammeste opskrifter"
Re: De "klammeste opskrifter"
Se, jeg undrer mig over:
- Hvor man finder det der beanæse og hvordan man laver det til pulver.
- Hvilken trylledrik man skal lave af pulveret.
- Om det nødvendigvis SKAL være en skraldet squash, eller om en, man har købt, kan bruges.
- Hvorfor man skal blende squashen mellem to store løg, før man putter den i saucen. (Eller hvad der nu står, det er lidt uklart...)
- Hvad en saucebland er.
- Hvor længe "den sidste tid" er. Til man dør?
- Hvor man finder det der beanæse og hvordan man laver det til pulver.
- Hvilken trylledrik man skal lave af pulveret.
- Om det nødvendigvis SKAL være en skraldet squash, eller om en, man har købt, kan bruges.
- Hvorfor man skal blende squashen mellem to store løg, før man putter den i saucen. (Eller hvad der nu står, det er lidt uklart...)
- Hvad en saucebland er.
- Hvor længe "den sidste tid" er. Til man dør?
*Peger på Mikkel*
Kan I se, hvorfor jeg elsker ham?
Kan I se, hvorfor jeg elsker ham?
- Ninie.
It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
den opskrift ser ud til at være i ledtog med nogle af de - æh - måltidslignende ting som ungerne og jeg fik lov at smage på krisecentret, hvor alle vi forskellige kvindelige beboere skiftedes til at lave aftensmad. Som fx skiveskårne agurker og tomater stegt i rigelige mængder stegemargarine og vendt med UKOGT frisk pasta (tortellini) og serveret absolut uden andet tilbehør eller bare krydderier.
Derefter holdt vi op med at melde os til aftensmad når den specifikke kvinde stod for madlavningen.
(faktisk var jeg lige ved at forstå, hvorfor hendes mand slog hende - jeg kunne blive fristet til det samme, hvis jeg jævnligt fik serveret den slags mad )
Faktisk synes jeg, at madlavningsmæssig analfabetisme er trist.
Vi skal spise allesammen - og det endda flere gange om dagen - så derfor må det altså godt være bare lidt godt.
Derefter holdt vi op med at melde os til aftensmad når den specifikke kvinde stod for madlavningen.
(faktisk var jeg lige ved at forstå, hvorfor hendes mand slog hende - jeg kunne blive fristet til det samme, hvis jeg jævnligt fik serveret den slags mad )
Faktisk synes jeg, at madlavningsmæssig analfabetisme er trist.
Vi skal spise allesammen - og det endda flere gange om dagen - så derfor må det altså godt være bare lidt godt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Hvordan har man egentlig fået ideen i første omgang?
Raxacoricofallapatorius
Hvordan har man egentlig fået ideen i første omgang?
Det er et spørgsmål som ikke kan besvares.
Hordan fik man første gang ideen til at smage på blåskimmelost? (nææh, her er noget som er fedtet og væskende og med blå årer og det lugter som sure soldaterstøvler: HAPS, da! Lad os smage på dét!) eller østers? (mumse...det her ligner snot! Ned med dét!)
Der er virkelig mange fødevarer som har krævet en modig eller sulten person til at smage først!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
-
det lyder som sådan omgang syg slankekost nogle ynder at vælte i hovedet... føj!
Misssophie
-
sikkert.
min tåbelige mor var engang på sin egen hjemmebryggede kur som bestod af popcorn og cacaomælk, da det vist nok skulle være ret fedtfattigt...
jøsses...
behøver jeg at sige at det ikke virkede???
min tåbelige mor var engang på sin egen hjemmebryggede kur som bestod af popcorn og cacaomælk, da det vist nok skulle være ret fedtfattigt...
jøsses...
behøver jeg at sige at det ikke virkede???
Misssophie
Denne tråd minder mig igen igen om at jeg jo må være stort set den eneste på Strigler der faktisk spiser pulversovse og andet "ækelt" halvfabrikata
Og det endda med fornøjelse.
Opskriften her lyder dog lidt bizar, men det er mest fordi jeg ikke kan forestille mig at noget med blendet squash kan smage godt..
Og det endda med fornøjelse.
Opskriften her lyder dog lidt bizar, men det er mest fordi jeg ikke kan forestille mig at noget med blendet squash kan smage godt..
Mvh
-Helle
--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
-Helle
--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!