kursus i afvisning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: kursus i afvisning

Post by Pia »

Ane wrote:Jeg synes det er noget fis med alle de narrrestreger og krumspring........ Siden han ikke allerede har luret at spørgejørgen ikke er interesseret må man jo skære det ud i pap.



Yep!

En klar udmelding, er han så dårlig til signaler at han ikke allerede har fanget budskabet, er det vel også mest fair.

Venter man til han har gået og lullet sig ind i en 'hun er alligevel ret vild med mig' følelse, er chancen så meget desto større for han virkelig brænder nallerne og man skal til at afvise mere 'brutalt'.

Og så kan jeg godt forstå mænd siger kvinder er sære og umulige at blive klog på :linski: hvis man i stedet vil rende og ignorere eller komme med små løgne. Hvilket en person som ham sikkert også bare vil tolke, som at trunten spiller kostbar :lea:

Sig det dog som det er.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: kursus i afvisning

Post by mathea »

Enig med Pia og Ane.

Det er faktisk ikke så svært at sige tingene lige ud - det sværeste er nok at tage sig sammen til at gøre det.

Jeg blev engang sådan helt WTF???!!!! da en ny chef pludselig krammede mig - det gjorde han så aldrig igen.....

Og når du nu siger det ligeud så lad være med at pakke det pænt ind i: jeg synes jo du er sød nok osv.... Det er nok at sige: det overtræder mine grænser og jeg bryder mig ikke om det, så jeg sætter pris på du stopper med det
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: kursus i afvisning

Post by aribeth »

Er det ikke at sige det lige ud at krammeri kun er for familie og kærester?
Raxacoricofallapatorius
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: kursus i afvisning

Post by SpørgeJørgen »

som så mange andre problemer, så løste dette sig selv idag. Håber jeg.

indtil idag har jeg benyttet mig af en kombi af Anes og Peds forslag: ladet som om jeg ikke bemærkede at han opførte sig anderledes over for mig end over for de øvrige kvinder på arbejdspladsen, selv behandlet ham som jeg behandler øvrige mænd på arbejdspladsen - samt gjort mig så stiv og så afvisende som muligt overfor det der uønskede krammeri uden dog direkte at have sagt til ham, at det der det vil jeg bare ikke ha at du gør. Med andre ord: håbet at han fattede en halvkvædet vise.
Hvilket han tydeligvis ikke gør, så det var jo oplagt at jeg måtte stramme skruen og gøre det snart.

Idag var jeg så så "heldig" at det daglige opsøge-skamrose-sige tak for idag-tvangskramme-scenario udspillede sig for øjnene af min mellemleder, som jeg har et ualmindelig godt forhold til, fagligt som personligt.
Jeg valgte derfor at inddrage ham idag. Fortælle ham, at jeg fandt det ubehageligt og grænseoverskridende at blive behandlet på den måde og at jeg på ingen måde havde interesse i kollegaen og hans tilnærmelser og tillige fandt det ekstremt pinligt at disse scener skulle udspille sig for øjnene af kollegaer og - endnu værre: kunder.
Men at jeg endnu ikke havde sagt det direkte til den amorøse kollega at jeg ikke ville have det - og faktisk gerne ville have et råd i den henseende inden jeg bare trampede vedkommende meget meget hårdt over tæerne og sagde "skrid, pomfrit. Du har ingen interesse som andet end en kollega"
Så nu vil mellemleder tage sagen op med ham "mand til mand" ved førstkommende lejlighed.
Han tog det faktisk overraskende alvorligt.

Og jeg føler mig kun lidt dum.
:hhansen:
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: kursus i afvisning

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Sig mig, er jeg virkelig den eneste der godt kan finde på at kramme mine kolleger? I gennemsnit tror jeg da, at der sniger sig kram ind dagligt.
Måske er jeg sådan én, som SpørgeJørgen bliver irriteret på?
/SL
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: kursus i afvisning

Post by annetteB »

men krammer du dem fordi du er småvild med dem - eller fordi det er din natur at kramme folk?
så vidt jeg kan læse, så render den der kollega ikke og krammer alle og enhver på arbejdspladsen?
(og det er vel dét der er problemet for spørgejørgen: at krammene så tydeligt er udtryk for en uønsket interesse)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: kursus i afvisning

Post by Skjold (Tidl. SL) »

annetteB wrote:men krammer du dem fordi du er småvild med dem - eller fordi det er din natur at kramme folk?
så vidt jeg kan læse, så render den der kollega ikke og krammer alle og enhver på arbejdspladsen?
(og det er vel dét der er problemet for spørgejørgen: at krammene så tydeligt er udtryk for en uønsket interesse)


Jeg krammer og "nusser" lidt på de fleste, uden at der er mere i dét.
Om et er min natur ved jeg nu ikke lige - det er en tillært færdighed! Og det er faktisk rart at kunne lukke folk derind. Nå, nok om dét..

Kan også SAGTENS forstå SpørgeJørgens problem - jeg studsede bare over, at der tilsyneladende slet ikke er nogen af jer, der krammer lidt på jeres kolleger!
/SL
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: kursus i afvisning

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Hov, dobbeltpost.
/SL
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: kursus i afvisning

Post by Ane »

jeg kan godt finde på at kramme kolleger.. men jeg er nogenlunde sikker på at de ikke har noget imod det. Det sker nu ikke så tit (og lige nu sker det ikke, fordi jeg ikke går på arbejde).

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: kursus i afvisning

Post by mathea »

jow jow - der er da nogle jeg krammer - men jeg krammer som udgangspunkt ikke mine kolleger. Det er da dejligt at kramme - det er ikke sådan jeg er berøringsangst.

Jeg synes den gamle 'given-hånd' er faldet lidt af på den og så gerne at det vendte lidt tilbage i stedet for krammeriet
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Post Reply