Hvordan siger man lige det?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by JulieT »

Ja, jeg tror også, det var sådan, David fik vores børn til at spise det. Aaaaadr.


Julie
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by lonek »

Hehe! :atengstedt: -Jeg morer mig lidt nu...

Har i øvrigt valgt at købe sække med foder til de to af mine, der i øvrigt er de eneste to i stalden der får korn. -de andre klarer sig på tilskudsfoder og wrap.

Det er så nemt, Nynne må ikke få støv -og det er der jo i så'n en omgang valset korn af tvivlsom kvalitet. Så hun skal lynhurtigt over på et fuldfoder fra Hippolyt. Mens ham den gamle skal have noget senior foder - det er så tilskuds- så skal jeg vel egentlig også købe noget majs (flager eller poppet) når nu han får så meget korn... :ehh: Han skal jo højst have et kilo af det fra Hippolyt - Pt får han de der 4 kg korn sammen med en ½ l tilskud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by Stimata Doamna »

Det er godt nok meget korn... Alfa (aktiv pensionist på næsten 27) får max. 1 kg havre om dagen. Jeg har ikke vejet det, men det svarer til en halv skuffefuld på vores gård. Derudover får hun vitamin-/mineralblanding samt hø og/eller wrap. Jeg opvejer arbejde med en kvart til en halv liter müsli afhængig af intensitet og varighed. Hun ser pæn ud - også mht. foderstand :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by JulieT »

Ja, normale mennesker koger sgu da havregrød i køkkenet :brok:


M.h.t. majs, skal man være opmærksom på at de faktisk indeholder mere stivelse (eller i hvert tilfælde lige så meget) som havre, så man skal ikke supplere med majs, hvis man er bekymret for korn p.g.a. stivelse.


Roepiller er et hit, men besværlige. Mine heste får wrap, salvimin grøn og sojaskrå.


Julie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by JulieT »

Fordi den er muggen, jo :mur:
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by JulieT »

Hvor skrev jeg at den koges i køkkenet?
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by JulieT »

Ja, det mente jeg jo også nok lige, at jeg skrev.

:linski:
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by lonek »

Nårh, jeg har snakket med en Hippolyt dame - og bestemt mig for, kornet kommer helt ud (igår) og så bliver de langsomt trappet op i det nye foder - Wrap'en er som den plejer, så det er nok for at holde maven igang. Faktisk får de allerede roepiller, men det er så lidt, så jeg ikke har nævnt det! De får to store skefulde opblødte piller... (Hippolyt-damen var lidt efter mig - ældre heste må ikke få mere end et kilo korn om dagen, da deres fordøjelse ikke kan kapere det... Vidste jeg egentlig godt, men det er bare det der med at træde ind på andres enemærker. Som jeg føler lidt det er med mit opstaldningssted og fodringen.) Men jeg har det rigtig godt med de nu får noget andet foder! -Selvom der nærmest bliver kigget ned på mig, fordi jeg har købt noget så dyrt foder... :plop:
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by lonek »

Det var en jeg ringede til, som jeg fandt på deres hjemmeside - troede jeg ringede til hende Louise, som har Jylland, men hun hed vist Claudia og havde Sjælland...
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Hvordan siger man lige det?

Post by BeritH »

lonek wrote:Det var en jeg ringede til, som jeg fandt på deres hjemmeside - troede jeg ringede til hende Louise, som har Jylland, men hun hed vist Claudia og havde Sjælland...


Få lige checket din fodersammensætning af en uvildig, hvis du vælger at bruge Hippolyt, det kan være rigtig svært at dække hesten korrekt ind med det foder.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply