når man skal finde en kæreste....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by aribeth »

men det er nok bare mig der er unormal når jeg har en idé om, at folk da vel ikke gifter sig eller får børn med eller noget så stort i den stil, med en som man ikke mener er den helt og aldeles mest fantastiske i verden...

Jeg ved bare jeg er glad ved min mand... helt vild glad... og vi har været sammen i 15 år nu jeg tæller efter...

jeg har da haft en håndfuld kærester før det... men hvis man kan regne, så kan man også godt se at det må have været inden for en forholdsvis kort periode de kærester har været der... :hhansen:

Måske var jeg bare heldig at jeg dumpede ind i ham i byen en dag? og heldig med at jeg satsede på at han kunne være kærestemateriale, inden jeg fik fundet ud af om han nu passede til aaaaalllllleeeee de der punkter som en kæreste skal leve op til (alle har vel nogle krav...) men derimod fandt ud af hen af vejen, at han VAR alle de der punkter jeg ønskede mig og meget mere til... mens vi så kærestede....
TÆNK sig hvis nu jeg ikke havde turdet hoppe på ham (ikke i bogstavelig forstand :linski:) den dag i byen... så havde jeg måske aldrig fået min eneste ene!
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by misssophie »

mine krav er:

god kemi,- ellers stopper den allerede der
han skal være et godt menneske
kunne lide dyr
have hovedet med sig
være til at regne med
ikke fysisk frastødende
humor
ligefrem og ærlig

ham den langhårede passer godt til kravene,- så må man leve med at han er skiiidestædig og har temperament... (de to ting har jeg jo også...)
Misssophie
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by sinesmølf »

jeg føler mig lidt som et ureflekteret paphovede når jeg læser den her tråd. Det er jeg sikkert også :lol:

jeg ville bare have en at more mig lidt med, når nu alle mine vennider var ny forelsket og ikke rigtigt havde tid til mig. Jeg havde været til fester med U men aldrig talt med ham. Jeg vidste han var sjov, mega lummer og blevet røvrendt af en kæreste for et årstid siden, også virkede han som det bedste bud på en man kunne more sig med.

alle mine kasser for hvad jeg ville have passer ikke på U.
jeg kan ikke lide store mænd, U er alt for høj, kan kun lide at være ude når det er lunt og vind stille, er dybest set voldsomt kræsen, jeg syntes voksne kræsne er nederen.
Vi har et meget lille interessefælleskab, vores menneskesyn er heller ikke spcielt ens, hverfald ikke når man ser hvordan vi gør. Nogen gange er det smadder bøvlet vi er så forskellige, men jeg vil faktisk ikke have en anden.

jeg havde atså ikke en kategori for at han skulle være et godt menneske, jeg kunne i min vildeste fantasi ikke forstille mig blive kærester med en jeg syntes var en idiot. I øvrigt jeg har haft en enkelt kæreste inden U, som jeg godt vidste jeg ikke ville beholde til evig tid. Han var da meget sød og jeg kunne også godt lide hans venner. Så har jeg haft nogle meget korte forhold, jeg havde som ung tilsyneladende et førstehånds indtryk som udstrålede dum og liderlig -poogift det er godt nok ikke særligt konstruktivt.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by Frieser9460 »

Jeg er bare så misundelig på folk, der stadig er ellevildt forelsket i deres mand eller kone selv efter 10-15 års ægteskab eller mere...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by 99E »

aribeth wrote:Måske var jeg bare heldig at jeg dumpede ind i ham i byen en dag? og heldig med at jeg satsede på at han kunne være kærestemateriale, inden jeg fik fundet ud af om han nu passede til aaaaalllllleeeee de der punkter som en kæreste skal leve op til (alle har vel nogle krav...) men derimod fandt ud af hen af vejen, at han VAR alle de der punkter jeg ønskede mig og meget mere til... mens vi så kærestede....
TÆNK sig hvis nu jeg ikke havde turdet hoppe på ham (ikke i bogstavelig forstand :linski:) den dag i byen... så havde jeg måske aldrig fået min eneste ene!

Altså... Jeg kan godt høre, du ikke rigtigt synes det holder - det der med ikke at "prøvekøre" kærester.
Det virker som om du synes, det er noget PJAT og er sådan lidt dumt i det.
Og det lyder også som om du faktisk har svært ved at forstå, at for nogen er det... Bare ikke en option at gøre som dig.
Ikke fordi de ikke "må" eller fordi det er "fy og forkert" at have kærester eller for den sags skyld fordi det er "umoralsk" at bolle sig gennem et par sjove uger inden man afklarer kæresteforholdet.
Men fordi det... Ikke er rigtigt? Ikke føles rigtigt dernede i maven, hvor det skal føles rigtigt...

aribeth wrote:Men sådan håber jeg da vi alle har det med netop ham vi elsker? Sådan har jeg det da med keld... Jeg kan ikke forestille mig en anden jeg ville være sammen med, alene af dne grund at så ville det ikke være Keld, som er perfekt på alle punkter, for mig.

Det er forhåbentlig ikke noget unormalt i...

Der er tilsyneladende noget unormalt i IKKE at savle over filmstjerner eller den slags.
Det er egentlig også min oplevelse...
Det er tilsyneladende en Almindelig Relationsbekræftende Aktivitet at diskutere hvaffor en film/musik/TV-stjerne, der er lækrest i verden.

Frieser9460 wrote:Jeg er bare så misundelig på folk, der stadig er ellevildt forelsket i deres mand eller kone selv efter 10-15 års ægteskab eller mere...

Vi har et par venner, der har været gift i... Over 20 år... Det forhindrer ikke kvinden i at slutte et nytårsbrev med "He is also the sexiest man I know..."
Way to go. De har et forhold, jeg godt gider prøve at leve op til...
Også selvom jeg ikke aner om de "prøvekørte" hinanden før de "blev kærester".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by JulieT »

Jeg prøvekørte altså heller ikke David. Hvis jeg havde ventet med at tage ham i kraven, ville han jo være stukket af i mellem tiden :D


Julie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by aribeth »

nej Ninie… det er forkert, jeg synes hverken det er noget pjat eller lidt dumt i det… jeg har heller ikke svært ved at forstå at nogen gør det på andre måder end mig… der er også dem der bare bliver kærester med folk hvor de ikke føler DET… dem forstår jeg også godt… men det er meget langt fra mig…

Men jeg synes det lyder på dig som om at du tror, at fordi man ikke gør som du har gjort, så kan man ikke have nogle kriterier i forhold til ens kæreste, man springer på hvad som helst, og man kan i hvert fald ikke være lige så rigtige kærester som du er med Mikkel hvis man faktisk allerede første, anden eller tredje gang man møder personen kysser med personen… eller endda har sex med personen!

Der skal være DET der ved personen for at det kan være kærestemateriale… tro mig hvis du kan… DET der har faktisk været ved dem jeg har været kærester med… hvis DET allerede dukker op en af de første gange man møder personen, jamen så er man måske heldig? Hvad ved jeg? Men det er bare sådan at det kan faktisk godt lade sig gøre at man føler DET ret hurtigt i processen… og DET mener jeg er alt afgørende for om man kan indlede et kæresteforhold… så kan det jo godt være der er andre kriterier man ønsker sig fra en kæreste som man så hen af vejen finder ud af denne person ikke har… så må man jo vurdere… er det besværet :linski: værd, eller kan man ikke leve med det…

Jeg har siddet og talt lidt på mine kærester igennem tiden og sådan… set på hvordan og hvorledes… og faktisk kendte jeg dem alle godt inden jeg begyndte at gøre ting med dem som man ”kun” gør med kærester, de var en del af vennekredsen… bortset fra Keld… ham havde jeg faktisk kun mødt to-tre gange før jeg gik med ham hjem… men der var det der DET… og en masse andre ting… nogle mennesker kan hurtigt finde ud af om mange af deres kærestekriterier bliver opfyldt på relativt kort tid… og så er det jeg mener at det er ret heldigt at jeg turde satse på trods af at jeg ikke kendte ham der Keld 110% før jeg spurgte om vi skulle være kærester!
Jeg tror ikke der er noget særlig unormalt i at kende sin kæreste rigtig godt inden man bliver kærester… min mor og hendes mand arbejdede samme sted i et år inden de fandt ud af de ville være kærester. Mit ene hold naboer har kendt hinanden siden 1. klasse! Blev kærester i 10…

Jeg har meget sjældent deltaget i den aktivitet der hedder ”savle i fællesskab over kendismennesker” Dorthe forstår at gøre det på den rigtige måde… med hende kan jeg godt engang imellem synkronsavle over Johnny Depp… og så har jeg en skægfetish… ja jeg synes noget skæg er mega sexet, så jeg kan godt se en mand med skæg og tænke ”ham der er lækker” (heldgit Keld har skæg, og spørgsmålet er om ikke jeg i virkeligheden er så vild med skæg fordi Keld har skæg) men hvad har det egentlig med kærestesnakken at gøre? Jeg tænker jo ikke ”ham der vil jeg knalde og smide Keld ud og være kærester med uanset om han er en DFstemmende dyremishandler der kun spiser frikadeller og slår på børn, bare fordi jeg synes han er lækker når jeg kigger på ham… det er jo KUN relevant, hvis ens eneste kriterie for en kæreste var om han var lækker at se på... og det er trods alt de færreste som KUN vælger kæreste ud fra hvad de ser... så derimod er det nok oftere "kun" sex man søger i den situation.

Jeg kan huske dengang mine veninder i 9. klasse ville snakke om lækre fyre (Beverly Hills (ej det var vist før 9. klasse) og den slags) der sad jeg bare helt uforstående … og så blev jeg spurgt hvem jeg godt kunne lide… så sagde jeg bare Mick Jagger… ! ok… han faldt RET meget udenfor ”kendte folk som man må synes er lækre” skalaen, fandt jeg ud af… fint med mig…!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by aribeth »

hvad menes der i øvrigt med at prøvekøre?!det skal jeg altså lige være helt sikker på?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: når man skal finde en kæreste....

Post by JulieT »

Jeg troede, det der med at prøvekøre var alt det, Ninie skrev med at tjekke om han kan finde ud af ditten og datten og om man er enige om diverse, etc. inden man kysser på ham.

Det er ingen hemmelighed at jeg røg direkte på David, trak ham med ned på bunden af den store, grågrumsede Limpopoflod, og rullede ham rundt og rundt, til han lå helt stille :D Så gemte jeg ham under en træstamme, til jeg var gammel nok til at blive gift.


Julie
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Kender ikke

Post by Illum »

Til prøvekørsel, har sgu heller aldrig haft en gangs nætter..

Vi mødes, han har ikke gæld, ingen børn, ingen hustru, fornuftig forhold til alkohol og fremtiden begynder..

Og PS: han sætter ALT til side for mig, igangværende møder, konfrencer ,rejser til østen, hvis det skulle komme til det, som han har gjort siden onsdag kl. 16.35. Og ikke fordi jeg bad ham om det, men fordi sådan er manden MIN

Nu er han sendt på job igen..Har jo hest :hhansen:
Post Reply