Popfugl og hummersnød
Re: Popfugl og hummersnød
*suk* Det hedder altså UDSPIGONERE!
Fæve (færge), uha, det kæmpede min mor en hård kamp for at få mig til at forstå.
-
Jeg kunne bilde min storesøster hvad som helst ind – og gjorde det selvfølgelig.
Jeg husker en dag, hvor jeg insisterede på, at Mickey Mouse havde været på besøg, da jeg var alene hjemme. Hold fast hvor blev hun sur og ville ha’ mig til at indrømme, at jeg løg. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke – heller ikke i dag ;-)
Gad vide hvordan jeg selv har fået så artige børn?
Jeg husker en dag, hvor jeg insisterede på, at Mickey Mouse havde været på besøg, da jeg var alene hjemme. Hold fast hvor blev hun sur og ville ha’ mig til at indrømme, at jeg løg. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke – heller ikke i dag ;-)
Gad vide hvordan jeg selv har fået så artige børn?
Jeg fattede i meget lang tid slet ikke forskellen på Vagn og Vogn og var meget fascineret af at vores landmandsnabo hed det samme som landbrugsredskaberne
-Excuses are the nails used to build a house of failure
-
Min hukommelse rækker slet ikke så langt tilbage,men min datter var til en terminsprøve hvor hun skulle bruge ordet skumringen i en stil. Det den misforstod hun helt og trode det var skum-ringen så hun skrev en fin stil med nogle som sad på en skum-ring hun har stadig en kedelig vending når hun skal til bageren, bliver det hun skal på bageren håber hun vokser fra den vending inden hun bliver 25
en af mine udenlandske kolleger har undret sig meget over det der med at det hedder noget forskelligt når man skal i forskellige butikker:
I Brugsen
til bageren
på apoteket
det er da også underligt
I Brugsen
til bageren
på apoteket
det er da også underligt
-Excuses are the nails used to build a house of failure
Jeg har en kinesisk veninde, der har det svært med ordene brød og brødre
Alt er relativt
Hoho... jeg kom lige på én mere. Min stedfars fætter (!) er født i England, men bor i Danmark. Han sagde i årevis til folk, at han skulle "på mødding" når han skulle til møde. På engelsk: To meet, a meeting. På dansk: Et møde, på mødding. Logisk!
Julie
Julie