Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Replica »

Skive er OP og HEN :D


Ja min mor er herre klog. Og jeg vil gerne have hende med derhen.

Men nu må vi se. Hvis hun minder om Athene er jeg ikke afskrækket.

Altså hun ligner jo ikke en som er fortabt for omverdenen. Hun har da en umiddelbar ro over sig på de nyste billeder. Og selv hvis hun er frembrusende eller let på tå - så gør det altså intet. Det første kan jo med træning aflæres - og en hest som er let på tå gør mig absolut intet :)
ImageImage
mandarie
Posts: 26
Joined: Mon 17. Apr 2006 22:38

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by mandarie »

Hej Replica.

Hvad leder du efter i en hest? Jeg overvejer nemlig muligvis et udlån af min lille hoppe (154 stg). Men åh alle de skrækhistorier man kan læse alle vegne har afskrækket mig temmelig meget...

Hun er 13 år og skal ikke sælges, men jeg har også en lille dreng og skriver speciale, så tiden er temmelig presset og det betyder, at hun kommer i sidste række og det er jo heller ikke rimeligt!

Det aller vigtigste for mig mht hestehold er et godt hesteliv, dvs gode folde og meget foldtid, allerhelst løsdrift. En god fast hesteflok og masser af grovfoder.
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Replica »

Hej Mandarie.

Jamen jeg leder efter en rolig hest - som gider lange ture(evt prøve en langdistance en gang), måske et hop eller to, noget dressur alt efter humør. Altså sådan god allround hygge.
En selvfølge for mig er også jordarbejde og så at lære nyt. Evt klikkertræning - da jeg har god erfaring med det og hunde(og min kære moder fik oparbejdet en del tillid ved hendes unghest ved hjælp af klikkerøvelser..)

Sådan helt praktisk så kan jeg ikke overskue en hest som er højere end 160 - da jeg har haft ødelagt min ene ankel - ved opstigning på en hoppe på 180(har så senere erfaret at jeg har det min fys kalder svage ankler!).. Så gerne en stor pony eller lille hest.
Det må gerne være en hest som "tænder" på stubmarker osv - men den skal være rolig i hovedet, en man kan stole. Bum bum - ja så ønsker jeg selvfølgelig (hvis det bliver lån) at det er over en længere periode(2-3 år).

I forhold til ejer skal der jo selvfølgelig være kontrakt og klare regler om hvad ejer forventer af mig og hvad jeg forventer af dig.

Men hvad er hun for en hoppe? Du må hjertens gerne sætte et par billeder ind :)

Opstaldningen jeg har fundet er som sagt i kort afstand her fra. Løsdrift med hø ad libitum, fodring 1-2 gange om dagen alt efter vejr og aktivitet. Og så er det 3 andre hopper på stedet.
ImageImage
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Stimata Doamna »

Det hedder generelt op til Danmark :lea:

Skive er jo ellers lige min hjemmebane, når jeg altså er på hjemmebane - og det er jeg ikke på denne side af juli :ked:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
mandarie
Posts: 26
Joined: Mon 17. Apr 2006 22:38

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by mandarie »

Hun er en lille araber/varmblodsblanding, ikke så høj, men pt lidt for rund :aribeth:

Jeg har haft hende i 10 år og vi har forsøgt os med lidt af hvert :-) Jeg startede ud med distanceridning og har startet et enkelt 25 km ridt. Siden er det mest blevet til en masse naturridning uden stævnerne.

Jeg havde et par år med en masse parelli træning og fortsatte med klikkertræning og kastede mig til sidst over bent brandrup dressur. Så hun har været udsat for en del. De sidste par år har hun haft en sød pige til at motionere hende lidt og hun har redet efter principperne i klaus schöneigs træningsform.

Så alt i alt kan man vel kalde en en all round hest :ehh:

Hun er en rigtig kælepot og vil meget gerne lave noget, men trives helt klart bedst med en rytter der rider med fine og tydelige hjælpere. Hun har aldrig fundet sig tilrette med den traditionelle dressur, men trives rigtig godt med det akademiske. Da vi trænede mest, kunne hun holde samlingen i skridt og trav med de forskellige sidebevægelser og begyndende piaffe og galoptræning. Det har hun slet ikke muskulatur til nu, men øvelserne sidder der helt sikkert endnu et sted. Hun er virkelig dejlig at være på og når det hele går op i en højere enhed skal man næsten kun tænke sig til næste øvelse før hun er der :elsk:

Jeg har overhovedet ingen ambitioner på hendes vegne, sålænge hun har det godt og befinder sig godt under sin rytter, tror jeg hun er ligeglad med om træningen hedder det ene eller det andet :celeste:

Hun er ikke vant til trafik, jeg har haft hende stående, så vi havde direkte adgang til stor skov og stranden, så der vil nok være noget træning mht trafikken.

Hun er en vågen hest og når hun bliver utryg reagerer hun ved at ile, men jeg har endnu tilgode at opleve hende bukke eller stejle. Hun får nok aldrig nogen stor karriere inden for hverken galopløb eller ridebanespringning, men en god tur på en stubmark og et hop i ny og næ passer hende fint :-)

Hun knytter sig en del til sin rytter og det tager noget tid før hun vænner sig til en ny, det mærker man ved en stiv, ilende hest indtil hun har fundet sig til rette.

Det er en selvfølge for mig, at hun bliver passet med smed, tandpleje osv, hvem der skulle betale hvad i forbindelse med et evt udlån må vi selvfølgelig aftale, lige som en god kontrakt og jævnlig kontakt :-)

Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind her, men du kan sende mig din mailadresse, så sender jeg et par stykker.


Det er måske nok en superegoistisk holdning at beholde sin hest selvom tiden ikke er til det, men jeg vil bare ikke kunne bære at hun skulle sælges og risikere at skifte hjem igen og igen, og det der med at en død hest er en glad hest, det er bare ikke så nemt når det er ens egen :graed:
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Replica »

Hun minder egentligt ret meget om min gamle fuldblodshoppe af sind :) Det er lidt sjovt :D

Min mail er Stesseb@hotmail.com
- send fluks billeder :D
Mht kontrakt så er vi helt enige i at låner selvfølgelig tager sig af det daglige vedligehold(tænder smed og dyrlæge!)

Det lyder faktisk rigtig godt. :heidio:

Jeg er jo selv ude af form - så mon ikke vi kunne starte stille op begge to - og på den måde også bruge tid på at lære hinanden at kende både fra jord og ryg.

Jeg er ikke så bekendt med den akademiske rideform(har indtil nu kun været tilskuer!) men mon ikke jeg kan finde en underviser og nogle gode bøger til at hjælpe mig(os) på vej?!

Hvor holder i til henne?
ImageImage
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Stimata Doamna »

smukke-ped wrote:En af vores hunde er importeret fra Skive..... :peg:


Hvor længe skulle den være i karantæne? :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Replica »

Ped: Det ved man aldrig :) hvad er det for en fyr ham der Goodboy?

Åh sikke mange heste der pludselig er :jeanie:

Jeg venter på billeder fra mandarie - og jeg vil sige at jeg er blevet ret vild med hende ud fra beskrivelsen.

Men det skal da ikke afholde mig fra at høre lidt om de to din veninde har. Har du nogle billeder? Alder, evner osv?
ImageImage
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by LoneR »

jeg elsker folk, der er søde ved mine unger! :elsk: Så nu vil jeg for evigt forsvare dig Ped (hæ) :atengstedt: :loneb: :hhansen: :jeanie: :elsk: :askepot: osse når du skriver mit sande navn og adresse og min mors fornavn

jeg vil osse ¨åne en hest - én til to gange om ugen, som jeg kan forsøge om min ryg kan ride en smule - men den skal bo på Lolland - hæ.
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Hvem vil kigge på ponyhest med mig???

Post by Replica »

Ped: Det er da nogle søde muler - hende sif er en køn lille en :)
Men jeg vil i første omgang ud og snakke med Mariande og se hendes smukke Chiquita :elsk:

Fik lov at smide de billeder ind hun har sendt til mig :) De er fra sidste sommer(hun har vist liiiidt tykkere nu :hhansen: )

Image

Image
ImageImage
Post Reply