Nytårsfortsætter. Har I et?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Rumle
Posts: 88
Joined: Thu 29. Jan 2009 18:10

Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by Rumle »

Ja for første gang i mange år har jeg et nytårsfortsæt.

Jeg har været igennem en rigtig træls periode, faktisk det meste af 2009, med en mand der fik delerium tremens, så og hørte ting der ikke var der. En datter der fik tæv af sin, nu heldigvis x-kæreste og som flyttede hjem igen i den forbindelse.

Det var dejligt at have hende hjemme igen, men desværre var det lige i en af de perioder, hvor manden havde en af sine MEGET trælse flip, så hun gik helt ned med flaget, og hendes depression blussede op igen, både på grund af det afsluttede forhold med x-kæresten og nu også alt bøvlet med sin far.

Hun fandt heldigvis en ungdomsbolig i nabobyen, men havde det ikke godt med at bo alene. Hun er meget tryghedsnarkoman (hun har ADHD i mild grad) Hun startede på SOSU uddannelsens grundforløb, men løb ind i både influenza og bi-hulebetændelse, og desværre fik min mand endnu en periode, hvor han løb ude om natten og så spøgelser, så jeg ikke kunne få min nattesøvn, så jeg sov oppe hos datteren om natten i en periode. Datteren fik for meget fravær på grund af spekulationer om sin far (og sygdom), så hun kunne ikke overskue at tage i skole, så hun droppede ud her i starten af december. Heldigvis skal hun starte igen til februar, for det er virkelig en uddannelse hun brænder for, og jeg er i mellemtiden blevet separeret fra hendes far. Huset er solgt pr. 1. februar, efter MAAAANGE overtalelsesforsøg fra min side, om at han ikke kunne overtage huset alene. Jeg har tidligere skrevet om dette herinde. Jeg skal ud og se på hus i dag, så jeg håber, det er en bolig jeg kan li, og at der ikke skal laves for meget på det. Jeg har alieret mig med både forældre, søskende og venner, så jeg har et sted at være, hvis det ikke lige er DET!

Den første weekend i december, kom min kat ikke hjem, og han er ikke set siden. Jeg har ringet til alle naboer, om de ville kigge i deres udhuse, stalde, garager, kørt langs alle vejene her i nærheden, desværre uden resultat. Han er en kastreret hankat på 9 år, og har kun en gang før i sit liv været væk hjemmefra i mere end 1 dag. Da kom han hjem op ad dagen, men pelsen filtret ind i harpiks, så han har været jaget op i et træ, det bette fjols. Dette er kun et lille udpluk af hvad 2009 har indeholdt for mig, der er meget mere af negative ting, men vil ikke trætte jer med mere.

Så mit nytårsfortsæt er : NU HANDLER LIVET OM MIG!! Jeg skal blive mere bevidst om, hvad JEG vil og har lyst til, og hvad som gør MIG glad!

Har I et nytårsfortsæt?
Skrev Annette

I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden... Og i terorien skulle man kunne fange ål med lasso
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by Lena »

Nej ingen nytårsfortætter............

Men jeg synes dit lyder som en fantastisk ide........ Jeg håber i hvert fald at det lykkes for dig............ :kindkys:
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by Buusser »

Mit 2009 har jo været decideret kedeligt i forhold til dit - heldigvis. Det lyder som en klog prioritering at du koncentrerer dig om dine behov og lytter til dig selv nu.

Mit nytårsfortsæt er så banalt som at jeg bliver nødt til at koncentrere mig lidt om at smide nogle kilo. Jeg har døjet med en knæskade, som har gjort mig inaktiv. Arbejdsløshed har også fyldt mig med en portion ligegyldighed så jeg heller ikke har spist efter bogen. Det SKAL jeg tage hånd om snarest, så jeg ikke ender i matrone-størrelse med de psykiske konsekvenser det nu har. Så der er ikke så meget at være i tvivl om .... mere sund mad og mere motion. :lol:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by 99E »

Næh, ingen nytårsforsætter her - jeg forTsætter som jeg plejer... :lea:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by Lone Beck »

Godt nytårsforsæt, Rumle :mikkel:

Jeg håber det lykkes for dig :-)

Næh, ingen nytårsforsætter her - jeg forTsætter som jeg plejer...


Ditto her :heidio:

Skulle jeg have et nytårsforsæt, tror jeg det skulle være, at jeg skal ride mere...MEGET mere :anonym:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by KatieKat »

Mit er helt magen til Rumles.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by CXEC »

Nej, ingen deciderede nytårsforsætter her heller. Jeg fortsætter også som jeg plejer, mere eller mindre. Forsøger dog at være opmærksom på HVAD jeg stopper i hovedet og den slags ting. (Godt jeg ikke er den eneste, som ser den slags Ninie :-D )
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by Stimata Doamna »

Næ, ingen forsætter her - har aldrig haft et.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Rumle
Posts: 88
Joined: Thu 29. Jan 2009 18:10

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by Rumle »

He he "forsætter"!

Jeg var også i tvivl om stavemåden. Synes godt nok også det så lidt forkert ud, men kunne heller ikke li at der stod "forsætter". Det virkede også forkert, fordi jeg nemlig ikke FORSÆTTER med det jeg plejer at gøre, at sætte andre før mig selv! :hhansen:
Skrev Annette

I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden... Og i terorien skulle man kunne fange ål med lasso
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Nytårsfortsætter. Har I et?

Post by MinnaN »

Passe bedre på mig selv og min familie. Finde ud af hvad jeg vil med mit arbejdsliv. Få tid til at skrive. Det der med vægten, det må jeg vel tage i små skridt. Jeg er ikke til de helt store armsving angående det med kosten.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply