lige om lidt!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

lige om lidt!

Post by aribeth »

Traileren er spændt bag Rav'en, Basse er striglet, sadel hovedtøj og underlag er smidt bag i bilen, og ridehjelmen hvis nu det er påkrævet. Jeg drikker den sidste kop morgenkaffe, og så lige om lidt læsser jeg Basse og kører ud til Tukær hvor vi læsser Bambi....

Og så kører vi til Rold Skov på en laaaaaang ridetur!!!


Dejlige dejlige vidunderlige søndag!



Katrine
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Re: lige om lidt!

Post by Pilevadgaard »

Hav en god tur :heidio:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: lige om lidt!

Post by CXEC »

God tur.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: lige om lidt!

Post by Lone Beck »

God tur :-)

Sådan en tur vil jeg gerne med på en dag (hvor vejret er ligeså skønt som nu), men flere timers ridt vil jeg ikke byde det arme dyr. Det er hun (og jeg!) slet ikke i form til :roed:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
LeaW
Posts: 47
Joined: Sat 3. Oct 2009 13:57

Re: lige om lidt!

Post by LeaW »

Årh det lyder skønt! Jeg er misundelig :graed:
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: lige om lidt!

Post by Intunia »

Jeg tager også i skoven om et øjeblik. Dejlige farver om efteråret, når solen skinner og ingen vind !
Men ingen brug for trailer her.
God tur. :jeanie:
bla bla bla
aribeth

Re: lige om lidt!

Post by aribeth »

SÅ er vi hjemme!!!!

Rold skov er fantastisk... det er rart nok at komme ud og prøve lidt andet terræn end det man har i sin egen baghave!


Turen var kun 2½ time... det var godt nok for den bette blev da godt nok lidt træt til sidst...!!
Det er hårdt når man skal følge med fortroppen som var et par store varmblods... :hhansen:


Desværre var det en elendig guide .... vi startede en flok hvor der var 5 piger med på deres ponyer, de red foran os der red bagerst og de var lidt hidsige ponyerne, og så hold tøserne jo fast i tøjlerne og så blev ponyerne mere hidsige og vi kom længere og længere væk fra de andre og så blev de mere hidsig og hoppede og dansede... og giuden... hun kiggede sig da ikke tilbage...

Basse gik ret meget amok og blev også voldsomt hidsig... så jeg red forbi ponyerne og prøvede at komme op til de andre som begyndte at trave på et tidspunkt råbte vi til guiden at hun altså havde tabt en håndfuld ryttere så så stoppede vi op og ventede, der var så en der red ned til dem, men de var blevet lidt bange så de ville ikke med nu...

Nå, men så red den resterende flok afsted... Når der blev skiftet tempo så var det ikke noget der blev annonceret så pludselig var den der flok varmblodsheste og islænderfræsere foran et langt stykke væk, så vi måtte galoppere efter dem for ikke at blive tabt helt og når vi så var ved at nå op til dem så klodsede de som regl bremsen så vi fik en hesterumpe i hovedet...

Efter en halv times tid, spurgte jeg om ikke godt vi kunne lave en aftale om at når der blev skiftet tempo så blev det lige råbt ned igennem rækken, for så var man lissom forberedt på at galoppere eller trave eller stoppe... og så gik turen faktisk meget bedre efter den regl blev indført!

Og vi var i sø og ever bække og på bakker og over grene... lækker lækker tur... skønt terræn... der skal vi da op igen!

Men nu skal basse lige slappe lidt af... når man sådan skal hidse sig op over ikke at være forrest så bruger men hurtigt en masse energi især når man så også skal trave meget hurtigt elelr galoppere for at følge med, så til sidst så blev han lidt stille den bette...

Lone, du kan da sagtens tage med på en tur på et par timer en dag... tempoet skal bare tilpasses derefter og en enkelt pause ind imellem ville være fint... jeg synes vi skal arrangere en tur en dag!!!!
Jeg vil gerne på sådan en tur igen, og der var fint med indlagte galopstræk, men travtempoet var lige hurtigt nok til Basse så han fik nok at lave... men et lidt lavere tempo en anden gang... så er vi klar!!!!



Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: lige om lidt!

Post by MinnaN »

AV min røv, siger jeg bare. :viben:
Næh, jeg er slet slet slet slet slet ikke misundelig... :fy: :fy: :fy:
*okay, måske lidt*
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: lige om lidt!

Post by Lena »

Åh hvor feeeeeeeeeeeeeeeeedt............. Jeg har så siddet i en bil hele dagen.......
aribeth

Re: lige om lidt!

Post by aribeth »

Image


Image


Annette har taget et par billeder idag...

og jo... det ER mig med den slidte ridehjelm!!!!!


Katrine
Post Reply