Kære brevkasse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kære brevkasse

Post by Lena »

Øv Dorte, dit link virker ikke...........
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Kære brevkasse

Post by Annemaja »

Mine katte slænger sig også i vindueskarmene og elsker det :-) Og man kan lige så godt lægge tæpper derop - for urtepotter og andet KAN komme til at falde på gulvet, når misserne gør plads til sig... :elsk:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Kære brevkasse

Post by 99E »

Enig: Faste kattetæpper bliver namsede, OGSÅ i vindueskarmen.
Hvad med at lave vnidueskarmene med en kant (og gerne i en eller anden smartpæn udførelse, så det ser übertjekket ud) - og så skære giulvtæppe til, så det passer ned i vindueskarmen, men kan fjernes.
Så er det ko bare at hive tæpperne op så tit man nu finder det nødvendigt og banke/skylle/vaske/desinficere/afnamsificere dem.

Jeg er heller ikke kattemenneske, og synes det lyder noget klamt med tæpper i vindueskarmen, som der ligger katte på hele tiden, og som ikke kan tages af og skiftes/renses NEMT og TIT.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kære brevkasse

Post by Stimata Doamna »

http://www.avifauna.dk/liggeplads-cosy- ... -4977.html

Det ser sgi smart ud!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kære brevkasse

Post by Lena »

:mur: Hvorfor kan jeg ikke se de link??


HVA??? :naese:
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Kære brevkasse

Post by -HeidiZ- »

Det lyder godt nok grimt. Det var jeg under ingen omstændigheder gået med til!

Desuden synes jeg slet ikke, at dyr og tæpper er en god kombination. Vi har trægulv og klinker i hele huset. Selvfølgelig er der lidt tæpper hist og her, men aldrig om jeg skulle have væg til væg tæpper!

Kan katten ikke bare få et tæppe eller ligge på gulvet, som alle andre husdyr gør??
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kære brevkasse

Post by Stimata Doamna »

Lena wrote::mur: Hvorfor kan jeg ikke se de link??


HVA??? :naese:


Hm, linket "bryder", når man trykker på udfør - jeg checkede, at det virkede på vis prøve... Nå, men du åbner www.avifauna.dk og bruger deres søgefacilitet til at søge på cosy. Så kommer vidunderet frem :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Re: Kære brevkasse

Post by Lisbeth Sejberg »

Har tjekket den der cosy-ting og er ikke voldsomt begejstret, pænt gulvtæppe vil være bedre :hhansen:

Altså HeidiZ nu vil jeg lige gøre opmærksom på, at der findes KATTE og så andre husdyr :hhansen:
Kattene må skam gerne flade ud på gulvet, hvis de har lyst, men det er ikke noget, jeg vil forlange.

Forskellen på at have hund og kat er:
Hunden siger:"Mennesket giver mig mad, mennesket er konge m/k"
Katten siger: "Mennesket giver mig mad, JEG er konge m/k"

Så en plads på en tæppebelagt vindueskarm synes jeg, lyder helt rimelig :linski:

Mvh. Lisbeth
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Kære brevkasse

Post by Lone Beck »

Jeg synes sgu det er en fin idé med gulvtæppe i vindueskarmene :mikkel:

Det kan godt være de bliver "namsede" - og hva' så? Hele huset er jo mere eller mindre namset, når man har hunde og katte indendørs :hhansen:

Datteren kan godt trække kløerne til sig. Det er ikke hendes vindueskarme. Manden skal nok bare stryges lidt med hårene :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Kære brevkasse

Post by annetteB »

Katte ligger i vindueskarmene hvis de har muligheden derfor. Osse uden gulvtæpper.
Følgelig er der ingen grund til at montere gulvtæpper i vindueskarmene.
:jeanie:

Jeg får myrekryb ved tanken om gulvtæpper i vindueskarme - helt ærligt: det er sgu da både grimt og upraktisk??
:hva:

Og ulækkert, når det har regnet ind, fordi man efterlod vinduet åbent på krog da man kørte hjemmefra og så regnede det mens man var væk....med en almindelig afvaskelig vindueskarm kan man i det mindste tørre op efter uheldet, med tæpper i vindueskarmen er man tvunget til at have et klamt tæppe i flere dage.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply