Hvad læser I for tiden?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by KatieKat »

Den første i Inkheart serien er i hvert fald oversat. Mit lokale bibliotek har den.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by Annibl »

kamber wrote:Annibl: Tusind tak. Havde ikke hørt om Stephen Booth. Har lige været inde og lure på hans hjemmeside. Lyder helt sikkert som noget, jeg kunne få lyst til at kaste mig over. Tak for tippet :heidio:


Var så lidt - det er derfor jeg elsker bogtråde. Det der med at rumstere rundt mellem hylderne på biblioteket og forsøge lidt hist og pist, komme hjem og starte bøger der intet siger mig.... så er det her lidt sjovere. :heidio:
Knus fra Anni
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by xtiny »

Engelske krimier: Ham med "Dalziel og Pascoe" er også god- men lovlig litterær til tider. "Regnskabets Dag" er nok den bedste- både sjov, uventet og grotesk.
"Frost" er også rigtig god. "En sag for Frost" "Tidlig Frost" mm.

Det gør ikke noget, hvis man har set dem på tv. Så kan man i det mindste udtale Dalziel (som omtrent Dji-el- ikke Jill- som en speaker gjorde).
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by Lone Beck »

Jeg læser og skriver på jobbet, så jeg gider stort set ikke læse andet end strigleindlæg og korte kommentarer på facebook i min fritid :minna:

Jeg har lyst til at læse Deutschstunde af Siegfried Lenz igen - eller Tage Skou-Hansens Holger-serie :respekt:

...eller bare en stak krimier, tak :atengstedt:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by -HeidiZ- »

Jeg har lige læst Dinosaurens fjer af Sidsel Jo-Gazan (mener det staves sådan) - den var dælme god. Men også ret barsk på nogle punkter... Men en super god krimi må man sige, regner med at læse de andre hun har skrevet.
Nogle herinde som har læst noget fra hende af?

Kæresten hører Arne Dahl (kan ikke huske hans rigtige navn). Han hører dem om A-gruppen - de skulle også være rigtig gode.
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by kamber »

Ja, jeg har også fået Arne Dahl anbefalet af nogle kolleger. Har endnu ikke nået at få dem læst endnu, men de er på listen :heidio:
Et in arcadia ego
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by xtiny »

Nu har jeg endda 2 gange i denne uge set interviewet med Günther Grass, så jeg burde genlæse "Bliktrommen". Hans andre bøger er jeg ikke kommet igennem. Er prøvet. "Bliktrommen" kan jeg vældig godt lide. Den handler om Oskar, der tre år gammel, beslutter sig for, at han ikke vil være voksen. Og om nazismen. Om at være tilskuer.

"Tysktime" har jeg også forsøgt flere gange....

Hvad hedder han nu- ham med "Die Panne" ("Ophold på vejen")- som jeg blev tævet igennem i 1. G på tysk! Han skriver også gode krimier. Dürremat? "Magtskifte" er også god. Jeg læste "Ophold på vejen" flere år efter (da mit traume havde lagt sig)- og den er faktisk fin psykologi.

Nå ja- jeg har OGSÅ lige genlæst "Skygger i Paradis" af Remarque. Jeg holder meget af Remarque- men han er deprimerende. "Den sorte obelisk" er nok hans mest morsomme.

Ja, jeg ved det- jeg har næsen i en bog altid.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by Stimata Doamna »

Céleste wrote:Jeg ville egentlig gerne have fat i flere af Svenskissen Jan Gillous bøger. HAN skriver godt!!! Den jeg har læst fornylig er fjenden inden i. Kan KLART anbefales.


Jep, han er god!

Serien om Arn fangede helt klart mig - og det gør Hamilton-serien egentlig også.

"Fjenden i os selv" er rigtig god, "Men ikke hvis det gælder din datter" ligeså. Jeg må vist også hellere få fat på "Tyvenes marked", som også er i den serie med Ponti, Johnsén og Tanguy.

"Ondskaben" er særdeles tankevækkende.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by 99E »

Jeg har set og læst "Ondskaben" (den findes i en forkortet version fra Specialpædagogisk forlag) med en af mine elever. Det var et mega-hit!
Filmen er heller ikke håbløs.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Hvad læser I for tiden?

Post by Ms Strangefield »

Jeg tygger pt på Stephen Kings "The Stand". 1200 sider, og jeg har kun tid i min frokostpause, og så lige 10 min inden sengetid. Så der er lang vej. Men den er god.

Bagefter har jeg ikke flere ulæste bøger, så jeg må nok forbi saxo eller play.com


Jeg tror jeg vil prøve at få fingrene i Glamourama af B.E. Ellis :ehh:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Post Reply