At gå med kniv...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: At gå med kniv...

Post by 99E »

MinnaN wrote:Tohåndsværd ligger bedre i hænderne, med mindre du vil bruge halvandethåndssværdet med en hånd, så kan jeg godt forstå dig. Shortsword er bedre til ryttere eller endnu bedre: En smidig og let scimitar. :linski:

Jeg har seneskedehindebetændelse i begge håndled - så jeg har ikke helt kræfter til hverken et ethånds- eller et tohåndssværd.
Et halvandethånds er sådan OK. Det har plads til at jeg kan støtte med en ekstra hånd, uden det bliver for tungt.
Ellers skal jeg ned i noget meget kort og let.

Sådan en scimitar ser nu fiks ud!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: At gå med kniv...

Post by Intunia »

jamen helt ærligt....en hobbykniv.
Jeg forstår i øvrigt ikke hvordan man kan "komme til" , at slå nogen ihjel med en hobbykniv.
Hvis det endeligt var det, ville jeg foretrække en bue tror jeg.
bla bla bla
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: At gå med kniv...

Post by MinnaN »

99E wrote:
MinnaN wrote:Tohåndsværd ligger bedre i hænderne, med mindre du vil bruge halvandethåndssværdet med en hånd, så kan jeg godt forstå dig. Shortsword er bedre til ryttere eller endnu bedre: En smidig og let scimitar. :linski:

Jeg har seneskedehindebetændelse i begge håndled - så jeg har ikke helt kræfter til hverken et ethånds- eller et tohåndssværd.
Et halvandethånds er sådan OK. Det har plads til at jeg kan støtte med en ekstra hånd, uden det bliver for tungt.
Ellers skal jeg ned i noget meget kort og let.

Sådan en scimitar ser nu fiks ud!

Det er den også. Og lidt nemmere at håndtere. Sådan da.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

Ej, men du kan jo bruge så mange andre ting at slå ihjel med end lige en kniv. Skal det så også snart være forbudt at have for store muskler?
Jeg er i den grad også for, at loven skal holdes. Jeg kender da mange, som har kørt rundt med ex. hobbyknive, som ikke har haft til hensigt at bruge dem som våben, men de bliver jo så straffet, fordi nogle psykopater kan finde på at bruge dem som våben!!... Love er til for de skal overholdes, men bliver fx. også harm, når at brændmand, læger etc. som skal skynde sig på job pga. akuttilfælde får fartbøder..

:-)
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
Post Reply