At gå med kniv...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Re: At gå med kniv...

Post by aribeth »

okay...det kunne godt være at Peter Skaarup burde læse lidt på lektierne og lære noget om hvordan sådan noget som retssystemer og sådan virker...

Han er satme dum! :mur:


Katrine
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: At gå med kniv...

Post by Intunia »

Jeg vil også godt være med i mikkels forening !
Det er som om politikkerne idag laver love på baggrund af enkeltsager.
Så er der en tuneser der har lavet noget mistænksomt, så laver man en tuneser lov.
Så ser DF sig gale på nogle udlændinge der gifter sig med en fra hjemlandet, så laver man 24 års reglen. Ja så er der rocker loven.
Og helt ærligt, så ser vi nu i camilla broe sagen, at den meget lidt omtalte terrorlov nu rammer andre end terrorrister, som så kan udleveres til lande med dødsstraf !!!
Alt skal strammes, og langsomt blir man kvalt.
Det er i den grad ringeakt for befolkningen. Og med våbenloven blir vi alle sammen mistænkt for at ville stikke med kniv, når man har en kniv i bilen.

Som håndværker har jeg altid en hobbykniv i mine bukser, som kun tages op, når bukserne skal vaskes. Jeg har også en reserve i bilen, da jeg bruger denne som min værktøjskasse.
Det er BARE FOR MEGET.
bla bla bla
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

Hvorfor er han dum?? Det er vel rigtigt det han siger, loven er ikke blevet lavet for at sætte alm. mennesker i fængsel, men for at ramme dem som bruger kniven. Altså går du på disko dasko lørdag nat og har en kniv PÅ DIG og ingen god grund til dette, så klapper fælden. Men handler du i NETTO torsdag eftermiddag og har en kniv på dig og kan fortælle du har været ude og aflive fisk, jamen så er det i orden.

Jeg kan godt se problemet med fortolkning kontra fakta... Men ærlig talt, sådan er det vel med det meste?? Du kan jo også slippe for en p-bøde hvis du har en god grund til dette (sygdom).
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: At gå med kniv...

Post by 99E »

Jojo, men enten gælder loven for alle - eller også gør den ikke.
Igen.igen: Vi kan ikke have en lov, der kun gælder for nederen mennesker - det er faktisk - ehm... Ulovligt.

Det er også derfor 24-års reglen og reglerne om tilknytningsgrad gælder for ALLE - ikke kun for "de der dumme muslimer, der bare gifter sig med deres egen fætter eller kusine".

Så når man skærper straframmen og siger at alle skal i fængsel for ulovlig våbenbesiddelse FØRSTE GANG - så gælder det for alle.
Ikke kun rockerne, eller dem der ligner nogen fra en indvandrerbande.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

Selvfølgelig skal loven ikke kun gælde for dem, som vi andre synes ser skumle ud.. Det jeg mener er, at hvis folk kan forklare hvorfor de har kniv med og den historie er troværdig, jamen så skal de da ikke sættes i fængsel... Og her tænker jeg på folk, som bruger kniv i arbejde osv.

Jeg er selv glad for en skærpet våbenlov, men smider de min kæreste i fængsel, fordi han har en hobbykniv bag i bilen i sin værktøjskasse, så ville jeg ikke forstå den lov!!
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: At gå med kniv...

Post by Intunia »

Peter Skaarup er dååååm, for han er tidligere fremskridts mand, men nu medlem af DF ! :lea:
bla bla bla
aribeth

Re: At gå med kniv...

Post by aribeth »

Så hvis man kan komme med en god forklaring på hvorfor man render rundt emd en hobbykniv i baglommen, så skal man se bort fra loven?

Hvad så hvis man alligevel kommer til at slå en andne ihjel med den der hobbykniv som man bruger på jobbet, men som man har forklaret at den blev man nødt til at have lov at gå med fordi man brugte den på jobbet og så har fået lov til det?!
Hvad søren gør man så?



Katrine
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: At gå med kniv...

Post by Intunia »

haha, ja det er måske en svær opgave at lovgive sig imod alle de genstande man kunne bruge til at skade andre med.
Er det ikke nok, bare at sige
Du må ikke slå ihjel eller skade andre !! uanset hvilken genstand der bruges. Men disse genstande må godt bruges til andre formål.

Det er nærmest en akademisk opgave at være en lovlydig borger i dette her lille, mærkelige land !
bla bla bla
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: At gå med kniv...

Post by 99E »

intuina wrote:Er det ikke nok, bare at sige
Du må ikke slå ihjel eller skade andre !! uanset hvilken genstand der bruges. Men disse genstande må godt bruges til andre formål.

Og så - bare fordi det er et argument, der får de fleste danskere til at se rødt:
Så kan man i samme ombæring tillade blankvåben og skydevåben.
Jeg vil gerne have et velafbalanceret halvandenhåndssværd, tak, og en winchesterriffel.
Begge dele vil se herreseje ud på/til min westernsadel.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: At gå med kniv...

Post by MinnaN »

Tohåndsværd ligger bedre i hænderne, med mindre du vil bruge halvandethåndssværdet med en hånd, så kan jeg godt forstå dig. Shortsword er bedre til ryttere eller endnu bedre: En smidig og let scimitar. :linski:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply