Ormekur til kat

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Ormekur til kat

Post by MinnaN »

KatieKat wrote:Sikke en trist slutning, men jeg synes nu at du har gjort det rigtige. Og set i bakspejlet tror jeg du har ret i at kattedyret havde en bedre sidste nat i sin stol end oppe hos dyrlægen i et bur.

Det synes jeg egentlig også.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Ormekur til kat

Post by Zanne »

Nu er jeg efterhånden nødt til at spørge, om et bur hos dyrlægen, var det eneste alternativ til stolen. Det synes jeg nemlig ikke.

Jeg mener stadig det mest korrekte havde været at blæse afsted med katten søndag. Og selvfølgelig ikke for at sætte den i bur, men for at få undersøgt med det samme, hvor fejlen lå.

Et dårligt hjerte er ikke noget der kræver de store forkromede undersøgelser, kun en smule tid. Den tid findes ikke mandag morgen, så snart konsultationerne starter, men søndag af klinikken, burde det ikke være et problem.

Men godt var det, at katten kom afsted og I fandt årsagen til hendes forvirring og blindhed. Og du har givetvis ret i, at katten har det langt bedre, hvor den er nu.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ormekur til kat

Post by HHansen »

Zanne wrote:Nu er jeg efterhånden nødt til at spørge, om et bur hos dyrlægen, var det eneste alternativ til stolen. Det synes jeg nemlig ikke.


Det er nok muligt jeg kunne have fået dyrlægen til at lave undersøgelsen søndag - men jeg er ikke sikker. De var jo nødt til at bedøve hende for at foretage undersøgelserne - og så er de formentlig flere om det? Jeg ved ikke hvor mange der bliver kaldt ind på vagt hvis man ringer en søndag hos denne dyrlæge, hos min tidligere kom dyrlægen alene.

Men det er irrelevant nu, MIN vurdering søndag var at katten faktisk havde det så godt - trods blindheden - at den kunne vente til mandag.
At dyrlægen heller ikke kastede sig over hverken aflivning eller undersøgelse i det sekund vi kom ind mandag morgen, bekræfter mig i dette.
Hjertefejlen og det høje blodtryk har medført blindheden - og det ville også med tiden have taget livet af den. Men som sådan var det jo ikke noget der gav smerter.

Bemærk også at jeg i denne tråd ikke på noget tidspunkt spørger om andre Strigler synes jeg skal køre til dyrlægen nu, jeg skriver at den SKAL til dyrlæge, og spørger udelukkende om nogen har oplevet pludselig blindhed hos katte.

Jeg har altid fundet det sært i denne her slags diskussioner at folk der IKKE har set det syge dyr er bedre i stand til at vurdere om det skal til dyrlægen end dem der kender dyret og har set det :hva:
Hvis det havde været et spørgsmål om prisen, så havde jeg ikke bedt om undersøgelse og diagnose, så havde jeg bedt om aflivning med det samme.
Og ja, hvis jeg bare ville aflive katten, så kunne jeg ligeså godt have fået en jæger ud - eller taget til vagtdyrlægen og forlangt aflivning søndag - dét havde utvivlsomt været billigere end den udvidede undersøgelse i bedøvelse den nu fik :ehj:
Men faktisk syntes jeg jo at den skulle have chancen. Det fik den. Og udfaldet blev ikke anderledes af at jeg ventede. Det var ikke sådan at dyrlægen kunne have gjort andet hvis vi var kommet søndag fremfor mandag - tværtimod.

Dyrlægen udtrykte heller ikke på noget tidspunkt at jeg BURDE have kommet dagen før. Da jeg fortalte at katten havde spist og været på bakken i løbet af natten - til trods for blindheden - fortalte hun også at katte meget hurtigt vænner sig til blindhed. Så forvirret, bange og ked - det har den ikke været på den sidste aften.
Den var forvirret lige da den kom ind, hvor jeg først bemærkede noget var galt. Men det var jo ikke en tilstand der varede ved.
Jeg ville ikke handle anderledes en anden gang.
Mine dyr, MIT ansvar. De kommer til dyrlæge når behovet er der, men jeg føler mig helt ærligt fuldt ud kompetent til at vurdere hvornår det er. Og til at vurdere om det er forsvarligt at vente til dyrlægens normale åbningstid.
At andre vurderer anderledes med DERES dyr - som de har set på og som de kender - det er op til dem.

Og tak Zanne for at slutte af med at sige at katten ikke havde et godt liv her :ehj:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Ormekur til kat

Post by Zanne »

Undskyld Helle - det var bestemt ikke meningen, men jeg kan da godt se nu, at det sagtens kan læses sådan.

Det var bestemt ikke meningen at påstå, at katten ikke har haft et godt liv hos dig, slet ikke. Kun godt at den blev aflivet, nu den var blevet så syg.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ormekur til kat

Post by HHansen »

Tak for undskyldningen, ja jeg misforstod det du skrev - jeg ER faktisk ked af at have mistet katten som har været her i 9 år, og med følelserne lidt udenpå, samtidig med at jeg føler mig totalt udsat for angreb, så var den sidste sætning lige til at misforstå.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Ormekur til kat

Post by Zanne »

Og så til resten af svaret.

Jeg kan ikke vurdere din kat bedre, Helle, end du kan. Men jeg ved, at det er muligt at få en undersøgelse af dyret hos dyrlægen, også søndag. Jeg ved at enhver dyrlæge med respekt for sig selv, har et fixeringsbur så det er muligt at give katten en sprøjte. Og en beroligende sprøjte skulle den have, hvad enten den skulle undersøges eller aflives. Kan dyrlægen ikke klare det alene, tror jeg slet ikke vedkommende er i stand til at have vagten.

Og ja, resultatet var givetvis blevet det samme, så derfor forstår jeg ikke, hvorfor den skulle trækkes igennem den sidste nat. Måske var det en nem nat for dyret, men det ser man jo kun ved at vente.

Jeg er sikkert "erhvervsskadet", men du drømmer ikke om, hvad jeg hører af mere eller mindre gangbare undskyldninger for, ikke at gå til dyrlægen med et sygt dyr. Derfor reagerer jeg...
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Ormekur til kat

Post by MetteboDeluxe »

Av Helle det er jeg rigtig ked af at høre :ked: Hun lød som en sød.. ehm nej.. kælen.. ehm.. en meget speciel og dejlig kat :elsk: :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply