Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by nanna1979 »

Desværre er det jo ikke alle som betragter katte som noget særligt. Vi har et hold naboer, som fik den dejligste hunkilling, men ak de ville ikke sørge for at den fik piller eller blev neutraliseret, så hun fik killinger i sin første løbetid, og ja derefter i hver løbetid. Nogle af killingerne slog de ihjel :doed: , andre gav de væk :ond: Hvorfor er det lige at man så anskaffer sig sådan et dyr :hva:
Vi har skam prøvet at snakke med dem, men det er sku som at slå i en dyne, og ja har også haft kontakt til kattenes værn eller hvad det nu hedder, men vi fik af vide, at vi jo kunne indfange katten, når den var på vores grund, og så indlevere den. :nej: Men ligefrem stjæle naboens kat, det er da vist at gå over stregen.
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by MetteboDeluxe »

Så giv den en p-pille en gang om ugen :mikkel:

Jeg har nu alle 3 på p-piller. Det koster jo nærmest ingenting. Syntes godt nok stadigvæk jeg har hankatte rendende over det hele :ehh:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by BeritH »

nanna1979 wrote:Vi har skam prøvet at snakke med dem, men det er sku som at slå i en dyne, og ja har også haft kontakt til kattenes værn eller hvad det nu hedder, men vi fik af vide, at vi jo kunne indfange katten, når den var på vores grund, og så indlevere den. :nej: Men ligefrem stjæle naboens kat, det er da vist at gå over stregen.


Er det - hvis den går for lud og koldt vand og de i øvrigt overtræder dyreværnsloven ved selv at aflive killingerne?? Så er jeg vist gået over stregen et par gange - og jeg gør det gerne igen. :skoer:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by gukuvi »

Vi prøver og prøver på at holde bestanden på det samme antal, vi giver vore hunkatte p-piller, jeg har sgu ikke et x-antal kr. til sterilisationer for derefter at missen bliver kørt over. :graed:

Vi har lige haft hankattetam-tam fordi vores gamle sterile MIlle åbenbart har haft lidt løbetid. Hun har aldrig haft killinger og er nu ti år gammel, men dufter åbenbart godt. :ondgrin:

Vi har kun kattene af praktiske årsager, men vi synes de er søde og jo, de bliver passet, fodret, kælet og nusset, men det er så det. Bliver de syge, hvilket vi ikke døjer med, bliver de aflivet af dyrlægen. Der vil ikke blive ofret tusindvis af kroner på den sag. :roed:

Derfor har vi nu indført helt bestemte regler der gælder for tilløbende katte: :elsk:


1. Stray cats will not be fed.

2. Stray cats will not be fed anything except dry cat food.

3. Stray cats will not be fed anything except dry cat food moistened with a little milk.

4. Stray cats will not be fed anything except dry cat food moistened with warm milk, yummy treats and leftover fish scraps.

5. Stray cats will not be encouraged to make this house their permanent residence.

6. Stray cats will not be petted, played with or picked up and cuddled unnecessarily.

7. Stray cats that are petted, played with, picked up and cuddled will absolutely not be given a name.

8. Stray cats with or without a name will not be allowed inside the house at any time.

9. Stray cats will not be allowed inside the house except at certain times.

10. Stray cats will not be allowed inside the house except on days ending in "y".

11. Stray cats allowed inside will not be permitted to jump up on or sharpen their claws on the furniture.

12. Stray cats will not be permitted to jump up on, or sharpen claws on the really good furniture.

13. Stray cats will be permitted on all furniture but must sharpen claws on new $114.99 sisal-rope cat-scratching post with three perches.

14. Stray cats will answer the call of nature outdoors in the sand.

15. Stray cats will answer the call of nature in the three-piece, high-impact plastic tray filled with Fresh'n'Sweet kitty litter.

16. Stray cats will answer the call of nature in the hooded litter pan with a three-panel privacy screen and plenty of head room.

17. Stray cats will sleep outside.

18. Stray cats will sleep in the garage.

19. Stray cats will sleep in the house.

20. Stray cats will sleep in a cardboard box lined with an old blanket.

21. Stray cats will sleep in the special Kitty-Komfort-Bed with non-allergenic lambs wool pillow.

22. Stray cats will not be allowed to sleep in our bed.

23. Stray cats will not be allowed to sleep in our bed, except at the foot.

24. Stray cats will not be allowed to sleep in our bed under the covers.

25. Stray cats will not be allowed to sleep in our bed under the covers except at the foot.

26. Stray cats will not play on the desk.

27. Stray cats will not play on the desk near the computer.

Den sidste besøgende hankat er en dejlig creme, meget kælen og nuttet, vi kalder ham Felix, men han kommer ikke ind, d.v.s. han går altså bare ind når det passer ham, for han påstår han er sulten, selvom jeg godt kan lugte mælkeduften fra kostalden. :hhansen: :hhansen:

Og Nej, det er ikke min kat og Nej, jeg får ham ikke kastreret.

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
aribeth

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by aribeth »

Gunni :elsk:


Katrine
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by xtiny »

He he Gunni!
Den var god. :kindkys:

Nu er de gået af løb- og kan komme ud igen. Endelig.

Jeg er ikke vild med p-piller, da min hunkat fik 1 killing (dødfødt) på piller- og som som hun sørgede. Hun fik så en fræk 4 uger gammel til trøst- men han var 4 uger og hendes biologiske ur var til en meget mindre killing. Robin blev nu stor og fræk- og jeg har lært: Med små- højst 1 uge måske 14 dages forskel på "adoptivbørn". Med lidt større- 14 dage/3 uger.

Men jeg har også haft en lille 5 ugers, der krøb ud af kurven og over til tre 14 dage ældre- og hjem igen. Først troede jeg, at moderen til de tre- havde hugget ham. Men nej. Han krøb selv tilbage mellem kurvene: Det bedste af to verdener.

Sådan noget finder man jo ikke ud af ellers. Eller at katte kan leve i flok. Vi havde kun uro- da førerkatten døde (og han VAR kastrat).

Jeg orker ikke at diskutere- det der. Mine katte- og jeg har uendelig svært ved at slippe dem. Så de kommer ikke til nye usikre hjem. De får også kun 1 kuld om året.

Da vi fik Simba- var der altså de første 20 ukastrerede hankatte. Vi anskaffede selv en hankat: "så får man ikke killinger". Så kom "Stribe" tilløbende lille ung mager kat- ikke tam. Hun fik så 4 hunkillinger- og ja. De tre blev tamme.
Men det er en længere historie!

Jeg fodrer bare ALDRIG tilløbere mere- som Gunni skriver. :linski:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by nanna1979 »

BeritH wrote:
nanna1979 wrote:Vi har skam prøvet at snakke med dem, men det er sku som at slå i en dyne, og ja har også haft kontakt til kattenes værn eller hvad det nu hedder, men vi fik af vide, at vi jo kunne indfange katten, når den var på vores grund, og så indlevere den. :nej: Men ligefrem stjæle naboens kat, det er da vist at gå over stregen.


Er det - hvis den går for lud og koldt vand og de i øvrigt overtræder dyreværnsloven ved selv at aflive killingerne?? Så er jeg vist gået over stregen et par gange - og jeg gør det gerne igen. :skoer:

BeritH

Måske er jeg bare en kylling på det punkt. Men har godt nok overvejet at snuppe den næste gang den kommer på matriklen.. :traet:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by -HeidiZ- »

Ja og ansvarlige kratteejere holder deres møgkræ på egen matrikel, steriliseret eller ej!!

(Og ja - lige for tiden er mit katteforhold :doed: :doed:, hvis nogle skulle være i tvivl )
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by Jasper »

Xtiny hvor mange katte har du?

For jeg troede at du ikke hande mere end tre 4 stk. , men med killinger hvert år og uden evne til at skille dig af med dine katte, så må du have rigtig mange :ehh:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Uuups Michel... (Killinger om 63 dage)

Post by xtiny »

Jeg har kun fire nu.
Kun- fordi... ja nogen blev kørt ned- og så det rådne forbandede sygdom. Vi fik aflivet nogen. Men det rådne sygdom.

Ja, jeg har haft en del. Det fortryder jeg ikke- ud over, at jeg var meget meget ked af det i flere år. Da de blev syge- og de, der bare blev væk. Det tager jeg ikke let på.

Jeg vil gøre opmærksom på- at jeg søgte hjælp tidligt i forløbet- og fik reaktionen HVOR HAR DU MANGE KATTE! Ja, det var derfor, jeg søgte hjælp. Men at Inges Kattehjem ikke kunne hjælpe og kun fordømte, gjorde meget ondt. Jeg nægter at støtte dem! Fordømmende møgkællinger!

Desværre er både Michel og Malle drægtige- men så må vi se. Jeg vil hellere aflive de små- end de skal komme til hjem, hvor man ikke bryder sig om kattenes velfærd.

Og så fodrer jeg ALDRIG mere halvvilde katte ude.

Den lektion har jeg lært.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply