Er i ramt af finanskrisen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Er i ramt af finanskrisen

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Finanskrise? Det har jeg da haft siden jeg fik dankort?
/SL
aribeth

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by aribeth »

Nå... Kelds arbejde har varslet at ingen af cheferne og direktørerne på hans arbejdsplads får lønforhøjelse i år... så Keld får ingen belønning af hans hårde arbejde... men sådan er det jo... hellere det end at blive fyret...





Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by MinnaN »

På Eriks arbejde er der blevet fyret 8 ud af 60. Resten skal kunne klare det ekstraarbejde der bliver lagt på dem. :traet:

Hmm. Folk blir stadigvæk syge og min arbejdsplads mangler kronisk folk, så jeg er sikret lidt endnu.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by aribeth »

Min fætter blev fyret igår... efter 21 år i det samme firma... det er lidt hårdt for ham, det forstår jeg egentlig godt, det er den eneste arbejdsplads han har haft hele sit liv... men han skiftede til en anden afdeling for et lille år siden... og så er han jo "i princippet" nyansat... og det er jo dem der ryger først....


Katrine
Zenna
Posts: 38
Joined: Thu 20. Dec 2007 22:56

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by Zenna »

Mærker ikke det voldsomme til krisen.. Eller jo, på mit arbejde, hvor vi altid har haft svært ved at få ansatte, faste og vikare, der vrimler det til nu :jeanie: Og som vores leder sagde, "Finanskrisen er ærgelig for alle dem der går ned og bliver fyret, men det er til vores fordel."

Lige nu har jeg en Tømre på intro.. Han skal være hos os i 6 mdr.. Og som han siger.. Jeg kan ikke få noget som helst indenfor mit fag.. Der er intet..

Så ramt på en positiv måde..

Ja, så har jeg den ide, at hver gang noget går skidt.. F.eks. hvis en er syg på obbet eller jeg har glemt noget, så er det klart finanskrisens skyld!

Det er surt for alle dem som blir ramt.. Dog forstår jeg stadig ikke folk der har lånt til at købe aktier.. Det ville jeg aldrig gøre.. Hvis jeg fik penge tilbage i skat eller vandt nogen penge kunne det måske være sovt at lege med dem, men låne til det... :minna:
Camilla
Posts: 4
Joined: Mon 26. Jan 2009 14:53

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by Camilla »

Den eneste grund til vi ingen penge har er fordi kommunen skider på deres syge borgere.

Men ud over at manden arbejder dobbelt, da jeg ingen indtægt har pga sygdom. Så mærker vi ikke noget som helst til finanskrisen..

Han er elektrikker og skrifter til et bedre betalt job tættere på her i februar. Vi har ejer firma. Der er massere at rengøring,vindues pudsnings arbejde.

Vi har andelsbolig, huslejen er faldet 1000kr i sommers. Hvilket er daaaajligt. Renten på vores lån, som iøvrigt er ret lille, taget i betragning af hvad alle andre har måtte låne til boligere, er steget lidt. Det er surt. Men sådan er det jo nu engang. Der er dog et loft på hvor meget den kan stige.
Jeg tror sagtens vi kunne sælge vores hus. Da vores ikke er efter den oftenlige vurdering og er godt gammelt lind og risør byggeri. Samt at forenigen har overskud. Hvilket er MEGET sjældent da de fleste andelsforeninger er under 10 år gamle. Vores er fra 1989. Det har stor betydning.
Men det er klart det for os er hul o hovedet at ville sælge nu. Så det lader vi være med.

Jeg synes brød er blevet rigtig dyrt. Jeg er begyndt at bage morgenboller 1 gang om ugen selv. Det er billigere at købe mel, gær, og hørfrø osv selv. Fremfor det dyre levebrød. (ja vi lever overordenligt sundt) Rugbrød køber vi stadig.

Jeg synes frugt og grønt er blevet rigtig dyrt. Men det er lige så meget årstiden. Eller synes jeg at daglig varene er faldet lidt her i det nye år.

Pga balladen med kommunen (og har desværre ikke penge til en advokat) handler vi faktisk udelukket i netto og fakta fordi netto aldrig har noget frugt tilbage.

Den eneste grund til vi herhjemme spare på f.eks vaskepulver og vaskevand, el osv. Er pga miljøet. Jeg køber koldvandsvaskepulver og vasker på max 40grader eller på 20 og 30.
Jeg er begyndt at slukke for TV og internet på kontakten om natten. Alene pga miljøet.
Måske er det fordi jeg ikke vil undvære mine brand varme bade efter en svedig og fugtig dag i stalden. Så jeg kompensere lidt... :hhansen:
User avatar
CharlotteL
Posts: 106
Joined: Sat 13. Dec 2008 16:27

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by CharlotteL »

June wrote:Pga balladen med kommunen (og har desværre ikke penge til en advokat) handler vi faktisk udelukket i netto og fakta fordi netto aldrig har noget frugt tilbage.

Jeg handler alle de varer jeg kan i Netto, men det er simpelthen fordi jeg er for nærrig til at betale mere for samme vare i en anden butik :brok:
Her har vi mærket krisen i forbindelse med at min store søn har haft svært ved at finde en læreplads. Heldigvis har han fundte et værksted som er villig til at tage ham på prøve i 14 dag :jeanie:
Knus Charlotte
Nu husejer
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Er i ramt af finanskrisen

Post by Nina »

Jeg mærker ikke til finanskrisen - bortset fra at jeg har kunnet handle bil billigere nu.

Jeg handler stortset altid ind i Netto, Fakta og Rema1000 - for så har jeg råd til at købe lidt kræs i Irma og vores lokale SuperBest, der har lækre økologiske/frilandsvarer til fornuftig pris.

Men det er sq surt for de mennesker, der mister arbejde og levebrød pga. finanskrisen og dumme menneskers griskhed. :oeje:

Venlig hilsen
Nina
Post Reply