hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by MetteboDeluxe »

Næh det er vi andre skam også blevet kaldt herinde i tidens løb :linski: Nogen af os i hvert fald :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by gukuvi »

Ja, men det er da ingen undskyldning, synes jeg.

Gunni.



VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by QueSera »

Charlie:

Du kan være helt rolig, Der BLIVER gravet !!, og jo dybere man graver - jo værre ser det ud.

Har du nogen ide om, hvem der sad i bestyrelsen for dyreværnforeningen "Hestens Venner", som jævnfør HPH's tidligere hjemmeside drev hesteplejehjemmet? Havde den forening overhovedet en bestyrelse?

VH Gitte
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Diane »

Jeg vil gerne lige hive Deerhunters indlæg frem, for jeg synes det er et meget godt og gennemtænkt indlæg, i en ellers forholdsvis ligegyldig tråd:

[i:bf2bfab017]Det er forståeligt at Charlie er glad for sin nye staveplade og gerne vil vise hvor dygtig han er til at bruge den, men når han skriver ”Da I afskrev dem (hestene), bortfaldt alle Jeres krav.” og ”Når hestene overdrages til Hp. følger de Hp´s procedure.” afslører han en tankegang der normalt kun findes hos indsatte i landets tugthuse der har en lemfældig omgang med begrebet aftalebrud. Skriblerierne skyldes muligvis også han er mere retarderet end først antaget.

Holdninger som Ullan der forsøger at se sagen fra begge sider, så hun ender med ikke at se noget som helst, bidrager heller ikke til at trække en grænse for amoralsk opførsel.

For at sætte skub i sagen, vil jeg foreslå følgende:

1: Uddeleger opgaverne:
Ildsjælene indsamler oplysninger fra slagterierne, fra de indblandede vognmænd etc. etc. Alle oplysninger samles centralt hos en ankermand.

2: Udnævn en ankermand:
De indsamlede oplysninger samles og sorteres på Zannes hjemmeside så de også er tilgængelige for nye læsere. Ankermanden kan holde online ”redaktionsmøder” med ildsjælene hvor oplysningerne behandles redaktionelt.

3: Strategi:
Ankermanden der har overblikket, kan efterlyse nye oplysninger eller udtalelser der dels underbygger tidligere bragte oplysninger eller bede ildsjælene om yderligere undersøgelser for at afdække nye dunkle punkter i sagen.

4: Hav målet klart:
Hvad er formålet med indsatsen? Ud over at forsøge at afdække hvad der er de indleverede hestes skæbne, bør der også være et andet mål. Målet kunne være at forhindre fremtidig svindel eller påvise svagheder ved nuværende praksis, men det er kun mit bud.

Hvem der skal gøre hvad, afhænger dels af hvem der bor tæt på begivenhedernes centrum, da ikke alt kan ordnes over nettet, og dels af hvem der har tiden. Desuden vil jeg foreslå der oprettes en særlig mailadresse, hvor alle kan henvende sig med oplysninger der kan kaste nyt lys over sagen.[/i:bf2bfab017]

Især synes jeg, at de indsjæle der virkelig er gået ind i det her projekt skal overveje den del med målsætningen.

Som jeg ser det, så er det primære mål at få afklaret, hvad der er sket med hestene - så langt så godt.
Men hvad er det sekundære?
Er det at få straffet Conni for sin umoralskhed, for at hun har udnyttet en masse mennesker - uanset om straffen så egentlig vil ende med at være for en eller anden form for socialt bedrageri?
Eller er det mere vigtigt at bruge krudtet på at få belyst de huller i lovgivningen, der har gjort dette muligt - og dermed forhindre det sker igen?

Personligt synes jeg absolut det sidste er det vigtigste, for der er mange andre Conni'er derude, og kunne vi stoppe dem ved at få ændret lovgivningen, så ville vi gøre en forskel på et overordnet plan.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
Dolly Parton - Windstrup
Posts: 467
Joined: Wed 27. Feb 2008 18:25

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Dolly Parton - Windstrup »

Ah fald da lige ned, som man burde kunne læse så er mit svar til connie / charlie Meget ironisk og grov sort humor, man skal også passe på ikke at blive For sart :-)

Bårk bårk
Synes stadig Henrik Biering er lidt af en klaphat...

2009 er indtil videre ikke det super fantastiske år jeg ellers havde håbet på, skod karma...
aribeth

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by aribeth »

Det har egentlig ikke så meget med sarthed at gøre Windstrup!

Måske er det bare et simpelt ønske om at folk ikke går ned på det niveau som de selv himler op om og rakker ned på...




Katrine
aribeth

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by aribeth »

Forresten GOK GOK selv!!

Katrine
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Charlie »

[quote:22bf037a17="QueSera"]Charlie:

Du kan være helt rolig, Der BLIVER gravet !!, og jo dybere man graver - jo værre ser det ud.

Har du nogen ide om, hvem der sad i bestyrelsen for dyreværnforeningen "Hestens Venner", som jævnfør HPH's tidligere hjemmeside drev hesteplejehjemmet? Havde den forening overhovedet en bestyrelse?

VH Gitte[/quote:22bf037a17]

Det er fait nok.
Men det er langt fra fair, at bagvaske andre mennesker med uholdbare fantasier/påstandem uden hold i.
Nu har Wendy Norris lovet os, at der sker noget.
Her er et ´citat fra hende:

nu kan der jo ikke lige være stråmandsplejefamilier, fordi der i kontrakten med pelejefamilier står at hesten ikke må sælges eller avles på - og hvis den skal aflives skal den leveres tilbage til HPH ( kontrakt haves !)

Citat: ‹ Vælg ›
Og hvad sker der så? (spørger jeg)
og Wendy Norris svarer:
Vent og se - der skal osse være plads til overraskelser i denne søde juletid !
Cutat slut.

Det betyder at at Wendy Norris må komme med noget brugbart, og så har hun ret i sin påstand.
Hvis hun ikke gør det, skal hun og I andre stoppe.

Glem ikke Jeres netansvar.
Det er ikke gratis, at slynge om sig med usandheder.
Derimod er det ok, hvis I kommer med noget, der kan føre til en dom.
Indtil da, vil jeg råde alle til total tavshed.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by QueSera »

Charlie:

Er det med fuldt overlæg at du fuldstændig ignorerer mine spørgsmål?

Total tavshed skal du nok ikke regne med herfra.

Med venlig hilsen
Gitte
User avatar
Dolly Parton - Windstrup
Posts: 467
Joined: Wed 27. Feb 2008 18:25

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Dolly Parton - Windstrup »

" Glem ikke Jeres netansvar.
Det er ikke gratis, at slynge om sig med usandheder.
Derimod er det ok, hvis I kommer med noget, der kan føre til en dom.
Indtil da, vil jeg råde alle til total tavshed. "

Igen du kan ikke diktere ytringsfrihed heller ikke her på strigler.dk Connie / Charlie...

Total tavshed på et heste forum om en sag med heste hvor flere er direkte involveret med forsvundende heste osv. ehm øh why ? a gu gu siger jeg bare, tror du selv på det sludder du slynger ud?
Synes stadig Henrik Biering er lidt af en klaphat...

2009 er indtil videre ikke det super fantastiske år jeg ellers havde håbet på, skod karma...
Post Reply