hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone(de tre A´er)
Posts: 292
Joined: Wed 24. Sep 2008 20:04

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Lone(de tre A´er) »

Jeg har sporadisk læste denne tråds indlæg - og tilbage står egentlig spørgsmålet: hvad er det I vil?
Hvorfor alle disse indlæg og krav - og harme?

Jeg forstår at Cm har solgt 3 heste videre - og hvad så? Hvorfor er det så slemt? Det var jo åbenbart velfungerende heste - og det kan da godt være at der står noget andet i kontrakten, men siden hvornår er i blevet sådan nogle regelryttere??

Der er jo ikke tale om at CM har mishandlet hestene og slagtet dem egenhændigt med en sløv økse??

Og hvad fanden tænker folk egentlig, når de sådan gir deres hest videre til andre, fordi de ikke lige vil betale for dens ophold, når den er mindre produktiv - men heller ikke vil lade den aflive, men samtidig skriver under på, at andre sagtrens kan aflive den?

Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt.

ja, ja - sig det bare - CM har ikke overholdt sine løfter i mindst 3 tilfælde.

Sikke en katastrofe - jeg kunne nævne andre og værre katastrofer ,med vedvarende effekter for mennesker, herinde fra striglernes eget liv - hvis jeg gad.
Men det synes jeg ikke at jeg gider.

Det er sgu da ligegyldigt.
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by QueSera »

Charlie:

Det er meget fint, at du løfter en pegefinger og forsøger at opløfte debatten til et sagligt plan.

Men du må også prøve, at forstå at der er følelser indblandet i denne sag om de indleverede heste - som er oplyst slagtet - men dog senere fundet igen. Der blandt andet noget af det, der gør CM utroværdig i mine øjne. Husk på at det er lovet, at man følger hesten til det sidste - hermed også til slagteren. Hvis CM har valgt at overdrage dette hverv til en anden - vognmanden (hestehandleren), da er hun i sidste ende stadig ansvarlig.

Endnu en en ting, når vi nu er ved slagteren. Hvorfor er det næsten ganske umuligt at få dokumentation fra Hesteplejehjemmet på, at nogle af hestene er slagtet? Selv har jeg da en gammel kvitteren fra en gang jeg selv valgte, at følge en hest til slagteren.
Og hvorfor har flere af de slagterier, som Hesteplejehjemmet har nævnt, at de har benyttet vist sig ikke. at have fået indleveret heste fra Hesteplejehjemmet? Det lyder da underligt - synes du ikke selv det?

Ja, enhver må tænke sit - og det gør mennesker med omløb øverst oppe.

Det går iøvrigt rigtig godt med gruppen på Facebook - den vokser og sagen bliver spredt ud som ringe i vandet :-)

Lad os se om der ikke er en hel del personer på Facebook, som hører til blandt de skarpeste knive i skuffen, og som kan hjælpe til med, at finde frem til sandheden - den dokumenterede sandhed vel og mærke.
Ja, og de gode hsorier skal såmænd også nok komme frem. De kunne jo være med til at gavne CM's omdømme.

Jeg er klar over, at denne sag kan have omkostninger for den daglige leder (CM) af det daværende Hesteplejehjem. Men når man påtager sig et sådant ansvar og nu er mistænket for tilsynesladende at have svigtet, da må man også med det ansvar CM har haft have mod til stå ansigt til ansigt med den offentlige mening og revsen. Det gør vores politikere jo også. Vi har heldigvis ytringsfrihed her i Danmark.

Havde jeg personligt haft noget i klemme i denne sag, og havde jeg kunnet dokumentere kontraktbrud - bedrageri - kunne du være helt sikker på, at der med det samme ville blive indgivet en anmeldelse.

CM er uskyldig indtil andet er bevist - men folks personlige meninger og ytringsfrihed kan du aldrig tage fra dem.

Jeg mener det er rigtig ærgerligt, at CM ikke står frem på en mere saglig måde end hun hidtil har gjort. Radio dokumentaren har bestemt ikke gavnet hendes omdømme. Har du iøvrigt hørt den?

Med venlig hilsen
Gitte
QueSera
Posts: 69
Joined: Sat 22. Nov 2008 19:28

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by QueSera »

Charlie:

Jeg kom iøvrigt til at tænke på om du har kendskab til de vedtægter, der har været for Dyreværnforeningen Hestens Venner?

Med venlig hilsen
Gitte
Deerhunter

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Deerhunter »

Lone med de mange A’er: Når du kun sporadisk har læst indlæggene, vil dine spørgsmål også være af samme lødighed.

At du ikke kan forstå at folk føler sig bedraget er mangel på moral fra din side. Dem der har indleveret heste til plejehjemmet, har gjort det i forventning om at CM overholdt den indgåede aftale. Dit synspunkt, at så længe der findes andre og alvorligere problemer ude i verden, kan man bare skalte og valte med enhver indgået aftale, er ikke gældende andre steder end inde i dit hoved.

Aftalebrud er aftalebrud. Den vedvarende tavshed eller de direkte vildledende oplysninger fra CM’s side vil selvfølgelig give næring til alle mulige rygtedannelser og vilde spekulationer. Charlies vanvittige indlæg har bestemt ikke gjort situationen bedre. Din kritisable søgning efter oplysninger har heller ikke bidraget til at kaste lys over sagen.

Zannes hjemmeside oplyser sobert om hændelsesforløbene ud fra tilgængelig viden. Zanne stiller også de rigtige spørgsmål for at få oplyst hestenes videre skæbne. Zanne efterlyser desuden andre der kan være medvirkende til at redegøre for de indleverede hestes skæbne. Zannes fremgangsmåde er uangribelig.

Uanset hvordan du og Charlie forsøger at fordreje hændelserne eller de bagvedliggende motiver, ændrer det ikke på de kendsgerninger, at der beviseligt er handlet heste i strid med den indgåede aftale.

Lone med de mange A’er - det er din holdning der er kritisabel. Det er hverken Zannes nødvendige spørgsmål, eller de mennesker der føler sig bedraget, og derfor søger sandheden.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Lone Beck »

Årh, mand, hvis hovedparten af Connies hesteleverandører, vitterligt har brugt Hesteplejehjemmet som "skraldespand" for slagteheste, burde hun jo have brugt en anden ordlyd i sine annoncer:

Kære hesteejer.
Ligger du inde med en afdanket/syg/sindssyg/oldgammel krikke, som du ikke selv gider betale for aflivningen af eller er for krysteragtig til at køre til slagteren, tager vi imod med kyshånd... :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Nina »

.

Charlie skriver:

[quote:41c010d102]Det er komplet irrelevant og tidsspille. [/quote:41c010d102]

Ja - sådan har jeg det også!
Det er totalt tidspilde at bruge mere tid på dig.

Lone med A'erne ...

Du har kun sporadisk læst indlæggene - fint nok.
Men jeg har lige skrevet mig bag øret, at Du ikke er een, jeg nogensinde vil lave en aftale med - da du åbenbart ikke tager det så tungt ang. aftalebrud.

Venlig hilsen
Nina
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Zanne »

Nå RagTimeCharlie - det er faktisk lige før jeg tager hatten af for dig.

Jeg har gennem lang tid konstateret, at Connie må være ukronet mester i manipulering, sådan som hun har formået at besnakke nærmest gud og hver mand.

Men ærlig talt, du følger hende godt. Du går med - efter din bedste overbevisning - ind med fuld anonymitet ind i debatten her. Du kommer med lidt sporadisk fægteri, smider en beskyldning, lader folk gå i selvsving over den, kaster en ny, and so on...

Du formår at dreje fokus gang på gang, og dog. Det lykkes dig aldrig helt. Du har nok forregnet dig på et enkelt punkt. Striglerne er ikke en flok teenagere, du kan fordreje hovedet på. Disse skribenter har bevist, at selvom du trækker skuden i ren zigzakkurs, formår de hele tiden, at komme tilbage og holde fokus på, at finde sandheden.

Dette faktum sammenholdt med en fantastisk vedholdenhed, vil være årsagen til, at sandheden en skønne dag afdækkes. Vi skal med statsgaranti trækkes ud af et utal af vildveje, men igen og igen og igen, vil kursen blive rettet ind, og tro mig. Det slutter ikke bare lige.

Måske er vi kun kommet en meter eller 2 længere frem om et år, men den ene eller måske 2 meter udgør et fremskridt. Og pludselig en dag revner ballonen med et knald og først der stopper arbejdet.

Så ærlig talt Charlie - nu du alligevel ikke har beviser for at Connie har placeret hestene som kontraktligt forpligtet, så kom dog for dælen med nogle beviser på, hvordan tingene hænger sammen. Alt det andet ævl, opnår du intet med. End ikke vildveje.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by BeritH »

[quote:6842c00654]En Dna prøve beviser at Lace er i live, og intet andet. Det beviser ikke at CM har solgt lace.
En noget omløben hestehandlers ord, er ikke det papir værd, det burde være skrevet på, hvis det skal have vægt i en retssal.[/quote:6842c00654]

Ja - og det skulle hun jo ikke være (altså i live), for hun "var jo blevet slagtet" og ifølge kontrakten skulle hun være fulgt til slagteren af en repræsentant fra HP. - Havde man fulgt kontrakten fra HP's side, så kunne en "omløben" hestehandler jo ikke have sluppet afsted med at sælge hesten videre, som han senere beskyldes for.

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er det et faktum at Lace er i live og handlet adskillige gange efter sin tid på HP. Og det har kun kunnet ske fordi man fra HP's side ikke har levet op til de indgåede aftaler.

Som jeg skrev allerede i første tråd om HP, så forstår jeg heller ikke, at man kan indlevere sin hest sådan et sted, men uanset hvad man mener derom, så er der stadig indgået en kontrakt som CM og co. er bundet af. Og denne kontrakt har jo bevisligt ikke været overholdt.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by Charlie »

Ulan:
Det vedkommer ikke denne sag, hvor hestene slagtes.
Det kan evt. kun være årsag til endnu mere mudderkastning.
Iflg. kontrakten er en slagtning en slagtning. Der er på intet tidspunkt (mig bekendt) indgåen nogen aftale om slagtningens sted eller metode.

Zanne. At overdrage en hest til en slagter afhenter, er at følge dyret til det sidste.
Du forventer vel ikke at CM selv skulle skyde dyrene.

Deerhunter
Så skal Lone med de mange A er omgående jordes, ikke sandt.
Kan du ikke se, at du er medvirkende til en ensidig debat!

Nina. Der er ikke tale om aftalebrud. Det må osse du lære at forstå!
Hp kan ikke drages til ansvar for, hvad trediemand udøver efter overdragelsen.
Derfor har Hp anmeldt dette forhold til myndighederne.
Hermed er der ingen sag.

M.v.h.
Charlie
pegasussie
Posts: 237
Joined: Tue 5. Aug 2008 07:40

hesteplejehjemmet tv2 nyhederne

Post by pegasussie »

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/AarhusBy/2008/11/25/062919.htm

fra idag
Post Reply